Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til valg af objektiv...
Fra : Magnus

Dato : 01-05-06 17:32

Jeg har et Canon 20D med den standard 18-55 mm objektiv som sidder på fra ny
af.

Dertil har jeg købt en brugt "SIGMA - 70-200mm F2,8 EX APO HSM IF" og den
tager utrolig skarpe billeder på lang afstand og med vanskeligt eller
manglende lys. Det er sådan at jeg tager bedre billeder med den langt fra
end med standard objektivet tæt på.

Hvilket objektiv med F2.8 som det SIGMA jeg nævner men som kan erstatte det
standard 18-55 mm gerne et som kan gå langt ned i mm så jag kan få endnu
mere med på billederne.

Hvad kan anbefales jeg har ca. 5.000,- at smide efter sådan et objektiv nyt
som brugt er det realistisk?

/Magnus

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 17:49

On Mon, 1 May 2006 18:32:12 +0200, "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk>
wrote:

> [...]
>mere med på billederne.
>
>Hvad kan anbefales jeg har ca. 5.000,- at smide efter sådan et objektiv nyt

For EUR 309,- får du Tamron XR 2,8/28-75 DI N/AF, og det er hver en
cent værd.
Det tegner ultraskarpt, og AF er lynhurtig.

http://www.technikdirekt.de/main/en/foto/fotodigital/objektive/obj-nikon/504502/-/Article.html?fillspace=1

Kan klart anbefales
/Alex

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 01-05-06 18:26

> [...]
>cent værd.
>Det tegner ultraskarpt, og AF er lynhurtig.

-----------
Vil ikke blande mig, men den side du henviser til - her har objektivet
"anschluss" til NIKON/AF og spørgeren har et CANON !!!! Men det kan
vel også fåes til CANON. Eller har jeg overset noget - jeg har selv
interesse, da jeg ejer et Canon EOS 350D, og er meget interesseret i
objektiv-muligheder (priser)
Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 19:43

On Mon, 01 May 2006 19:25:43 +0200, mogens.amd64@gmail.com wrote:

> [...]
>vel også fåes til CANON. Eller har jeg overset noget - jeg har selv
>interesse, da jeg ejer et Canon EOS 350D, og er meget interesseret i

Ups, beklager fejlen. Men det findes selvfølgelig også til canon.

/Alex

Fra : michael bs

Dato : 01-05-06 19:39

> [...]
> cent værd.
> Det tegner ultraskarpt, og AF er lynhurtig.

Og jeg er 100% enig. Det er næsten ufatteligt, at man kan få så god kvalitet
til de penge. Det kan fint spille sammen med din Sigma i kvalitet. 'Det
kunne det i hvert fald med mit Canon EF 70-200 L f2.8 IS. Og det er trods
alt et objektiv i omegnen 15000kr. Godt gået af det lille billige Tamron.
Kan klart anbefales.
Men pas lidt på med technikdirekt.de. De tager nogle vanvittige shipping
priser til DK.

mvh Michael

Fra : E.M.

Dato : 01-05-06 20:17

> [...]
> cent værd.
> Det tegner ultraskarpt, og AF er lynhurtig.

Der er ikke mange øre at spare ved at købe det hos TD. hvis man regner
forsendelse med, hos www.photoshop.dk koster det 2719,- + forsendelse som
jeg mener ligger på kr. 55,-

Mvh. E.M.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-05-06 19:20

Magnus wrote:

> Hvad kan anbefales jeg har ca. 5.000,- at smide efter sådan et objektiv nyt
> som brugt er det realistisk?

Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-05-06 19:44

> Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i

Hej

Er dette indlæg smuttet helt uden om deres kontrol Hr. betjent?

De må til at tage dem sammen!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-05-06 05:30

Leif Langgaard wrote:

> Er dette indlæg smuttet helt uden om deres kontrol Hr. betjent?

Niels har ret i at indkøbssnak hører til i indkøbsgruppen. Desuden er
det hverken hans job eller hans pligt at reagere på samtlige off-topic
indlæg - det ville netop gøre ham til betjent.

Jeg bryder mig heller ikke om Niels, Leif. Men prøv lige at holde din
personlige modvilje mod manden på et niveau så du ikke selv fremstår
som et fjols.
--
JPEGCrops 0.7.1 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-05-06 09:33

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Niels har ret i at indkøbssnak hører til i indkøbsgruppen. Desuden er
> det hverken hans job eller hans pligt at reagere på samtlige off-topic
> indlæg - det ville netop gøre ham til betjent.

Netop, det er jo _alle_ off-topic indlæg han henstiller på, også de noget
"tvivlsomme", så derfor gjorde jeg opmærksom på den oplagte smutter!

> Jeg bryder mig heller ikke om Niels, Leif. Men prøv lige at holde din
> personlige modvilje mod manden på et niveau så du ikke selv fremstår
> som et fjols.

Du er en af dem der nyder min respekt, så jeg vil prøve at holde lav profil,
men jeg vil ikke love noget

Fra : Brian Lund

Dato : 01-05-06 19:38

> [...]
> mere med på billederne.
>
> Hvad kan anbefales jeg har ca. 5.000,- at smide efter sådan et objektiv

Nu skriver du jo f/2,8, ellers ville jeg have foreslået EF 17-40 f/4L, men
hvad så med et EF 16-35 f/2,8L USM? - Det fås dog nok ikke helt til den
pris, heller ikke brugt!

Der er desværre ikke rigtigt ret mange alternativer hvis du vil have zoom,
f/2,8 OG vidvinkel!

Men hvad med 2 eller 3 objektiver med fast brændvidde, f.eks. EF 20mm f/2,8
USM, EF 35mm f/2 og EF 50mm f/1,8 - Brugt kan de måske nok fås til 5000
tilsammen!

Brian