tilføje printer i quark 4.0
Fra : René

Dato : 11-04-06 08:56

Hej jeg har flyttet en Quark (4.0) fra en gammel maskine til en ny, så langt
så godt.. og den kører fint, men de printere og fotosætter man kunne vælge i
quark på den "gamle" maskine er ikke længere mulige at vælge i den nye, har
fundet ppd filer og flyttet dem så de ligger i systemmappen på den nye
maskine (den kører under classic og alt ligger i både classic systemmappen
og os x systemmappen).

Syntes og kunne huske man skal tilføje dem igen et sted inde i quark, men
kan ikke lige huske hvor.. måske nogle af jer andre kloge hoveder lige kan
ryste den ud af ærmet..)

på forhånd tak

mvh
René

--
-

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-04-06 14:29

"Ren?" <sindberg(fjern)@elli-tape.dk> wrote:

> Hej jeg har flyttet en Quark (4.0) fra en gammel maskine til en ny, s? langt
> s? godt.. og den k?rer fint, men de printere og fotos?tter man kunne v?lge i
> quark p? den "gamle" maskine er ikke l?ngere mulige at v?lge i den nye, har
> fundet ppd filer og flyttet dem s? de ligger i systemmappen p? den nye
> maskine (den k?rer under classic og alt ligger i b?de classic systemmappen
> og os x systemmappen).
>
> Syntes og kunne huske man skal tilf?je dem igen et sted inde i quark, men
> kan ikke lige huske hvor.. m?ske nogle af jer andre kloge hoveder lige kan
> [...]

Det må være PPD-filerne, som den ikke kan finde, ik? Selve printerne
finder du jo i Vælger og det har Quark jo ikke noget med at gøre.

Prøv at kigge i Systemmappe->Udvidelser. Sørg for at have to mapper
med PPD-filer: "Printerbeskrivelser" og "Printer Description". De skal
have samme indhold. Nogen programmer kigger ikke i den rette mappe,
men kan ikke lige husker hvad Quark 4.x gjorde. Det er trods alt 7-8
år siden jeg brugte den.

--
Mvh.
René Frej Nielsen