Batteriskift iMac G# slotloading 350mz ??
Fra : Knud R

Dato : 21-03-06 21:14

Jeg har ledt som en gal allevegne, men kan ikke finde ud af, om jeg
selv kan skifte batteri på min gamle iMac G3 slotloading. Jeg kan
godt skifte ram, men batteriet?
Knud Ramian

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 21-03-06 22:20

Knud R <knudramian@netscape.net> wrote:

> Jeg har ledt som en gal allevegne, men kan ikke finde ud af, om jeg
> selv kan skifte batteri på min gamle iMac G3 slotloading. Jeg kan
> godt skifte ram, men batteriet?
> Knud Ramian

Det kan relativt nemt gøres. Man skal have bunden af. Det er noget med
nogle skruer og en fast kærlig hånd.
Jeg tror at der findes instruktioner på nettet hvis man er usikker.

Der må være en i gruppen der har en reference på det.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 21-03-06 22:28

Hej

"Knud R" <knudramian@netscape.net> wrote in
> Jeg har ledt som en gal allevegne, men kan ikke finde ud af, om jeg
> selv kan skifte batteri på min gamle iMac G3 slotloading. Jeg kan
> godt skifte ram, men batteriet?

Jeg har lige selv skiftet en harddisk i min iMac G3 DV 400. Der skulle man
vende iMacen på hovedet. Skrue "soklen" - dvs. det stykke plastic den står
på - af. Og derunder er der et metalnet som også kan skrues af - pas på at
skruerne ikke falder ned - brug en magnetisk skruetrækker. Så mener jeg du
kan finde batteriet lige der Det er ikke svært...

Check evt.

http://www.neoview.com/powerlogix/imac/010/

--
Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-03-06 22:41

On 2006-03-21 21:14:08 +0100, "Knud R" <knudramian@netscape.net> said:

> Jeg har ledt som en gal allevegne, men kan ikke finde ud af, om jeg
> selv kan skifte batteri på min gamle iMac G3 slotloading. Jeg kan
> godt skifte ram, men batteriet?
> Knud Ramian

Hvad med at søge på Google? Det plejer at virke:

<http://www.sterpin.net/uk/imacslotinukp.htm>
<http://www.sterpin.net/uk/imacslotinuk.htm>

Jeg vil næsten tro, du kan bruge det her:

<http://www.billigebatterier.dk/product.asp?product=282&sub=127>

Jeg tør dog ikke garantere det, da Apple åbenbart har forskellige
reservedelsnumre.

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86181>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jens

Dato : 22-03-06 06:35

> Hvad med at søge på Google? Det plejer at virke:
>
> <http://www.sterpin.net/uk/imacslotinukp.htm>
> <http://www.sterpin.net/uk/imacslotinuk.htm>

Det er en rigtig god vejledning - og gode billeder i tilgift.
Hvis du blot skal skifte batteriet er det blot en smule "overkill",
IMHO.

Hvis du åbner lugen over RAM-klodserne kan du se batteriet. Efter at
have demonteret RAM-klodserne kan man - hvis ens fingre ikke er alt for
tykke - skifte batteriet uden den store adskillelse (jeg gjorde det selv
i mandags - og mine fingre er ikke egnet til klaverspil). Brug evt. en
træpind til at lirke batteriet fri af holderen - en ispind kan evt.
bruges.
--

Jens F

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-03-06 19:32

Jens skrev:

> [...]
> i mandags - og mine fingre er ikke egnet til klaverspil). Brug evt. en
> træpind til at lirke batteriet fri af holderen - en ispind kan evt.

Det er dig, de kalder Jens Langfinger ude i byen, ikke?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jens

Dato : 23-03-06 21:01

> Det er dig, de kalder Jens Langfinger ude i byen, ikke?

Nope! Men jeg kender en gynækolog
--

Jens F

Fra : Knud R

Dato : 22-03-06 00:38

Det var rigtig hjælpsomt og sterpin en fin illustration. Jeg havde
søgt på google og hos apple, men var åbenbart ikke god nok.
Knud

Fra : Madsen

Dato : 22-03-06 03:59

Fantastisk...nøjagtigt det samme batteri vil Officeline ha' 150 kr.
for....pfff