Billeder af allergi og eksem
Fra : Marianne

Dato : 05-06-06 14:31

Hej

Jeg er lidt nervøs for at jeg har fået mig en eller anden eksem. Har mange,
mange små knopper i store plamager på kroppen, og de kommer og går med ca. 3
mdr.s mellemrum. Det ligner egentligt svage insektstik, men jeg er den
eneste i familien, der er plaget. Det klør ad h...... til!

Lægen ved ikke, hvad det er, og har givet mig en henvisning til en hudlæge.
Imidlertid kommer og går knopperne/eksemet temmelig uforudsigeligt.

Derfor leder jeg efter diverse billeder af eksem-typer, så jeg kan få noget
at gå efter.

Hvor finder jeg sådan nogle?

mvh
marianne

Fra : HJS

Dato : 05-06-06 16:43

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er lidt nervøs for at jeg har fået mig en eller anden eksem. Har mange, mange
> små knopper i store plamager på kroppen, og de kommer og går med ca. 3 mdr.s
> mellemrum.

Har du overvejet om det er nældefeber?
Prøv at læse her:
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/naeldefeber.htm

Hans

Fra : Marianne

Dato : 05-06-06 18:51

> Har du overvejet om det er nældefeber?
> Prøv at læse her:
> http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/naeldefeber.htm

Ja, det ligner bestemt nældefeber, bortset fra at mine anfald tager ca. 1
uge.

Tak for tippet, som jeg vil prøve at søge videre på.

mvh
marianne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-06-06 19:41

> [...]
> med ca. 3 mdr.s mellemrum. Det ligner egentligt svage insektstik, men jeg
> er den eneste i familien, der er plaget. Det klør ad h...... til!

Varmeknopper, soleksem (kræver ikke sol men blot lys), allergisk reaktion
(sæbe, skyllemiddel, parfume). Lyder mest som soleksem.

Mvh Maria

Fra : Marianne

Dato : 05-06-06 21:35

> Varmeknopper, soleksem (kræver ikke sol men blot lys), allergisk reaktion
> (sæbe, skyllemiddel, parfume). Lyder mest som soleksem.
>
> Mvh Maria

Hej Maria

Ja, det ligner også soleksem, men jeg har bare ikke været i nærheden af
solen - overhovedet! Nu er det på vej rundt på kroppen. Vandrer fra armene
(i går), hen over halsen (i morges), ned ad ryggen (her til aften) og maven
begynder også at blive angrebet

Grrrrrr.......

mvh
marianne