Udskiftning af DVD drev på MacBook
Fra : Jesper

Dato : 21-05-06 15:31

Nu er det jo pærelet at skifte RAM og HDD på den nye macbog. Men jeg har
ikke set nogen beskrivelse af, om og hvordan Combodrevet udskiftes. Kan
det udskiftes, hvad hedder den drevtype det skal udskiftes med?

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Bruno

Dato : 21-05-06 18:30

Jesper wrote:
> Nu er det jo pærelet at skifte RAM og HDD på den nye macbog. Men jeg har
> ikke set nogen beskrivelse af, om og hvordan Combodrevet udskiftes. Kan
> det udskiftes, hvad hedder den drevtype det skal udskiftes med?

Måske, måske ikke. Regn med at drevet som sådan er en standardenhed, men
at fronten af drevet, altså den plade ser når det er lukket, og dermed
skuffe delen skal passe med maskinen. Hvis Apple så har valgt at bruge
et standarddesign, så kan man bruge et købedrev og hvis ikke så kan man
kun bruge noget der er MacBook specifikt. Jeg tror ikke odds er gode
plus der kan måske være driver problemer.

Giv tid. PÅ sigt kan der måske komme uoriginal stumper, ligesom det
kendes til biler.

Mvh

Bruno

Fra : Jon

Dato : 21-05-06 19:34

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> Regn med at drevet som sådan er en standardenhed, men
> at fronten af drevet, altså den plade ser når det er lukket, og dermed
> skuffe delen skal passe med maskinen.

Men dette er da en slot-loader? Den har i så fall ikke skuff.
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal:

Fra : Bruno

Dato : 21-05-06 23:25

Jon wrote:

> Men dette er da en slot-loader? Den har i så fall ikke skuff.

Ikke som en man kommer i direkte kontakt med, men hvad skal man ellers
kalde det man ligger skiven ind på?

Mvh

Bruno

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-06 21:05

On 2006-05-21 16:31:08 +0200, spambuster@users.toughguy.net (Jesper) said:

> Nu er det jo pærelet at skifte RAM og HDD på den nye macbog. Men jeg har
> ikke set nogen beskrivelse af, om og hvordan Combodrevet udskiftes. Kan
> det udskiftes, hvad hedder den drevtype det skal udskiftes med?

Det ser ikke ud til, man kan skifte det optiske drev på en MacBook. Jeg
fandt en diskussion på Apple Support. Her nævnes det, at MacBook bruger
et optisk drev med en højde på 9,5 mm, mens alle andre bruger et på 12
mm.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 21-05-06 21:43

> [...]
> fandt en diskussion på Apple Support. Her nævnes det, at MacBook bruger
> et optisk drev med en højde på 9,5 mm, mens alle andre bruger et på 12

Så er det vel det samme som 17" Macbook Pro? Var der ikke noget med, at
den blev forsinket, fordi den skulle bruge et tyndere 8x Superdrive, end
det normale? Eller var det bare fordi de 8x Superdrives hidtil havde
været tykkere end 12mm?

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 22-05-06 07:57

Mikkel Westh [2740] <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

> [...]
> den blev forsinket, fordi den skulle bruge et tyndere 8x Superdrive, end
> det normale? Eller var det bare fordi de 8x Superdrives hidtil havde

Det er 15" MacBook Pro, som bruger et ekstra tyndt drev. Der plads nok i
17"eren til at drevet kan bruge hele tykkelsen fra top til bund.

Fra : Jesper

Dato : 21-05-06 22:27

> [...]
> fandt en diskussion på Apple Support. Her nævnes det, at MacBook bruger
> et optisk drev med en højde på 9,5 mm, mens alle andre bruger et på 12

Er Apple alene om at bruge 9,5 mm optiske drev i deres bærebare?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-05-06 19:43

> Nu er det jo pærelet at skifte RAM og HDD på den nye macbog. Men jeg har
> ikke set nogen beskrivelse af, om og hvordan Combodrevet udskiftes. Kan
> det udskiftes, hvad hedder den drevtype det skal udskiftes med?

Kan det overhoved svare sig ikke blot at købe den med DVD brænderen?

Slimline drev har det med at være afsindig dyre selv når de købes som
"bulk".

Fra : Jesper

Dato : 26-05-06 20:28

> Kan det overhoved svare sig ikke blot at købe den med DVD brænderen?
>
> Slimline drev har det med at være afsindig dyre selv når de købes som
> "bulk".

Tja..det afhænger af om du kan leve med også at skulle slæbe rundt på en
extern DVD brænder. Jeg synes det er nemmest med det hele indbygget.
Kald det bekvemmelighed. Ret beset er det jo også udtryk for
bekvemmelighed at man køber en blærebar i stedet for at slæbe rundt på
den stationære med dertilhørende skærm!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-05-06 23:01

> [...]
> Kald det bekvemmelighed. Ret beset er det jo også udtryk for
> bekvemmelighed at man køber en blærebar i stedet for at slæbe rundt på

det var nu ikke hvad jeg mente - jeg mente bid i det sure æble og
betal Apple 1000kr for at få din mcBog med intern DVD brænder.

Fra : Jesper

Dato : 27-05-06 10:08

> det var nu ikke hvad jeg mente - jeg mente bid i det sure æble og
> betal Apple 1000kr for at få din mcBog med intern DVD brænder.

At Apple er alt for dyre med deres DVD drev, RAM klodser og harddiske er
jo almindligt kendt.

Betal og se glad ud når det gælder DVD drevet. Sæt selv RAM og harddiske
i og spar penge.
--
Jesper
The saw is family!