Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp s3 trio
Fra : Bart2000

Dato : 17-06-01 17:57

Hvor kan jeg finde eller hvem har
en driver til
Grafikkort
S3 Trio +64v PCI 765

Til Windows 98/Mill
På en Compaq Presario 4162

Jeg vil gerne kunne køre i MERE end 256 farver i 1034 x 768

Hven kan hjælpe ??

Mvh Morten
mail mcom@mail.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-06-01 00:58

I artikel <3b2ce0cb$0$1548$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, skrev "Bart2000"

Hent den på www.s3.com

Fra : Christian Mygind

Dato : 18-06-01 09:01

"Bart2000" <151515@sol.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Hvem kan hjælpe ??

Mangler du driveren - eller er problemt, at du HAR en driver, der bare ikke
vil vise flere farver end angivet?
Dit kort BURDE være PnP under Windows98. Har du en driver skal du være
opmærksom på følgende:
- en skærmen konfigureret? Hvis der er valgt en skærmdefinition, der kun
tillader 256 farver kan du ikke tvinge skærmKORT-driveren til mere.
- kortets mængde af RAM.

/Chr

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 17-06-01 11:49

Hvis jeg går ind på http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp og søger på
din maskines modelnummer 4162, får jeg ikke anbefalet nogen opdateringer af
hverken driver eller flashrom til dit grafikkort. Du skal oftest regne med,
at det ikke er S3 selv, der har produceret grafikkortet, de har kun
produceret en enkelt chip eller to på kortet. Oftest er det et eller andet
no-name Taiwan-firma, der har lavet resten, og man bør vente på, at Compaq
lægger en driver-/romopdatering ud på ovenstående side, som er lavet 100%
til kortet, før man opgraderer. Det er i hvertfald min erfaring med min
Compaq 5838 og et wannabe-S3 Savage 4 kort, som nu efter mange obskure
driveropdateringer endelig kører perfekt med en driver fra Compaq.
Du kan dog prøve en driver fra http://www.s3graphics.com De er ikke altid
100% kompatible. I Win2k kører jeg med en driver fra deres hjemmeside, og
ind i mellem får jeg fejlkoder i 3d-spil, men ellers kører den faktisk fint.
Mvh.
Mikkel.