Hovedtelefoner til iPod.
Fra : Henrik

Dato : 01-05-06 16:08

Hej NGer

Bruger min iPod 5G når jeg cykler men er ikke helt tilfres med
standarden, så jeg havde bestilt et par af Apples In Ear, men mine øre
er ikke skabt til dem, min kærestes øre passer de heller ikke til.

Men hvad siger i? Da jeg cykler med hjelm kan jeg ikke have store
ørebøffer på, hvad er jeres erfaringer?

Hilsen Henrik

Fra : Bruno

Dato : 01-05-06 16:24

Henrik wrote:
> [...]
> er ikke skabt til dem, min kærestes øre passer de heller ikke til.
>
> Men hvad siger i? Da jeg cykler med hjelm kan jeg ikke have store

Sony - de laver imho de mest bekvemme øredimeser og lyden er heller ikke
ringe

Se eksempelvis deres MDR-EX71SL

Mvh

Bruno

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-05-06 16:27

Henrik wrote:
> Hej NGer

> Men hvad siger i? Da jeg cykler med hjelm kan jeg ikke have store
> ørebøffer på, hvad er jeres erfaringer?
>
> Hilsen Henrik

Ja jeg er også på udkig efter nogen med bøjler på som sættes bag øret
lige som et headset. Findes det ??

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-05-06 16:36

Henrik wrote:

> Men hvad siger i? Da jeg cykler med hjelm kan jeg ikke have store
> ørebøffer på, hvad er jeres erfaringer?
>
> Hilsen Henrik

Måske noget som disse kan bruges !!

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=MDR-EX81SL&productsku=MDREX81SLB.CE7&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=HEA+Walkman

Fra : Henrik

Dato : 01-05-06 16:43

On 2006-05-01 17:36:26 +0200, Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> said:

> Måske noget som disse kan bruges !!
>
> http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=MDR-EX81SL&productsku=MDREX81SLB.CE7&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=HEA+Walkman

Se

det ser ikke så dårligt ud, må ud og finde en pusher der sælger dem så
man måske kan prøve dem.

Tak for hjælpen

Hilsen Henrik

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-05-06 16:41

Henrik wrote:

> Men hvad siger i? Da jeg cykler med hjelm kan jeg ikke have store
> ørebøffer på, hvad er jeres erfaringer?
>
> Hilsen Henrik

Eller noget som disse, der er flere hos Apple !!

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/6054042/wo/Ew38LK2AZsOz2QVGj4p1yJSRJVo/6.PSLID?mco=16A6EBCB&nplm=TB945

Fra : Henrik

Dato : 01-05-06 17:17

On 2006-05-01 17:40:52 +0200, Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> said:

> Eller noget som disse, der er flere hos Apple !!
>
> http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/6054042/wo/Ew38LK2AZsOz2QVGj4p1yJSRJVo/6.PSLID?mco=16A6EBCB&nplm=TB945

Også

et godt bud, er der nogen der har erfaringer med dem? For jeg syntes jo
at In Ear modellen fra Apple så lækker ud, og det virket som en god
løsning, og glæden var stor da de kom med posten, men jeg syntes ikke
de var pengene værd, så jeg prøver at returnere dem, jeg havde lidt
svært ved at forstille mig at de kunne side godt på nogen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-05-06 20:59

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
> de var pengene værd, så jeg prøver at returnere dem, jeg havde lidt
> svært ved at forstille mig at de kunne side godt på nogen

Jeg har også haft fat i dem, og kan kun gi' dig ret. De falder ud af
øret lyn hurtigt. Jeg solgte mine via mediamac.dk.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-05-06 20:34

Henrik skrev:

> Men hvad siger i? Da jeg cykler med hjelm kan jeg ikke have store
> ørebøffer på, hvad er jeres erfaringer?

Jeg købte for et par måneder siden et par Sennheiser CX300(*).
De har en glimrende lyd og jeg er ret sikker på, at du kan få
dem til at passe, da der følger tre forskellige gummihætter med.

Desværre kan de bare ikke blive hængende, når jeg løber og det
irriterer mig, så måske skulle man prøve en af dem med bøjle i
stedet. Spørgsmålet er bare, hvor godt de egentlig sidder fast.

(*) <http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/6054042/wo/Ew3iQfgwpTAw3HiEVFQa8b4DbS3/1.0.19.1.0.8.25.7.11.0.3>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik

Dato : 01-05-06 20:46

On 2006-05-01 21:34:01 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> said:

> Jeg købte for et par måneder siden et par Sennheiser CX300(*).
> De har en glimrende lyd og jeg er ret sikker på, at du kan få dem til
> at passe, da der følger tre forskellige gummihætter med.

Dem havde jeg også tænkt på!!

> Desværre kan de bare ikke blive hængende, når jeg løber og det
> irriterer mig, så måske skulle man prøve en af dem med bøjle i stedet.
> Spørgsmålet er bare, hvor godt de egentlig sidder fast.
Det er netop det som jeg er bekymret for, når man begynder at svede, og
man ikke sider stille, så skal der noget til at holde dem på plads. Er
der nogen der har erfaring med de modeller med nakke bøjle??

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 01-05-06 20:46

Jeg har lige købt Nike Skylon Flight HJ080 Sport Headphones hos Apple
store:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/6054042/wo/Ew3V8Atwb
A9H3V5yhiv1jf5bRJk/9.PSLID?mco=16A754E4&nplm=TC642

De er bare superfede og bliver siddende både når jeg cykler og løber,
kan varmt anbefales.

Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-05-06 21:10

Henrik skrev:

> Det er netop det som jeg er bekymret for, når man begynder at
> svede, og man ikke sider stille, så skal der noget til at holde
> dem på plads.

Det skyldes nok mest sveden ja, for det bløde gummi bliver glat
som bare pokker, når det bliver vådt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-05-06 21:10

Thomas Bach Piekut skrev:

[Nike Skylon Flight HJ080]
> De er bare superfede og bliver siddende både når jeg cykler og
> løber, kan varmt anbefales.

Dem har jeg også lige siddet og luret på inde på Apple Store :)
Jeg overvejer at købe enten dem eller Sony MDR-EX81SL, som ser
ud til at gå ind i selve øregangen, hvor Nike Skylon Flight HJ080
tilsyneladende bare hviler udenpå øret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-05-06 21:18

Thomas Bach Piekut skrev:

> Jeg har lige købt Nike Skylon Flight HJ080 Sport Headphones hos
> Apple store:

Kan man ændre formen på bøjlerne, som går bag ørene? Altså på det
mørkegrå stykke af bøjlerne.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jan Hovard

Dato : 01-05-06 23:35

Thomas G. Madsen wrote:

> Kan man ændre formen på bøjlerne, som går bag ørene? Altså på det
> mørkegrå stykke af bøjlerne.

Hej,
Jeg anvender Headphones fra B&O, de sidder godt og kan indstilles på
flere ledder. Der er en rigtig god lyd i dem. Det er iøvrigt også dem
der anvendes af CSC rytterne.

---JanH

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-05-06 01:05

On 2006-05-02 00:35:15 +0200, Jan Hovard <Jan@hovard.dk> said:

> Jeg anvender Headphones fra B&O, de sidder godt og kan indstilles på
> flere ledder. Der er en rigtig god lyd i dem. Det er iøvrigt også dem
> der anvendes af CSC rytterne.

Der er heller ikke noget bedre end lidt behagelig musik til at få
tankerne på flugt, når man hænger med på det yderste på vej op ad Alpe
d'Huez, mens Botero er ved at indlede et angreb, Jan Ullrich ånder en i
nakken, og man er to minutter efter Mancebo i den samlede stilling, og
der er enkeltstart i morgen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-06 08:50

Henrik Münster <news@muenster.dk> writes:

> [...]
> d'Huez, mens Botero er ved at indlede et angreb, Jan Ullrich ånder en
> i nakken, og man er to minutter efter Mancebo i den samlede stilling,

Hov, er du med Henrik? Så vil jeg da se noget Tour i år :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-05-06 16:39

On 2006-05-02 09:50:02 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Hov, er du med Henrik? Så vil jeg da se noget Tour i år :)

Ja-ja. Det er mig oppe foran i den gule trøje.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik

Dato : 02-05-06 16:57

On 2006-05-02 17:38:32 +0200, Henrik Münster <news@muenster.dk> said:

> Ja-ja. Det er mig oppe foran i den gule trøje.

Gult??? Har du så ikke problemer med alle de insekter ???? )

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-05-06 19:05

On 2006-05-02 17:56:31 +0200, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> Gult??? Har du så ikke problemer med alle de insekter ???? )

Fortæl mig om det. Jeg var medlem af Ordrup Cycle Club i 1980-84. Vi
havde Bikuben som sponsor (til de yngre seere: Bikuben var forløberen
for BG Bank). Kan I gætte, hvilken farve vores trøjer var? Det havde
selvfølgelig den fordel, at jo varmere det var, des hurtigere cyklede
vi; for at komme væk fra insekterne.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-06 17:40

> Ja-ja. Det er mig oppe foran i den gule trøje.

Okie - husk at vinke når kameraet ruller.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-05-06 19:02

On 2006-05-02 18:40:24 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Okie - husk at vinke når kameraet ruller.

Så skal jeg jo køre uden hænder hele vejen. Nok er jeg overlegen, men
at passere Col de l'Iseran uden hænder er vist lige overmodigt nok
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-05-06 20:40

> Så skal jeg jo køre uden hænder hele vejen.

Snak med Trek, de har en model der er iddel til formålet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-05-06 20:39

> [...]
> d'Huez, mens Botero er ved at indlede et angreb, Jan Ullrich ånder en i
> nakken, og man er to minutter efter Mancebo i den samlede stilling, og

Det drønkedeligt hvis man 2 min _efter_ Mancebo, så er der
rigtigt langt op til fronten... men Bottero, han er en spektakulær
rytter. Når først han, Voigt eller Bettini trykker på speederen sidder
jeg sgu og griner. Den 50km føring Voigt tog efter at have siddet i
udbrud hele dagen i dette års LBL var en rigtig blærerøv værdig.

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 02-05-06 17:04

> Kan man ændre formen på bøjlerne, som går bag ørene? Altså på det
> mørkegrå stykke af bøjlerne.

Nej, men de kan indstilles så mange måder at jeg tror de passer til alle
øre.

/Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-05-06 18:13

Thomas Bach Piekut skrev:

> Nej, men de kan indstilles så mange måder at jeg tror de passer
> til alle øre.

Ok.

--
Hilsen