Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
(OT) Kameraforsikring ved længerevarende r~
Fra : Michael L

Dato : 26-04-06 14:19

Hej

Jeg og en anden fotograf står og skal på en 6 måneder lang rejse til
USA senere på året. I den forbindelse skal vi selvfølgelig have
anskaffet os nogle forsikringer. Vi har snakket med forskellige
selskaber så som Gauda, Europæiske osv. og enten tilbyder de ikke
dækning af udstyr så som kamera og bærbar computer m.m. eller også
har de nogle priser som er der henne hvor det næsten er billigere bare
at købe nyt udstyr end en forsikring(overdrivelse fremmer
forhåbentligt forståelsen).

Så derfor vil jeg/vi høre om der er nogen af jer der kender nogle
gode forsikringer der dækker kamera og computerudstyr på en 6
måneder lang rejse til USA og helst til en fornuftig pris. Det drejer
sig om udstyr til et sted mellem 100- og 200.000 kr(sammenlagt for
begge personer) og dækningen skal dække både tyveri såvel som skade
af udstyr(fx. hvis man taber det og lign.) og det er selvfølgelig et
krav at en erstatning for stjålet/tabt udstyr udbetales med det samme
- Vi har hørt et par skrækhistorier om flere der har været ude og
rejse og fået stjålet baggage(ikke kameraudstyr) og først fik
erstatningen når de kom hjem og det er ikke en mulighed når vi skal
være væk i 6 måneder.

Håber nogen kan kaste lidt lys over tingene.
På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-04-06 14:34

"Michael L"
[...]

Max Levig - billigt er det ikke, men en god investering. -max-