Oldgammelt diskværktøjs problem
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 13-04-06 12:45

Lige siden 10.2 har diskværktøj haft følgende problem:
Når et image.dmg er aktivt på skrivebordet og man efterfølgende starter
DiskVærktøj, går det nærmest helt i stå. Alting går SÅÅÅÅÅÅÅ langsomt.
Så snart man smider imaget i skraldespanden, vips er DiskVærktøj oppe i
almindelig fart.

Jeg har egentligt levet med det i så lang tid, spændt på om det skulle
løse sig ved hver eneste opdatering lige siden mit først installerede
OSX, menfejlen er der endnu.

Er der nogle der kan komme i tanker om en fidus til at afhjælpe
problemet? (Bortset fra at hælde imagerne ud!)

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-04-06 16:16

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:
> [...]

> Er der nogle der kan komme i tanker om en fidus til at afhjælpe
> problemet? (Bortset fra at hælde imagerne ud!)

Efterlad ikke henvisningen til imaget i diskværktøj. Marker det og
backslash.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 15-04-06 14:11

> Efterlad ikke henvisningen til imaget i diskværktøj. Marker det og
> backslash.

Det er desværre uafhængigt af om imaget er registreret i diskværktøj
eller ej.
Men jeg tror at det hænger lidt på størrelsen af mine images, som kan
være over 1 Gb.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-04-06 17:31

> Det er desværre uafhængigt af om imaget er registreret i diskværktøj
> eller ej.
> Men jeg tror at det hænger lidt på størrelsen af mine images, som kan
> være over 1 Gb.

Så tror jeg at dit problem er af subkjektiv karakter.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 16-04-06 14:29

> Så tror jeg at dit problem er af subkjektiv karakter.

Gennem diskussion løser man ofte selv problemerne - lidt ligesom at gå
til psykolog.
Det slog mig ihvertfald pludselig at man måske kunne indstille sig ud af
det. Hvis jeg fjerner hakket i "Kontrollér tjeksummer", forsvinder
problemet!

Tak for supervision

Stig Leerbeck
--