Dårlig bluetoothforbindelse på ny Mini
Fra : Michael Petersen

Dato : 03-04-06 17:30

Jeg har netop fået mig en af de nye Mac Mini (Intel duo core), meget
lækker Jeg har dog et problem med mit trådløse tastatur og mus.
Tastaturet falder ind i mellem helt ud og musen hakker sig afsted hen
over skærmen. Tager jeg musen ned ved siden af mini'en er der ingen
problemer, så det virker som om det har noget med bluetoothforbindelsen
at gøre (jeg *har* skiftet batterier og prøvet med to forskellige
trådløse apple mus). Det skal nævnes at mini'en er placeret i en reol
der er bygget af sådan nogle gasbetonsten - men der er luft omkring og
der er maks 1,5 m til tastaturet - tænkte bare at betonen måske skærmer
på en eller anden måde. Det ser nemlig også ud til at det trådløse net
har lav styrke selvom der kun er 5-7 meter til routeren.

Er der nogle der ved om Mini'er har ry for at have en dårlig bluetooth
og Airport rækkevidde eller kender til omveje som kan forbedre den eller
lign. Eller kan det være en fejl selvom den er spritny? JEg har prøvet
at sætte min ibook på nøjagtig samme sted og den giver ikke tilsvarende
problemer med mus og tastatur.

Nogle gode forslag/kommentarer?

Mvh Michael Petersen

Fra : Karl Antz

Dato : 03-04-06 18:48

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> lign. Eller kan det være en fejl selvom den er spritny? JEg har prøvet
> at sætte min ibook på nøjagtig samme sted og den giver ikke tilsvarende

Har læst noget på nettet om at der er problemer med kombinationen
bluetooth/airport i mini'en- løsningen skulle være at skifte airport til
en anden kanal.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-04-06 20:46

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Har læst noget på nettet om at der er problemer med kombinationen
> bluetooth/airport i mini'en- løsningen skulle være at skifte airport til
> en anden kanal.

Okay - det lyder interessant, men hvordan det? Altså skifte kanal -
hvordan gør man det? Kan du huske hvor du har læst om det?

Mvh Michael

Fra : Karl Antz

Dato : 03-04-06 21:47

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> Okay - det lyder interessant, men hvordan det? Altså skifte kanal -
> hvordan gør man det?

har ikke min pb i øjeblikket og kan ikke huske hvordan man gør det - men
mon ikke der er nogen der kan fortælle det?

> Kan du huske hvor du har læst om det?

mener det var i MacNN's forum

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-04-06 22:00

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> har ikke min pb i øjeblikket og kan ikke huske hvordan man gør det - men
> mon ikke der er nogen der kan fortælle det?

Tænd programmet Airport Hjælpeværktøj, log på og resten giver sig selv.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 04-04-06 18:52

> Tænd programmet Airport Hjælpeværktøj, log på og resten giver sig selv.

Ok - tak jeg har prøvet og det gav ikke rigtig noget. Har fundet et par
artikler på nettet om problemet. Jeg har lige installeret 10.4.6 og
havde håbet at det ville hjælpe - der står at opdateringen bl.a. skulle
adressere nogle bluetoothproblemer - det kan så ikke have været dem jeg
oplever, for de er der stadig

Mvh Michael

Fra : Michael Holm

Dato : 04-04-06 11:33

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Har læst noget på nettet om at der er problemer med kombinationen
> bluetooth/airport i mini'en- løsningen skulle være at skifte airport til
> en anden kanal.

min "gamle" mac mini har ikke bluetooth /airport problem - sætter den
nye intel mini til iaften eller imorgen aften - så kan jeg se om der er
forskel (har den ikke stående i beton

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Karl Antz

Dato : 04-04-06 12:36

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> min "gamle" mac mini har ikke bluetooth /airport problem

det er netop de _nye_ der skulle have det problem
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Michael Holm

Dato : 04-04-06 12:46

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> det er netop de _nye_ der skulle have det problem

det læste jeg godt, det var blot for at skille op - i forhold til at jeg
har den _nye_ med hjem iaften :)

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 04-04-06 19:46

Michael Petersen skrev:

> Er der nogle der ved om Mini'er har ry for at have en dårlig bluetooth
> og Airport rækkevidde

En kammerat blev overrasket, da han i mit arbejdsværelse fangede Mini'en
via bluetooth med sin mobil igennem tre mure og tre lukkede døre. Så det
er ok:)

/JD