Grøn the
Fra : Jan

Dato : 05-06-06 09:00

Hej alle,

Jeg drikker en hulens masse grøn the - kan man få for meget? Som udgangpunkt
burde det vel være, om ikke sundt, så i hvert fald mindre skadeligt end
kaffe. Men osse hvis man drikker 2 liter om dagen?

/J

Fra : Martin Andersen

Dato : 05-06-06 09:59

Jan wrote:

> [...]
> udgangpunkt burde det vel være, om ikke sundt, så i hvert fald mindre
> skadeligt end kaffe. Men osse hvis man drikker 2 liter om dagen?

Der skal meget til før man får en overdosis af grøn the.
Ray Kurtzweil, medforfatter af bogen "Fantastic Voyage, live
long enough to live forever", drikker 8-10 kopper grøn the om
dagen. Ray går meget op i sit helbrede, så der er næppe dokumenteret
skadelige effekter ved disse mængder.

Martin.

Fra : HJS

Dato : 05-06-06 10:54

"Martin Andersen" <andersen.martin@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Der skal meget til før man får en overdosis af grøn the.

Jeg er ikke helt sikker på at du har ret. For nogle år siden boede jeg i en længere
periode i østen, og der drikker de meget grøn tea. En dag var jeg til et møde hvor
der ikke blev serveret andet end grøn tea. Jeg drak vel noget der ligner syv eller
kopper på to timer. Da jeg ville rejse mig fra mødet koplapsede jeg, og satte mig i
stolen igen med et brag.
Jeg kom på hospitalet og blev behandlet af en fransk læge. Da jeg fortalte ham hvad
jeg hacde drukket rystede han på hovedet og sagde at jeg levede livet farligt.
"Lagede du slet ikke mærke til at de andre ikke drak så meget. To kopper mere og du
havde været død!", sagde han.

Han fortalte mig en del om den grønne tea's skadelige effekter. Jeg husker ikke lige
dem alle. Men min krop var totalt dehydreret, som om at jeg havde vandret i ørkenen.
Jeg har aldrig siden rørt det stads, selv om at det blev betragtet som uhøfligt at
afslå det.

Fra : Martin Andersen

Dato : 05-06-06 12:39

HJS wrote:

> [...]
> havde vandret i ørkenen. Jeg har aldrig siden rørt det stads, selv om at
> det blev betragtet som uhøfligt at afslå det.

Det kan være det var en speciel the med højt indhold af koffein du havde
fået i dig. Normalt ligger koffein-niveauet i grøn the på 1/4 af kaffe.

Martin.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 07-06-06 16:43

HJS <hjs_privat@hotmail.com> skrev:
> [...]
>dehydreret, som om at jeg havde vandret i ørkenen.
>Jeg har aldrig siden rørt det stads, selv
>om at det blev betragtet som uhøfligt at

Et rigtig godt eventyr, levende skrevet-
I`m A Survivor