Ny Nano .. første opladning
Fra : J.K.Arning

Dato : 25-04-06 16:22

Ny nano sat til PC`en

iTunes har opdaget den
Den oplader via usb for første gang.

og nu står den så og blinker med "do not disconnect"

Hvorfor?

Jeg er ikke ved at opdatere software på den. Jeg gik ud fra at jeg kunne
pille lidt ved den imens den var ved at oplade og kopiere musik over på
den. Kan jeg ikke det?

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : J.K.Arning

Dato : 25-04-06 16:28

On Tue, 25 Apr 2006 17:22:02 +0200, J.K.Arning wrote:

> og nu står den så og blinker med "do not disconnect"

Og så burde jeg nok tilføje at der bliver den .. ligegyldigt hvad jeg
trykker på.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : Karl Antz

Dato : 25-04-06 16:50

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> Og så burde jeg nok tilføje at der bliver den .. ligegyldigt hvad jeg
> trykker på.

Når den er færdig med at opdatere skal du ejecte den. Mac'en ser den som
en disk, og en sådan en må ikke bare tages af.

Du kan gøre det enten direkte fra iTunes vha knappen nederst til højre i
iTunes-vinduet - eller du kan markere den ude på skrivebordet og enten
trække den oven på papirkurven i dock'en, der derved bliver til et
eject-symbol, eller endnu nemmere at trykke cmd-e (for eject).

Hilsen ka'l - der i sin tid havde nøjagtigt samme spørgsmål
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : J.K.Arning

Dato : 25-04-06 17:03

On Tue, 25 Apr 2006 17:50:22 +0200, Karl Antz wrote:

> Når den er færdig med at opdatere skal du ejecte den. Mac'en ser den som
> en disk, og en sådan en må ikke bare tages af.

Jeg har ikke opdateret den .. jeg har pillet beskyttelses filmen af den og
sat den til at lade op via usb kabel .. thats it ..

JEg gik ud fra at man kunne rode rundt i menuerne m.m. imens den lader op
men det kan man åbenbart ikke ?

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : Karl Antz

Dato : 25-04-06 17:07

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> Jeg har ikke opdateret den .. jeg har pillet beskyttelses filmen af den og
> sat den til at lade op via usb kabel .. thats it ..

ok - når den er færdig med at opdatere _eller_ at lade op - kort
sagt hver gang du jhar sat den ind i 'puteren

> JEg gik ud fra at man kunne rode rundt i menuerne m.m. imens den lader op
> men det kan man åbenbart ikke ?

aner det ikke - har aldrig prøvet selv

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 25-04-06 17:31

J.K.Arning wrote:

> [...]
> sat den til at lade op via usb kabel .. thats it ..
>
> JEg gik ud fra at man kunne rode rundt i menuerne m.m. imens den lader op

Hej

Jeg er absolut ikke sikker på svaret, men er der ikke et sted i iTunes
hvor du "ejecte" ipod'en. Hvis du gør dette tror jeg at beskeden
forsvinder. Den vil fortsætte med at lade.

MVH Thomas Bendsen

Fra : J.K.Arning

Dato : 25-04-06 17:57

On Tue, 25 Apr 2006 18:31:10 +0200, Thomas Bendsen wrote:

> Jeg er absolut ikke sikker på svaret, men er der ikke et sted i iTunes
> hvor du "ejecte" ipod'en. Hvis du gør dette tror jeg at beskeden
> forsvinder. Den vil fortsætte med at lade.
>
> MVH Thomas Bendsen

Det var lige den .. takker

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 26-04-06 05:26

J.K.Arning wrote:

> Det var lige den .. takker

Lad mig lige forsøge med en uddybning. Jeg har stadig ikke en ipod at
teste det på så det er frit efter hukommelsen.
Jeg mener at du kan indstille iTunes til at forbinde til din iPod på to
måder.
På den ene måde vil iTunes automatisk afslutte forbindelsen til din iPod
når den er færdig med at opdatere og overføre musik. På den måde slipper
du for at skulle "ejecte" den; til gengæld vil iPod'en altid blive
opdateret så dens musiksamling er identisk med dit iTunes-bibliotek.
Hvis du derimod ønsker selv at styre hvilke sange der ligger på iPod'en
skal den være sat op nu, hvor du altså selv skal huske at trykke "eject".

MVH Thomas Bendsen