Selv Kingston kan blive syg!
Fra : Jesper

Dato : 25-05-06 23:51

Jeg har lige fjernet syg Kingston RAM fra min PowerMac G5. Jeg har sat
to sæt i og det viste sig at være det første der var blevet syg.

Maskinen crashede konstant og da jeg testede RAM med TechTool Pro 4.1.1
sagde den ganske rigtigt at RAMmen var syg. Det er noget den er blevet,
fordi det har siddet i maskinen i et år og fungeret udmærket.

Sært!

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-05-06 01:28

Hej Jesper

Jesper wrote:
> Jeg har lige fjernet syg Kingston RAM fra min PowerMac G5. Jeg har sat
> to sæt i og det viste sig at være det første der var blevet syg.

Selvfølgelig kan det det, når selv TechWorks RAM kan, så hvorfor så ikke
også Kingston...

> Maskinen crashede konstant og da jeg testede RAM med TechTool Pro 4.1.1
> sagde den ganske rigtigt at RAMmen var syg. Det er noget den er blevet,
> fordi det har siddet i maskinen i et år og fungeret udmærket.

Nok ikke 'fordi', men nærmere pga. et fx. et 'koldt' sted i et eller
andet printværk eller fejl i en af selve blokkene, der så først kommer
nu efter nogen tids 'slid'...

Håber du har din kvittering, - Kingston plejer uden videre at bytte den
slags...

> Sært!

Tja, men det kan ske. - Jeg har lige haft en 128mb modul i en B&W G3,
der heller ikke ville mere, men jeg har desværre ingen kvittering, da
jeg købte det brugt...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-05-06 21:54

On Fri, 26 May 2006 00:51:22 +0200, Jesper wrote:

> [...]
> sagde den ganske rigtigt at RAMmen var syg. Det er noget den er blevet,
> fordi det har siddet i maskinen i et år og fungeret udmærket.

Og du har prøvet det gode gamle trick med viskelæder?

Fra : Jesper

Dato : 27-05-06 10:08

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Og du har prøvet det gode gamle trick med viskelæder?

??!??
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-05-06 11:59

On Sat, 27 May 2006 11:08:29 +0200, Jesper wrote:

> ??!??

Ret ofte skyldes RAM-fejl en dårlig forbindelse. Det kan udbedres ved at
gnubbe kontaktfladerne med et viskelæder.