Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
VMWare image med Coppermine
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 12:05

Er der nogen der ved om det er muligt at downloade et VMWare image med en
komplet fungerende installation af Coppermine Photo Gallery?

Eller måske noget tilsvarende, fx en boot cd (knoppix?) som kan installere
hele pakken?

Fra : Michael L

Dato : 05-06-06 13:12

M1 wrote:
> [...]
> komplet fungerende installation af Coppermine Photo Gallery?
>
> Eller måske noget tilsvarende, fx en boot cd (knoppix?) som kan installere

Lyder lidt utænkeligt da VMWare image'et vil være afhængig af noget
af den hardware du har installeret me dhensyn til drivere etc. hvis jeg
husker ret fra sidst jeg brugte det.
Men har du problemer med at få coppermine op og køre eller hvad? Det
burde være rimelig nemt at sætte op.

- Michael

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 15:55

>Lyder lidt utænkeligt da VMWare image'et vil være afhængig af noget
>af den hardware du har installeret me dhensyn til drivere etc. hvis jeg
>husker ret fra sidst jeg brugte det.

Det er jo netop dette som IKKE er tilfældet, og som er hele ideen med
VMWare.

>Men har du problemer med at få coppermine op og køre eller hvad? Det
>burde være rimelig nemt at sætte op.

Ja, jeg måtte give op sidst jeg prøvede. Det var på en Windows 2000 sever.
Hver gang jeg downloadede en manglende komponent, var der en ny der ikke
virkede eller skulle downloades osv. Er det overhovedet muligt at få det til
at køre på Microsoft IIS?

Da nu har XP home er der slet ikke en webserver jeg kan bruge.

Mvh
M1

Fra : njesp

Dato : 05-06-06 18:49

M1 wrote:

> [...]
> at køre på Microsoft IIS?
>
> Da nu har XP home er der slet ikke en webserver jeg kan bruge.

Brug Apache. På http://mundy.org/xp/ er der en vejledning i at få XP,
Apache, PHP og MySQL til at spille. Så mangler bare Coppermine ovenpå.

-- Niels

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 20:50

> Brug Apache. På http://mundy.org/xp/ er der en vejledning i at få XP,
> Apache, PHP og MySQL til at spille. Så mangler bare Coppermine ovenpå.

Jeg er ked af det, men jeg orker ikke at rode med alle de komponenter for at
få det til at virke... Det var af samme grund jeg håbede på at nogen havde
den liggende i VMWare...

Mvh
M1

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-06 21:28

M1 wrote:

> Jeg er ked af det, men jeg orker ikke at rode med alle de komponenter
> for at få det til at virke... Det var af samme grund jeg håbede på at
> nogen havde den liggende i VMWare...

Den her burde du kunne bruge uden problemer:
http://prdownloads.sourceforge.net/quickeasyphp/easyphp1-8_setup.exe?download

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 07:20

Hejsa....

Hvorfor ikke installere en linux dist. i din VMware konsol..???
Du kan hente en, f.eks debian netinstaller iso fil, som du bare mounter
som CD-ROM og din VMware vil boote på den.

derefter installere du du bare CopperMine eller Gallery... Så bliver
alle de nødvendige pakker installeret.. Dog skal du lige være opmærksom
på at nogle pakker kun bliver foreslået til installation og du skal selv
installere dem, men du har pakke navnene...

Hvis du vil have de nyeste gallerier.. så skal du selv hente filerne på
deres website og installere dem...

Men via debian pakke system kan du se hvilke pakker der bliver foreslået
og installere dem.. skulle det være klaret.

Håber du kan følge mig.. eller skriv igen..

MVH

Dan Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 21:49

> Hvorfor ikke installere en linux dist. i din VMware konsol..???
> Du kan hente en, f.eks debian netinstaller iso fil, som du bare mounter
> som CD-ROM og din VMware vil boote på den.

Jeg har 0 minutters erfaring med linux, og sidst jeg prøvede var der
gevaldige problemer med at få vmware tools til at køre og starte automatisk
når der ikke var logget ind osv. Det giver gevaldige problemer med at køre
musen ind og ud af vinduet og lignende.

> [...]
> nogle pakker kun bliver foreslået til installation og du skal selv
> installere dem, men du har pakke navnene...

Ok, det lyder faktisk meget let

<..>

> Håber du kan følge mig.. eller skriv igen..

Jeg håbede bare at der allerede var nogen der havde gjort dette og havde
lagt et image op på en offentlig server. Nu da vmware player er blevet
gratis, så ville dette jo være en oplagt måde at få mulighed for at bruge
coppermine på...

Så jeg håber at nogen griber tråden og gør det. Det eneste der skal laves
specielt er et skærmbillede til at skifte password på root brugeren ved
første boot....

> MVH
>
> Dan Rasmussen

Forresten tak for svarene

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 07:06

Hej M1....

JEg har desværre ikke mulighed for at oprette et VMware image....

Men du kan hente en masse info. her:

http://debianguiden.dk/index.php/Forside
http://cvs.linuxbog.dk/
http://gallery.menalto.com/ (Galleri filer)

Jeg vil nok anbefale dig at sætte en weekend af til at lege med det..
Du kan evt. også tage til et linux install party, kig i kalender hos
http://www.sslug.dk/

Så er der helt sikkert nogle som vil hjælpe dig...

Problemmet med VMware og skifte mellem VMware konsollen og din normale
windows er ikke så stor.. synes jeg.... CTRL+ALT for at komme ud af
konsollen igen....
Det er dog ikke så normalt at kunne installere VMware tools på en linux
boks.

men hent putty.. så kan du oprette forbindelse til din linux
installation fra windows. putty:
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html
Putty er programmet til det...

MVH

Dan

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-06-06 18:59

In news:448445d9$0$27561$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
M1 <w> wrote:

> Er det overhovedet
> muligt at få det til at køre på Microsoft IIS?

Ja, jeg kører den på IIS, men det var en kamp at få det til at fungere.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 20:53

> Ja, jeg kører den på IIS, men det var en kamp at få det til at fungere.

Kan du huske nogen links, eller andre hemmeligheder der gjorde du vandt
kampen?

Jeg brugte flere timer med en W2K SP4 og IIS. Problemerne var at man skulle
downloade en del forskellige billedebehandlings projekter, og det var i
forbindelse med dette jeg gik i stå.

Problemet er ikke at få MySQL og PHP til at virke. Problemet er at der er en
masse 3. parts ting der skal downloades og spille sammen.

Det var derfor jeg håbede at der lå et VMWare image somewhere.

Mvh
M1