dvd regioner problem
Fra : wildmind

Dato : 01-05-06 17:37

Har lige et spørgsmål vedrørene u.s.a. og land koder, Jeg sendte en
dansk dvd skive over til min bror som bor over i u.s.a og han ser den på
sin (mac), han skifted land kode på sin dvd drev til dansk men den
siger at han kun må se den 8 gange, så er mit spørsmål er det et drev
eller dvd skive problem,(den skulde kunne spille alle regioner) jeg
prøvede også at brænde den til ham så ville den slet ikke spille den.Nu
ved jeg ikke meget til mac men er der andre begransninger på deres dvd
drev end på en pc, og er der en måde man kan komme uden om det problem på.

M.H
jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-06 23:54

On 2006-05-01 18:36:54 +0200, wildmind <not@email.com> said:

> [...]
> ved jeg ikke meget til mac men er der andre begransninger på deres dvd
> drev end på en pc, og er der en måde man kan komme uden om det problem

DVD-drev i en Mac er ikke anderledes end DVD-drev i en pc. Når man har
set dvd-film med en bestemt landekode et vist antal gange, låser drevet
sig til denne kode, og man kan fremover kun se dvd'er med den samme
landekode. Mig bekendt levers alle Mac med den slags drev, der låser
sig til en landekode, men man kan vist godt hacke dem til ikke at gøre
det. Jeg ved ikke, hvorfor du tror, at hans drev kan spille alle
regioner. Har han allerede hacket det på en eller anden måde?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-06 08:49

Henrik Münster <news@muenster.dk> writes:

> at gøre det. Jeg ved ikke, hvorfor du tror, at hans drev kan spille
> alle regioner. Har han allerede hacket det på en eller anden måde?

På PC kan VLC afspille uden hensyn til landekoder. Måske kan den også
det på Mac?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-05-06 20:29

> På PC kan VLC afspille uden hensyn til landekoder. Måske kan den også
> det på Mac?

det kan den osse.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-05-06 20:24