9.1 crasher efter OS X Installering
Fra : *nico*

Dato : 17-06-01 20:20

Hej Gruppe..

Jeg har endelig fået fingre i OS X på dansk, og måtte strax installere på
min TI500.

Det er såmæn også gået fint, OS X spiller fint.
Men så var det jeg fik lyst til at starte op i 9.1dk
jeg valgte startdisk og valgte systemmappen indeholdende
9.1. men den vil bare ikke starte op. Den fryser lige efter bjælken under
billedet med 9.1 logoet kommer fem.

Både 9.1 og OS X Ligger på samme partition. jeg havde ikke lige tiden til en
komplet formatering,

Den starter selvklart fint op uden udvidelser

jeg syntes sgu snart jeg har prøvet det hele...

Er der nogen der har haft samme oplevelse?

mvh
nicolai !

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-06-01 21:48

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> Den starter selvklart fint op uden udvidelser
>
> jeg syntes sgu snart jeg har prøvet det hele...

Har du prøvet at (når du er startet uden udvidelser) skifte over til
"Mac OS 9.1 Komplet" i udvidelseskontrol og reboote?

--
René

Fra : *nico*

Dato : 17-06-01 22:34

"René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at (når du er startet uden udvidelser) skifte over til
> "Mac OS 9.1 Komplet" i udvidelseskontrol og reboote?

Ja, og standard... Samme resultat........ Bare hel stone kold...
Jeg har også smidt udvidelseskontrol indstillinger ud
Det giver også samme resultat... Damn....

Næste step, må være en ny sys mappe

Nicolai !

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-06-01 23:07

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> [...]
> Jeg har også smidt udvidelseskontrol indstillinger ud
> Det giver også samme resultat... Damn....

Tjaa... det kunne tyde på en beskadiget udvidelse. Du har vel
tilfældigvis ikke Norton Utilities el. lign.?

--
René

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 18-06-01 05:39

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Den starter selvklart fint op uden udvidelser
>
> jeg syntes sgu snart jeg har prøvet det hele...
>
> Er der nogen der har haft samme oplevelse?

Så lyder det som om at de ekstra udvidelser i 9.1 system mappen som OS X
installere for at kunne bruge den som classic enviroment kommer i
konflikt med noget andet du har installeret.
--
Jesper Oersted.
"Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half

Fra : *nico*

Dato : 18-06-01 06:41

> Så lyder det som om at de ekstra udvidelser i 9.1 system mappen som OS X
> installere for at kunne bruge den som classic enviroment kommer i
> konflikt med noget andet du har installeret.

Den havde jeg også i tankerne, og der kigger jeg næste gang,
Jeg har Norton, som jeg også lige vil smide på, på jobbet.

Tak for rådene.

Nicolai!