Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Praktica l 8003?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 26-04-06 20:22

Hej allesammen!

Da jeg godt kunne tænke mig et digital kamera - vil jeg spørge jer, om det
tilbud Praktica LM 8003 fa. Schlecker kører med i Danmark for øjeblikket, er
et godt køb evt. plusser eller minusser?

Data kan ses på nedenstående link:

http://www.praktica.de/index.php?iL=2&iO=0&iM=5&iSM=7&iSM2=237

Med venlig hilsen og god aften
fra
OveK.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 27-04-06 09:03

"Ove Kristensen" <dsl237123@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbud Praktica LM 8003 fa. Schlecker kører med i Danmark for øjeblikket,
> er et godt køb evt. plusser eller minusser?

Hej

Lad dig ikke forblinde af de 8 Mpix, da det i dag ikke er sensoren der
koster, men resten af mekanikken og specielt optikken.
Generelt anbefaler jeg at købe en mere kendt mærkevare, gerne med mindre
Mpixels, 4 Mpixels er ofte nok til den almindelige forbruger.
Der findes et hav af "noname" kameraer, nogle gode andre meget dårlige, men
køb kameraet, prøv det og så kan du altid returnere det, men prøv gerne et
andet kamera samtidigt, altså et Canon, Panasonic eller Konica/Minolta.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-06 09:15

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message

> Lad dig ikke forblinde af de 8 Mpix, da det i dag ikke er sensoren der
> koster, men resten af mekanikken og specielt optikken.

Enig.
Et kamera hvor 2 ud af 3 salgsparametre er "Megapixels" og "Digital Zoom",
ville jeg gå laaaaaangt uden om :)

/Alex

Fra : waal

Dato : 27-04-06 13:08

> "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message

> Enig.
> Et kamera hvor 2 ud af 3 salgsparametre er "Megapixels" og "Digital Zoom",
> ville jeg gå laaaaaangt uden om :)

Så skal du jo gå uden om stort set samtlige kompaktdigitalfiduser plus den
del af det øvrige fotomarked der ikke kan få alle de sære
bogstavkombinationer svulstige nok.

Resterne af VEB Pentacon (Praktica, Exakta, Zeiss (Jena) m.fl.) blev efter
murens fald overtaget af http://www.schneiderkreuznach.com/firma.htm så det
er såmænd ikke mere "no name" end B&W.

At det så nok bliver fremstillet i fjernøsten sammen med alle konkurrenterne
er en anden snak.

mvh
Michael

Fra : Ove Kristensen

Dato : 30-04-06 15:24

Hej Allesammen!

Jeg har valgt atlytte meget til jer, og jeg har i stedet for købt et Casio
Exilim EX - Z 500 - og det virker til at lave fine billeder.

Nu skal jeg så bare finde ud af, hvad man skal bruge for at printe billeder
ud, om det kan betale sig selv at gøre det, eller det er lige så billigt at
få dem lavet i en butik/automat?

Jeg står og mangler en printer til andet formål (helst en HP Photoret IV),
så kunne man måske bruge den til at lave supergode billeder med, eller SKAL
det være en Photosmart printer, hvad siger i?

Tusind tak for alle de svar jeg har fået.

Med venlig hilsen