Hvordan center man i Word
Fra : @privat,,dk

Dato : 18-04-06 12:07

jeg har "glemt" hvordan center i WORD

Fra : Per Rønne

Dato : 18-04-06 12:12

<"@privat> wrote:

> jeg har "glemt" hvordan center i WORD

Åbn formatterings-toolbaren [View->Toolbars-Formatting]. Så kan du se en
selvforklarende ikon.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @privat,,dk

Dato : 18-04-06 12:42

Per Rønne wrote:

> Åbn formatterings-toolbaren [View->Toolbars-Formatting]. Så kan du se en
> selvforklarende ikon.

Jo tak

Fra : Esben

Dato : 18-04-06 14:27

<"@privat> wrote:

> jeg har "glemt" hvordan center i WORD

Æble-E

VH

Esben

Fra : Per Rønne

Dato : 18-04-06 16:47

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Æble-E

Altså, cmd-cEnter ...

Og efter lidt gætning og forsøg:

cmd-Left
cmd-Right
cmd-Justify
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-04-06 20:14

Tænk, at man aldrig før har hørt om disse tastaturgenveje. Mon det
overhovedet har været Microsofts mening, at almindeligt dødelige skulle
have den hemmelighed afsløret? Står de overhovedet nævnt nogen steder?
Jeg kan se, at de ikke virker i Pages og Textedit. Det er åbenbart en
MS-opfindelse - og ganske praktisk.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 18-04-06 20:50

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Tænk, at man aldrig før har hørt om disse tastaturgenveje. Mon det
> overhovedet har været Microsofts mening, at almindeligt dødelige skulle
> have den hemmelighed afsløret? Står de overhovedet nævnt nogen steder?

De står i Help-menuen: "Word Help" - Søg under "keyboard shortcut"

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 18-04-06 21:37

> [...]

> have den hemmelighed afsløret? Står de overhovedet nævnt nogen steder?
> Jeg kan se, at de ikke virker i Pages og Textedit. Det er åbenbart en

På ingen måde. læser man menuteksten til ende er der ofte angivet en
genvej.

I Pages og TexteEdit (på engelsk) bruges

Venstejusteret - æble-{ (tryk æble-alt-shift-indl. parentes )
Højrejusteret - æble-} (tryk æble-alt-shift-afsl. parentes)
Centreret - æble-| (tryk æble-alt-i)
Lige margener - Shift-æble-| (umulig med dansk tastaturlayoutI)

I den danske lokalisering af TextEdit er tuborgparenteserne og "pipen"
ændret til

Venstrejusteret - æble-Æ
Højrejsuteret - æble-Ø
Centreret - æble-Æ
og de lige margener kunne de ikke lige kommet på en genvej til !

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : @privat,,dk

Dato : 18-04-06 22:07

Mogens Thyregod wrote:

> [...]
> Højrejsuteret - æble-Ø
> Centreret - æble-Æ
> og de lige margener kunne de ikke lige kommet på en genvej til !

Ifår tak for hjæpen

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-04-06 16:47

On 2006-04-18 22:36:37 +0200, moth@mothsoft.dk (Mogens Thyregod) said:

> I den danske lokalisering af TextEdit er tuborgparenteserne og "pipen"
> ændret til
>
> Venstrejusteret - æble-Æ
> Højrejsuteret - æble-Ø
> Centreret - æble-Æ

Du mener vist: Centreret - æble-Å
En lille slagfejl, formoder jeg

> og de lige margener kunne de ikke lige kommet på en genvej til !

Jeg tror heller ikke, der er en genvej til det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Esben

Dato : 19-04-06 08:23

> [...]

> have den hemmelighed afsløret? Står de overhovedet nævnt nogen steder?
> Jeg kan se, at de ikke virker i Pages og Textedit. Det er åbenbart en

Jeg har da brugt dem siden Word 5.1 - forøvrigt den bedste version af
Word de nogenside har lavet...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-04-06 22:12

Hej Niels

Marker den tekst, der skal flyttes og tryk så på COM+E.
Hvis du vil flytte teksten tilbage igen, markerer du igen og trykker på
COM+L.
Hvis du vil flytte en valgt tekst mod højre, marker og tryk COM+R.

Disse kommandoer gælder for Word X 10.x.

Hvis du har sidebaren åben og kigger på 'Alignment' så har du 4
forskellige felter med disse symboler

------
---- = venstrejuster tekst
------

------
---- = Højrejuster tekst
------

------
---- = Centret tekst
------

------
- -- - = Fordel tekst over hele linien
------

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : @privat,,dk

Dato : 20-04-06 12:44

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
>
> Disse kommandoer gælder for Word X 10.x.
>
> Hvis du har sidebaren åben og kigger på 'Alignment' så har du 4

Ja det var til siderne men hvordad centre man som det stå midt på siden
op og ned så det man har skrevet kommer til og stå mid på siden.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-04-06 13:18

<"@privat> wrote:

> Ja det var til siderne men hvordad centre man som det stå midt på siden
> op og ned så det man har skrevet kommer til og stå mid på siden.

I den indbyggede hjælp ser jeg:

Change the vertical alignment of text
1. On the Format menu, click Document, and then click the Layout tab.
2. On the Vertical alignment pop-up menu, click the option you want.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-04-06 23:06

Hej Niels

@privat,,dk wrote:

> Ja det var til siderne

OK, jeg troede, det kun var det, du mente.

> men hvordad centre man som det stå midt på siden op og
> ned så det man har skrevet kommer til og stå mid på siden.

Når Word er åben, går du til topmenuen 'Format', vælger 'Document', ca.
midt i det vindue finder du 'Vertical Alignment' med en popup funktion.
Her vælger du så 'Center', så flytter hele teksten sig, så den er
centreret både lodret og vandret.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>