Lydoptagelser og -redigering
Fra : Brian S

Dato : 07-05-06 13:11

Jeg skal lave nogle lydoptagelser af tale og "omgivelser" ude og inde.
Det skal ikke være på professionelt niveau. Optagelserne skal lægge
lyd under nogle billeder, som skal kunne ses som en Flash-animation.

Jeg har et lille digitalt videokamera, hvor jeg kan optage lyden uden
at bruge billederne. Jeg har også en PowerBook, men begge dele virker
lidt bøvlet til formålet.

Jeg har så tænkt på om en iPod kan bruges til formålet. Er der
nogen her med erfaringer med det? Eller er der en helt anden mulighed,
jeg har overset?

Lyden skal redigeres i et enkelt program. Jeg vil gerne kunne klippe
"øøh'er" og den slags ud, og jeg vil gerne kunne hæve/sænke lyd ved
ind-/ og udgang af billederne. Jeg vil gerne have mere end et lydspor,
så der kan tales hen over dæmpet musik eller "omgivelser".

På forhånd tak for gode forslag.

Brian