Forsvundet symbol.
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 02-04-06 09:34

Hej NG

Jeg er ved en fejl kommet til at trække det ikon der viser et @ på en
fjedder fod over i skraldespanden, og nu kan jeg ikke finde det?
hvordan finder jeg det? Hvad er det? og hvorfor ligger det ikke i
skraldespanden?

Hilsen Henrik

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-04-06 10:37

Henrik Palshøj <dyk@mil.dk> wrote:
> Hej NG

> Jeg er ved en fejl kommet til at trække det ikon der viser et @ på en
> fjedder fod over i skraldespanden, og nu kan jeg ikke finde det?
> hvordan finder jeg det?

ét sted på din disk. Jeg genkender emnet, men det er et tredieparts
emne som du selv har installeret, så jeg går ud fra at du selv ved
hvad det gør og muligvis også hvad det hedder.

led efter et emne der slutter på ".menu" og resoner dig frem til
hvilket det må være. Når du har fundet det dobbelt klikker du blot på
det for at det fremover skal indlæses af systemuiserver og være
tilgængeligt fra menulinien.

(hvis ikke du ved hvad emnet gør kan du være ligeglad...)

> Hvad er det? og hvorfor ligger det ikke i
> skraldespanden?

Du har ikke smidt filen ud. Emnet i emnulinien er i realiteten et
program (med ".menu" extension"). Du har ved at trække det ud af
menulinien blot fortalt systemuiserver at programmet ikke længere skal
startes.

Fra : Karl Antz

Dato : 02-04-06 11:20

> ét sted på din disk. Jeg genkender emnet, men det er et tredieparts
> emne som du selv har installeret, så jeg går ud fra at du selv ved
> hvad det gør og muligvis også hvad det hedder.

.... det er det nu ikke

Aner ikke hvor det ligger, men såvidt jeg husker er det feedback-knappen
til Apple som plejer at sidde på hver nyinstalleret Mac.

Jeg har aldrig brugt den til noget, og har aldrig tjekket hvor den egtl
ligger, men det har næppe den store praktiske betydning at den ikke er
der - man kan altid gå direkte til apple's supportsider.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-04-06 11:32

> [...]

> program (med ".menu" extension"). Du har ved at trække det ud af
> menulinien blot fortalt systemuiserver at programmet ikke længere skal

Se bort fra ovenstående indlæg, spørgen spurgte til et emne i Dock'en -
ikke til et emne i menulinen som jeg gik ud fra.

Fra : Terje Kleverud

Dato : 02-04-06 11:35

> [...]

> fjedder fod over i skraldespanden, og nu kan jeg ikke finde det?
> hvordan finder jeg det? Hvad er det? og hvorfor ligger det ikke i

Hvis du åpner en hjemmeside i Safari og deretter trekker det lille
ikonet, som ligger til venstre i Safaris adresse-felt, og til dockens
nedre del, vil du få et sånt ikon.

Dette ikonet var altså en snarvei til et web-sted. Når du trakk i
ikonet, havnet det ikke i skraldespanden, men du slettet det fra docken.

--
Terje K

«Gjør det enklest mulig. Dog ikke enklere.» (A. Einstein)