Genvej på skrivebordet?
Fra : Jensen

Dato : 14-04-06 08:44

Hej

Et kort spørgsmål: Kan man lave en genvej på skrivebordet, til en
mappe på i fx Dokumenter?

MVH

Steen

Fra : Martin Bech

Dato : 14-04-06 09:13

In article <1145000611.977357.78440@j33g2000cwa.googlegroups.com>,
"Jensen" <sbj@pc.dk> wrote:

> Et kort spørgsmål: Kan man lave en genvej på skrivebordet, til en
> mappe på i fx Dokumenter?

Ja, højreklik på mappen og vælg "Opret henvisning". Den trækker du
derefter ud på skrivebordet.

--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
mail: Fjern / remove XYZ

Fra : Esben

Dato : 14-04-06 23:35

Martin Bech <bechX@iY.amZ> wrote:

> Ja, højreklik på mappen og vælg "Opret henvisning". Den trækker du
> derefter ud på skrivebordet.

eller bedre: hold æble+alt tast nede medens du trækker den derhen

Du kan forvisse dig om at alt er i orden ved at se at ikonen har fået
den for henvisninger karakteristiske pil på.

Du kan også trække mappen hen i højre side (bunden i mit tilfælde) af
docken.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

PS: [shoutbox] om jeg fatter hvorfor folk på powerbooks og "flade"
skærme lægger docken i bunden og ikke fx i højre side!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-04-06 01:46

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> PS: [shoutbox] om jeg fatter hvorfor folk på powerbooks og "flade"
> skærme lægger docken i bunden og ikke fx i højre side!

I højre side kommer den i kambolage med scroll feltet. Dét er
irriterende.

(man har selvfølgelig skjult sin dock i det daglige.)

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-04-06 10:21

On 2006-04-15 02:45:49 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> I højre side kommer den i kambolage med scroll feltet. Dét er
> irriterende.

Jeg har også overvejet det, men jeg kan simpelthen ikke vænne mig til
at have en lodret Dock. Det virker også forkert, når ikonerne hopper og
vil have opmærksomhed. Men i teorien lyder de dag fornuftigt at have
Dock i siden, når man har bredformatskærm.

> (man har selvfølgelig skjult sin dock i det daglige.)

Det er jeg også begyndt på for nylig. Det går egentlig meget godt, selv
om det er en ulempe, at man ikke lige kan se, om man har fået e-mali.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-04-06 14:48

> [...]
> vil have opmærksomhed. Men i teorien lyder de dag fornuftigt at have
> Dock i siden, når man har bredformatskærm.

nej-da, så er der jo ikke længere plads til at have to vinduer side om
side - Det er netop hvad jeg synes er funktionelt ved de brede skærme.

> Det er jeg også begyndt på for nylig. Det går egentlig meget godt, selv
> om det er en ulempe, at man ikke lige kan se, om man har fået e-mali.

Sæt din dock til at hoppe hysterisk

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-04-06 15:54

On 2006-04-15 15:47:45 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> nej-da, så er der jo ikke længere plads til at have to vinduer side om
> side - Det er netop hvad jeg synes er funktionelt ved de brede skærme.

Det kan godt være, det er derfor, jeg ikke kan lide det. Jeg har
faktisk tit to vinduer side om side.

> Sæt din dock til at hoppe hysterisk

Den indstilling kan jeg ikke lige finde. Ordet hysterisk findes ikke i
mine Dock-indstillinger. Jeg har sat ikonerne til at hoppe. Det er vel
det, du mener. Jeg synes nu alligevel, det kan være lidt svært at få
øje på dem i forhold til, når Dock er synlig.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-04-06 17:30

> Den indstilling kan jeg ikke lige finde. Ordet hysterisk findes ikke i
> mine Dock-indstillinger. Jeg har sat ikonerne til at hoppe. Det er vel
> det, du mener.

Ja

Fra : Henrik Enslev

Dato : 16-04-06 10:14

> [...]
> vil have opmærksomhed. Men i teorien lyder de dag fornuftigt at have
> Dock i siden, når man har bredformatskærm.

Egentligt lidt ved et tilfælde ( en powerbook med manglende skærmbillede
nederrst) begyndte jeg at have dock i venstre side. Der er den mindst i
vejen. Fx i forhold til menuboxe i indesign mm.
--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Esben

Dato : 15-04-06 22:46

> I højre side kommer den i kambolage med scroll feltet. Dét er
> irriterende.

Hmm ingen problemer her

> (man har selvfølgelig skjult sin dock i det daglige.)

Når det virkelig er påkrævet....

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : steen

Dato : 14-04-06 09:25

Aha - kort og klart...mange tak for hjælpen!

Steen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-04-06 13:38

Jensen <sbj@pc.dk> wrote:
> Hej

> Et kort spørgsmål: Kan man lave en genvej på skrivebordet, til en
> mappe på i fx Dokumenter?

Selvfølgelig. Træk den ud, hold alt+ævle ned når du slipper den.