skift af intern HD i iBook G4
Fra : Søren

Dato : 09-04-06 22:59

Jeg kan jo se på www.edbpriser.dk at en 100GB disk kan fås for godt og vel
1000,-
(Nu er jeg så ikke helt sikker på hvilke specs disken skal leve op til...)
Jeg har f.eks. bemærket denne:

Hvilken 100GB disk kan anbefales til min 12" iBook G4 1.33GHz??

Og hvem er frisk på at skifte den for mig ???

Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as
Fiat Seicento Sporting Abarth

Fra : Jon

Dato : 09-04-06 23:13

Se www.pbfixit.com for instruks for å gjøre det selv.
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal:

Fra : Jake

Dato : 10-04-06 00:31

> Og hvem er frisk på at skifte den for mig ???

Hej Søren

Det kan nemt gøres, hvis du følger det link Jon gav dig. Har du ikke mod
på det, kan jeg gøre det for dig for et symbolsk beløb. Smid en mail til
min adresse, blot uden de 9-tal der nu må gemme sig i den ;)

mvh Jake

Fra : Søren

Dato : 10-04-06 05:40

On 10/04/06 1:30, in article 4439991c$0$15789$14726298@news.sunsite.dk,
"Jake" <urt9@9myhiddenagenda9.com> wrote:

> Det kan nemt gøres, hvis du følger det link Jon gav dig. Har du ikke mod
> på det, kan jeg gøre det for dig for et symbolsk beløb. Smid en mail til
> min adresse, blot uden de 9-tal der nu må gemme sig i den ;)

Nu skriver du godt nok "nemt"...
Jeg kendte godt den guide, og synes ikke umiddelbart, at det virker som en
operation man "bare lige kaster sig ud i"...
Jeg har ellers normalt ingen skrupler over, at adskille mine ting og
computere ad, men den operation virker som om den tager en del tid, og
formentlig gennemføres bedst/mest sikkert med erfaring i adskillelse af
iBook

Ved nærmere eftertanke så hører jeg lige Officeline om en pris på
udskiftning

Jeg vender tilbage

Fra : Jon

Dato : 10-04-06 09:40

Søren <soren1967@gmail.com> wrote:

> Jeg kendte godt den guide, og synes ikke umiddelbart, at det virker som en
> operation man "bare lige kaster sig ud i"...

Jeg gjorde det nylig, og fant at det var enklere enn jeg trodde, men at
det er meget viktig å ha riktige skrutrekkere. Det er små og sarte
skruer, og man skal IKKE forsøke unbrako-trekker i torx-skruer, f.eks.,
eller PZ-trekker i Philips-skrue, selv om det oftest går bra for litt
større skruer. Gjør man det riktig, så fungerer det fint. På pbfixit
ligger t.o.m. maler for å skrive ut ark som oppbevaringssted for
skruene, med antall, mål og type skrevet på, slik at man ikke går i
surr.

Fra : Esben

Dato : 10-04-06 15:22

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> ligger t.o.m. maler for å skrive ut ark som oppbevaringssted for
> skruene, med antall, mål og type skrevet på, slik at man ikke går i

Selv folk der har gjort det mange gange har oplevet bundkort der står af
og lignende. Hvis der er garanti på maskinen som i dette tilfælde voider
man den - det er snart bedre at betale og så beholde sin garanti - så er
der også garanti på selve reparationen.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-04-06 02:27

On 2006-04-10 15:21:43 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> [...]
> og lignende. Hvis der er garanti på maskinen som i dette tilfælde voider
> man den - det er snart bedre at betale og så beholde sin garanti - så er

Den kan jeg skrive under på. I mit tilfælde var det en svag lodning der
gik løst, så mit bundkort ikke længere fik noget strøm :( Lodning var
dog ualmindelig ringe, og jeg fulgte guiderne fra http://pbfixit.com/
-- dem kan jeg varmt anbefale

Fandt dog en lokal tekniker der kunne lodde dyret sammen igen (for en
pint Guinness!), så enden var god (:

~/j

--
| Jonas Voss | Dublin, Ireland | 12" PB |

Fra : Esben

Dato : 17-04-06 10:42

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> -- dem kan jeg varmt anbefale
>
> Fandt dog en lokal tekniker der kunne lodde dyret sammen igen (for en

Det må man sige! Godt for dig! Der er mangen en iBook der har lidt en
mere krank skæbne...

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-04-06 12:40

On 2006-04-17 10:42:25 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> Det må man sige! Godt for dig! Der er mangen en iBook der har lidt en
> mere krank skæbne...

Nårh ja, min var en PB, så det var lidt snyd, men det havde noget med
http://pbfixit.com/-guiderne at gøre (:

~/j

--
| Jonas Voss | Dublin, Ireland | 12" PB |

Fra : Esben

Dato : 18-04-06 14:29

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Nårh ja, min var en PB, så det var lidt snyd, men det havde noget med
> http://pbfixit.com/-guiderne at gøre (:

PB's er normalt meget nemmere at komme ind og ud af!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-04-06 22:24

On 2006-04-09 23:58:51 +0200, Søren <soren1967@gmail.com> said:

> [...]
> Jeg har f.eks. bemærket denne:
>
> Hvilken 100GB disk kan anbefales til min 12" iBook G4 1.33GHz??

Siden ingen andre har gjort det, vil jeg anbefale dig at bruge en 2,5"
harddisk. Dit link er til en 1,8" harddisk, som jo er den størrelse,
der sidder i en iPod.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster