Parallel-printer på USB-port?
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-06-06 23:08

Hej,

En ældre printer, som kun har parallel/LPT-port, skal kobles til en
PC, som kun har USB-porte. Hvordan klarer man billigst det?

Findes der mon en USB-box, med parallel-stik på, eller er man pisket
til at købe et indstikskort?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Johnny Ravn

Dato : 04-06-06 23:29

måske den her.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=709285088&n=496911252&pn=559665763

Johnny

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-06-06 23:38

Johnny Ravn skrev:

> måske den her.
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=709285088&n=496911252&pn=559665763

Ja, just præcis! Sådan en fætter, må kunne klare det.

Tak for svaret. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 05-06-06 09:45

> [...]
> PC, som kun har USB-porte. Hvordan klarer man billigst det?
>
> Findes der mon en USB-box, med parallel-stik på, eller er man pisket

et indstikskort koster da ikke mange basseøre brugt, hvis du gider besværet,
tror jeg at jeg har nogle liggende på midtfyn du kan få for at hente det,
ellers porto + 25,- for at rende på posthuset med det, hvis du er int. gider
jeg godt kikke efter det
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-06-06 11:53

..(5750)giller skrev:

> et indstikskort koster da ikke mange basseøre brugt, hvis du
> gider besværet,

Nej, det har du ret i. Hvis det var min egen computer, ville jeg
nok også vælge et indstikskort, da jeg har rigelig med USB-dimser
i forvejen, men det drejer sig om svogerens nyindkøbte Dell-PC,
som efter sigende ikke har parallel-port, så han efterlyser blot
en billig, hurtig og nem måde at koble en parallel-printer til
dyret.

> tror jeg at jeg har nogle liggende på midtfyn du kan få for at
> hente det, ellers porto + 25,- for at rende på posthuset med
> det, hvis du er int. gider jeg godt kikke efter det

Tak for tilbudet, men det behøver du ikke at kigge efter.
Jeg regner med, at han vælger det kabel, som Johnny linkede til
tidligere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kasper

Dato : 05-06-06 16:19

han efterlyser blot
> en billig, hurtig og nem måde at koble en parallel-printer til
> dyret.

Det med nemt, kan gå af det med de usb convertere hvis det er printere med
dublex kommunikation... og evt multimaskiner...
(Ikke sagt det ikke virker, men tror det kan være drilsk)

Så herfra også anbefalt et PCI kort med en parrellel port på

Kasper

Fra : Lyhn

Dato : 06-06-06 13:44

Thomas G. Madsen wrote:
> Jeg regner med, at han vælger det kabel, som Johnny linkede til
> tidligere.

Jeg bruger selv et sådan kabel til en gammel HP Deskjet 870Cxi der har
parallel stik, og det fungerer fint med den medfølgende driver til Windows
XP Pro.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-06-06 13:23

Lyhn skrev:

> Jeg bruger selv et sådan kabel til en gammel HP Deskjet 870Cxi der har
> parallel stik, og det fungerer fint med den medfølgende driver til
> Windows XP Pro.

Synes du, at en 870 er gammel

Claus