Microsoft Messenger ...
Fra : Gnyffe

Dato : 02-04-06 15:34

Hejza.

Er det virkelig rigtigt at man ikke kan snakke sammen med messenger 5.1 til
Mac ?

Fra : Jesper

Dato : 02-04-06 16:17

Gnyffe <gnyffe@gmail.com> wrote:

> Hejza.
>
> Er det virkelig rigtigt at man ikke kan snakke sammen med messenger 5.1 til
> Mac ?
>
> Mvh

Selvfølgelig kan man det. Men video og audiochat kan man ikke lave.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Gnyffe

Dato : 02-04-06 18:44

On 02/04/06 17:16, in article
1hd6fz5.l4oeup1hoghyyN%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"
<spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> Selvfølgelig kan man det. Men video og audiochat kan man ikke lave.

Hmmm... Hvor kan man så vælge at man vil snakke ??
Og hvor vælger man hvilket lydkort/headset man vil bruge ??

De har da skjult det godt.

Fra : Jesper

Dato : 02-04-06 18:57

> [...]

> Hmmm... Hvor kan man så vælge at man vil snakke ??
> Og hvor vælger man hvilket lydkort/headset man vil bruge ??

Det er ganske enkelt: Microsoft Messenger 5.1 til Mac understøtter kun
tekst chat.
Hvis du vil snakke med Windåsefolket så kan det ske igennem Yahoo
Messenger, iChat/AIM eller Skype.

Alternativt: Hvis du har Virtual PC og et USB webcam og drivere
installeret i Windows, så kan du chatte via Microsoft Messenger den vej.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-04-06 19:23

On 2006-04-02 19:44:21 +0200, Gnyffe <gnyffe@gmail.com> said:

> [...]
>
> Hmmm... Hvor kan man så vælge at man vil snakke ??
> Og hvor vælger man hvilket lydkort/headset man vil bruge ??

Det kan man heller ikke. Man kan kun skrive. Jesper skriver jo også, at
audiochat ikke er mulig. Mange kalder det at snakke, når man chatter
sammen, men i virkeligheden skriver man jo sammen. Det er det, Jesper
mener, mens du rent bogstaveligt mener at snakke.
   Jeg er godt nok ikke helt sikker på, hvilke muligheder, man så har.
Måske kan du bruger iChat og så få dine Windows-venner til at bruge AIM
eller Jabber.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-04-06 19:44

> [...]

> Hmmm... Hvor kan man så vælge at man vil snakke ??
> Og hvor vælger man hvilket lydkort/headset man vil bruge ??

Du skal bare sørge for at have følgende kørende på din PC:

Messenger

Skype

en eller anden AIM/AOL klient

så er du kørende.

Du kan følgende fra Mac til PC og omvendt:

Messenger - skrive tekst og sende filer

Skype - skrive tekst, sende filer og tale sammen

AIM/AOL - skrive tekst, sende filer, tale sammen samt videochatte

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Gnyffe

Dato : 03-04-06 12:56

> [...]
>
> Skype - skrive tekst, sende filer og tale sammen
>
> AIM/AOL - skrive tekst, sende filer, tale sammen samt videochatte

Ok, så er vi enige. Jeg bruger skype, og det har jeg gjort i mange år.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-04-06 19:03

Gnyffe <gnyffe@gmail.com> writes:

> On 02/04/06 17:16, in article
> 1hd6fz5.l4oeup1hoghyyN%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"

> Hmmm... Hvor kan man så vælge at man vil snakke ??
> Og hvor vælger man hvilket lydkort/headset man vil bruge ??

Som Jesper skriver, du kan /ikke/ audio/video snakke...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Lind

Dato : 05-04-06 05:58

> [...]

> Hejza.
>
> Er det virkelig rigtigt at man ikke kan snakke sammen med messenger 5.1 til

Hvis du vil video/audiochatte med en Windowsbruger/MSN fra en Mac,
henter du denne: <http://amsn.sourceforge.net/>.

Den kan klare det med iSight og et hvilketsomhelst headset.
M.

Fra : Gnyffe

Dato : 05-04-06 09:27

On 05/04/06 6:57, in article
1hdb75x.1wpuaeuzesnlsN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com, "Morten
Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hvis du vil video/audiochatte med en Windowsbruger/MSN fra en Mac,
> henter du denne: <http://amsn.sourceforge.net/>.
>
> Den kan klare det med iSight og et hvilketsomhelst headset.
> M.

Fedt. Tak for tippet.

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 03-04-06 13:48

> [...]

> Hejza.
>
> Er det virkelig rigtigt at man ikke kan snakke sammen med messenger 5.1 til

Den bedste løsning for dig vil være at hente aMsn. Med den kan du både
lyd og videosnakke med PC folket
--
Jeg har talt