Forsendelse fra Apple Store.
Fra : Henrik

Dato : 22-03-06 21:51

Hej NG

bestilte min nye iBook på Appleshop.

Desværre var jeg ikke klar over at den skulle jorden rundt før levering,
bestilt 15/3 siden den 17 har den været under transport med " Kuhne & Nagel
Spedition" jeg har et forsendelses nr, men kan ikke finde deres hjemmeside!
Er der nogen her der ved hvor man kan søge på forsendelsen, for Apple
drengenes hjemmeside lader meget tilbage at ønske. Fordi jeg var så "dum" at
bestillet et SECOND SKIN skal den åbenbart forbi holland!!!

Ps er 14 dage for en iBook ikke en vel lang leveringstid?

En utålmodig Henrik

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 22-03-06 22:15

Henrik <palshoej@nyka.dk> wrote:

> [...]
> drengenes hjemmeside lader meget tilbage at ønske. Fordi jeg var så "dum" at
> bestillet et SECOND SKIN skal den åbenbart forbi holland!!!

Jeg brugte en side der hed noget med appletracker. Det var dog ikke
meget bevendt; varen blev forsøgt leveret om morgenen hvor den var nået
frem til Luxembourg om aftenen, så medmindre du checker hver time eller
noget i den stil, så bliver du alligevel overrasket. Jeg modtog faktura
med posten den dag hvor levering blev forsøgt, så det er nok det bedste
varsel.

Fra : A_N_Other

Dato : 22-03-06 22:52

On 2006-03-22 21:51:09 +0100, "Henrik" <palshoej@nyka.dk> said:

> [...]
> åbenbart forbi holland!!!
>
> Ps er 14 dage for en iBook ikke en vel lang leveringstid?

Alt ryger forbi Nederlandene - second skin eller ej. Det er vist der
Apple/fragtfirma har valgt at lade indførsel/fortoldning af varer til
Europa foregå. Hvordan kommer du iøvrigt frem til 14 dage? Du skriver
at den er bestilt 15/3 og den er allerede under transport 17/3 dage
senere. Medmindre du lader pakken henligge i et par uger hos fragtfirma
har du da varen længe inden...???

Anders

PS. Jeg ved godt ventetiden er svært

Fra : Henrik

Dato : 23-03-06 09:28

"A_N_Other" <A_N_Other@no.spam> skrev i en meddelelse news:4421c710$0$27540$
> [...]
> 15/3 og den er allerede under transport 17/3 dage senere. Medmindre du
> lader pakken henligge i et par uger hos fragtfirma har du da varen længe

forventet levering på siden 28/3
Bestilt 15/3
Nå ja 13 dage, men føles som 14 af de lange..

> PS. Jeg ved godt ventetiden er svært
Ja mon ikke..

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-03-06 19:59

A_N_Other skrev:

> [...]
> den er bestilt 15/3 og den er allerede under transport 17/3 dage senere.
> Medmindre du lader pakken henligge i et par uger hos fragtfirma har du

Kühne & Nagel bruges før selve forsendelsen. Det er vist et
logistik-firma. Så længe varen er hos dem, kan man ikke spore den. Jeg
ved ikke helt, hvad der sker med bærbare computere, men de plejer at
være lidt tid om at komme fra Asien til Europa. Så snart varen er i
Holland, er det TNT, der overtager. Du kan gå direkte ind på tnt.dk og
spore med det nummer, du finder i Apple Store. Apples egen hjemmeside er
som regel lidt for længe om at blive opdateret. Man kan derfor risikere,
at man ikke opdager, at varen er sendt. Hvis man kigger efter på tnt.dk
hver aften, opdager man som regel, når varen er på vej gennem tolden.
Den bliver typisk sendt fra Holland sent om aftenen og når til Danmark
tidligt næste morgen. Derefter bliver den sendt ud fra TNT's lager i
Danmark og bliver leveret samme dag.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 24-03-06 21:04

Ja, det var præcist det der skete med min MacBook i sidste uge. Deb
befandt sig Arnhem om natten og pludselig næste morgen ... BAM! På
vej fra Kolding!

Manner jeg blev glad, for det var en dag før forventet levering

Jeg er jo igennem et længere genoptræningsforløb, og det er den
eneste gang noget har været vigtigere end min træning. Jeg kunne
simpelthen ikke koncentrere mig, og da jeg kom tilbage stod der en
dejlig pap-kasse og ventede på at blive pakket ud