Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
valg af camera
Fra : Sorteper

Dato : 07-05-06 21:39

Jeg er ejer af et efterhånden 4-5 år gammelt Olympus zoom3040 med 3,2
M-pixel - har været rigtig glad for det, men syn's tiden er kommet til at
skifte.

Det er ikke et spørgsmål om priser og indkøb, men jeg kunne godt bruge nogle
råd fra erfarne folk før anskaffelse.

I mit hoved er det noget med digital spejlrefleks, rimeligt med pixel (5-6
el. mere), men det der er vigtigere:

Tegner det skarpt også i hjørnerne med et evt. medfølgende Zoom objektiv,
reagere det hurtigt (ikke noget med flere sekunder fra tryk på udløser),
brug af evt. indbygget lys og afstandsmåler skal reagere hurtigt og have
spotmåling, giver kamera softwaren den rigtige farvemætning mv., mulighed
for manuel indstillinge af blænde og lukkehastighed, logisk betjening,
behageligt at holde på og betjene.

Spm:
Andre timg at huske på ?
Nogen der har rigtige gode erfaringer med et brand / model ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-05-06 22:04

Sorteper wrote:
> Jeg er ejer af et efterhånden 4-5 år gammelt Olympus zoom3040 med 3,2
> M-pixel - har været rigtig glad for det, men syn's tiden er kommet
> til at skifte.

Prøv i news:dk.fritid.foto.indkoeb hvor den slags spørgsmål hører hjemme.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Kim S

Dato : 08-05-06 10:36

"Sorteper" <per@ofirl.dk> skrev i en meddelelse

> Spm:
> Andre timg at huske på ?
> Nogen der har rigtige gode erfaringer med et brand / model ?
Hvis du vil ha' Dslr får du osse udgifter til extra optikker, skal du huske
på.
Prøv at se i markedsgrupen, der er et brugt Nikon Coolpix 8800 til salg
for 4000,-. En go' pris, for det er et rigtig godt kamera, med rigelig zoom
og masser af pixels.
Se en test af det her:
http://www.dcresource.com/reviews/nikon/coolpix8800-review/index.shtml

Jeg har ikke selv noget med salget at gøre, og kender heller ikke sælger.
Kiggede bare selv på 8800 for et stykke tid siden, men valgte Dslr i
stedet. Ved ikke rigtig om Coolpix 8800 havde været et bedre valg for mig,
måske...

Mvh, Kim