Skærmen flimrer
Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 18-04-06 19:04

Hejsan
Når jeg strater fra vågeblus flimrer skærmen 3-4 gange
før den bliver der hvor den skal være. nogle ideer til
at stabilisere den?
--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-04-06 22:14

Hej Kevin

Hvilken skærm / skærmtype drejer det sig om - CRT eller TFT?
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 18-04-06 22:26

Erik Richard Sørensen wrote:
> Hej Kevin
>
> Hvilken skærm / skærmtype drejer det sig om - CRT eller TFT?
> mvh. Erik Richard

Jeg har en eMac :

Model:   eMac
CPU-type:   PowerPC G4 (1.1)
Antal processorer:   1
CPU-hastighed:   1.25 GHz
L2-buffer (pr. CPU):   512 K
Hukommelse:   256 MB
Bushastighed:   167 MHz
Boot ROM-version:   4.8.2f1

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 18-04-06 22:36

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Jeg har en eMac :
>
> Model: eMac
> CPU-type: PowerPC G4 (1.1)
> Antal processorer: 1
> CPU-hastighed: 1.25 GHz
> L2-buffer (pr. CPU): 512 K
> Hukommelse: 256 MB
> Bushastighed: 167 MHz
> Boot ROM-version: 4.8.2f1

Type:   display
Skærmtype:   CRT
VRAM (i brug):   32 MB
Opløsning:   1024 x 768 @ 89 Hz
Dybde:   16 bit farver
Hovedskærm:   Ja
Spejl:   Fra
Online:   Ja

Som du ser er det en CRT skærm, jeg ved ikke ret meget
om disse ting

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-04-06 23:51

Hej Kevin

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Jeg har en eMac :
>
> Model: eMac
> CPU-type: PowerPC G4 (1.1)

Altså den store af dem...

> Type: display
> Skærmtype: CRT
>
> Som du ser er det en CRT skærm, jeg ved ikke ret meget
> om disse ting

Svjh. er det et Tarta Diamantron+ billedrør, så det er næppe røret, der
er noget galt med.

Problemet kan evt. ligge i, at når den går på vågeblus, så får den så
lidt strøm, at det varer nogle sekunder, før spæningen i
højspændingstrafoen er fuldt opladet igen. - Om det så skyldes en fejl i
strømforsyningen - fx. en lodning, der ikke er helt i orden, - tør jeg
ikke sige. Fejlen kan også ligge i selve MF- delen, - den del, der
styrer selve billedrøret. - Det skal der måleudstyr til at afgøre.

Det kan også være en kraftig ophobning af statisk elektricitet. Så du
kan prøve at tage den helt fra stikkontakten, når du har lukket ned og
lade den stå uden strøm natten over for at se, om det hjælper.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 19-04-06 16:22

> [...]
> kan prøve at tage den helt fra stikkontakten, når du har lukket ned og
> lade den stå uden strøm natten over for at se, om det hjælper.

Hej Erik Richard og andre

tak for svarene
jeg har forsket lidt i det.
Det viser sig at den ikke gør det når jeg ikke har nogle
programmer tændt?
Af- eller bekræfter det nogle af jeres antagelser?
Jeg bruger Thunderbird og safari mest og når de er tændt
gør den det.
Jeg har ikke tjekket om den kun gør det som konsekvens
af det ene eller det ander program men det kan jeg jo gøre.
det ændrer bare ikke atdet er irreterende hvis jeg skal
slukke programmerne hver gang jeg går på vågeblus.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-04-06 23:22

Kevin Vilhelmsen <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> wrote:

> Jeg har en eMac :

> Model: eMac
> CPU-type: PowerPC G4 (1.1)
> Antal processorer: 1
> CPU-hastighed: 1.25 GHz
> L2-buffer (pr. CPU): 512 K
> Hukommelse: 256 MB
> Bushastighed: 167 MHz
> Boot ROM-version: 4.8.2f1

Det er ikke ualmindelig adfærd for en CRT der har været slukket.