"Too many connections to mysql database"
Fra : Heysam

Dato : 05-06-06 11:12

Hej

Jeg har en hjemmeside som bliver hostet af webhottelet Cliche.
På deres side står der at jeg har fri trafik. Men der står intet
om Hvor meget min databaser fylder.
Min hjemmeside for flere og flere besøgende. Men idag kunne jeg
ikke komme ind på hjemmesiden. Der stod "Too many connections to
mysql database". Jeg bruger 'include' på alle siderne til at
forbinde til databasen.

Jeg ved ikke om det er en fejl som jeg har lavet eller noget som
webhotellet er skyld i.

På forhånd Tak
Heysam

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-06-06 11:19

Heysam presented the following explanation :
> Jeg bruger 'include' på alle siderne til at
> forbinde til databasen.

Husker du at lukke forbindelsen til databasen igen ?

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Heysam

Dato : 05-06-06 14:13

> Husker du at lukke forbindelsen til databasen igen ?
Nej, Det havde jeg ikke. Har lukket forbindelserne.
Håber det ikke sker igen.

Tak for hjælpen

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 07-06-06 09:49

On Mon, 05 Jun 2006 12:18:48 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

> Heysam presented the following explanation :
>
> Husker du at lukke forbindelsen til databasen igen ?

Det sker automatisk når et script slutter. (Men det skader
selvfølgelig ikke at gøre det manuelt alligevel.)

Venligst
Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-06-06 17:29

Thomas Finnerup brought next idea :

> Det sker automatisk når et script slutter. (Men det skader
> selvfølgelig ikke at gøre det manuelt alligevel.)

Mente godt nok at der var noget med det i de nyere PHP versioner - men
man kan jo aldrig vide hvordan Cliches setup er :) Og desuden vil det
slet ikke undre mig om en belastet server kan "komme til" at "glemme"
at lukke forbindelsen.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-06-06 18:07

On Wed, 07 Jun 2006 18:28:54 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

> [...]
>man kan jo aldrig vide hvordan Cliches setup er :) Og desuden vil det
>slet ikke undre mig om en belastet server kan "komme til" at "glemme"

PHP har nu "altid" gjort det. Og uanset hvor belastet, et apache-child
måtte være, afslutter den stadigvæk sin operation, før den springer
videre. At den skulle "glemme" det ville svare til at den også kunne
"glemme" af udføre en explicit mysql_close().

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk