/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
TAMRON AF18-200MM F/3.5-6.3 XR Di-II LD
Fra : "> Allan


Dato : 16-04-06 08:18

Hejsa.
Jeg skal have fundet mig god all-round optik som jeg kan have som stort set
fast optik paa min Canon Rebel.
Har kigget lidt paa Tamron AF 18/200 (se subject).

Er det noget der kan bruges - evt. test med videre er meget velkomne.

Mvh
Allan



 
 
Peter Loumann (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 16-04-06 08:59

On Sun, 16 Apr 2006 07:18:07 GMT, > Allan < wrote:

> Hejsa.

Hej

> Jeg skal have fundet mig god all-round optik

Det ved de alt om i

<news:dk.fritid.foto.indkoeb>

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
Wenn die Nonnen jodeln in den Klöstern
Dann fängt es an zu östern

Thomas Schreiber (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 16-04-06 09:04

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message
news:q577wx1wy9hf$.yz2lza3feikk$.dlg@40tude.net...
> Det ved de alt om i
>
> <news:dk.fritid.foto.indkoeb>

?!?!?

Manden spørger efter erfaringer, og ikke efter hvor de kan købes. Denne
gruppe er da i aller højeste grad relevent for spørgsmålet.


--
Venligst,
Thomas Schreiber
mail = erstat fornavn-efternavn



Peter Loumann (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 16-04-06 09:40

On Sun, 16 Apr 2006 10:04:18 +0200, Thomas Schreiber wrote:

> Manden spørger efter erfaringer, og ikke efter hvor de kan købes. Denne
> gruppe er da i aller højeste grad relevent for spørgsmålet.

Hvis du har ret i det, har jeg misforstået opdelingen og holder fremover
kæft med den slags. Beklager at jeg ikke kan gøre det med tilbagevirkende
kraft.

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
Wenn die Nonnen jodeln in den Klöstern
Dann fängt es an zu östern

Niels Riis Ebbesen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 16-04-06 10:35


Peter Loumann wrote:

> Hvis du har ret i det, har jeg misforstået opdelingen og holder fremover
> kæft med den slags. Beklager at jeg ikke kan gøre det med tilbagevirkende
> kraft.


Ja... der er en jubelidiot, der har foreslået en opdeling, så ævl og kævl
om hvilke kameraer, objektiver, flashanlæg o.s.v., der er det bedste
valg, ikke hører sammen med indkøbsspørgsmål, det er lavet så teknik
fetichisterne stadig ka' få afløb i denne gruppe.

Opdelingen praktiseres iøvrigt sådan, at når nogen spørger omkring point
and shot kameraer, så bliver de behørigt jaget over i indkøbsgruppen, men
hvis spørgsmålene derimod handler om DSLR-kameraer, objektiver og
flashanlæg, så kagler folk løs i denne gruppe, og de snakker også gerne
om priser og hvor varene kan købes...

--
Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
- jeg skal hilse fra Dolph og sige, at langgaard er en talentløs
knipser og et 100% asshole...


Ole Larsen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 16-04-06 10:53

Niels Riis Ebbesen skrev:

>
> Ja... der er en jubelidiot, -------

Er du nødt til at udtrykke dig således _hver_ gang lejlighed byder sig?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design April. 2006
http://home.tiscali.dk/muggler

Niels Riis Ebbesen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 16-04-06 16:48


Ole Larsen wrote:

> Er du nødt til at udtrykke dig således _hver_ gang lejlighed byder sig?


Jeg har lært, at det er bedst at man udtrykker sig klart og tydeligt, og
at man kalder tingene ved deres rette navn...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Ole Larsen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 16-04-06 17:10

Niels Riis Ebbesen skrev:
>
> Ole Larsen wrote:
>
>> Er du nødt til at udtrykke dig således _hver_ gang lejlighed byder sig?
>
>
> Jeg har lært, at det er bedst at man udtrykker sig klart og tydeligt, og
> at man kalder tingene ved deres rette navn...
>
Så er det altså din sproglige formåen, det er galt med når du ikke
kender andre måder at udtrykke dig klart på.

Men behøver du at gøre det hver gang der er en lejlighed, lidt som
Langgard gør mod dig -

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design April. 2006
http://home.tiscali.dk/muggler

Kent (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 18-04-06 18:33


"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:4442672C.70105@niels-ebbesen.net...
>
> Ole Larsen wrote:
>
> > Er du nødt til at udtrykke dig således _hver_ gang lejlighed byder sig?
>
>
> Jeg har lært, at det er bedst at man udtrykker sig klart og tydeligt, og
> at man kalder tingene ved deres rette navn...
>

Du burde istedet have lært, at folk opfatter dig som en forbandet
idiot, når du anvender den tone og sprogbrug! Der har efterhånden
være SÅ mange tråde om din svinske måde at tiltale folk, at der må
have trængt bare en smule fornuft ind i hovedet på dig!

Man kan håbe............ men det lyder godt nok ikke til det, desværre.

Kent.



Leif Langgaard (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 17-04-06 17:03

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:44420FD8.9050801@niels-ebbesen.net...
>
> Ja... der er en jubelidiot, der har foreslået en opdeling, så ævl og kævl
> om hvilke kameraer, objektiver, flashanlæg o.s.v., der er det bedste valg,
> ikke hører sammen med indkøbsspørgsmål, det er lavet så teknik
> fetichisterne stadig ka' få afløb i denne gruppe.
>

På mig virker du som et barn der har tabt sin is, men husker du ikke den
demokratiske proces vi var igennem for at få gruppen delt, det hele gik lige
efter bogen, du kom med et forslag som blev nedstemt/forkastet, jeg kom med
et forslag der blev vedtaget, vedtaget af gruppens skribenter og brugere,
mere fair kan det vel ikke være.
Men du gør jo hvad du kan for at dyrke din "oppositionspolitik", til skade
for gruppen, og ikke mindst dig selv.
Du vil selvfølgelig få min fulde støtte hvis du laver et OTD med en bedre
løsning en den vi har nu.
Hvis du ikke har nogle forslag til ændring af fundatsen, så lad dog i det
mindste være med at forstyrre den ellers gode tone i gruppen, du kan nemlig
meget let komme til at lyde som en der er blevet trådt på.

Jeg er for øvrigt beæret over at jeg har fået plads i din signatur, ligefrem
byttet ud med reklamen for din salgsside, er du sikker på at det ikke kommer
til at koste dig penge?
Drømmer du også om mig om natten?

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:
http://www.azfotos.com/ http://www.webshots.com/
Skandinaviens største billedarkiv www.fotomedia.se



Jens Bruun (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 18-04-06 10:46

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
news:4443bc38$0$15790$14726298@news.sunsite.dk

> På mig virker du som et barn der har tabt sin is, men husker du ikke
> den demokratiske proces vi var igennem for at få gruppen delt, det
> hele gik lige efter bogen, du kom med et forslag som blev
> nedstemt/forkastet, jeg kom med et forslag der blev vedtaget,
> vedtaget af gruppens skribenter og brugere,

Vi er mange, der husker dit personlige vendetta i dén forbindelse, hvor du
red på den generelle bølge af debattræthed og stillede et forslag, der var
stort set identisk med NRE's. Du kan således takke NRE for, at dit forslag
gled igennem. Du havde ikke engang intellekt til selv at formulere en OTD,
men måtte tyvstjæle fra NRE's OTD, samtidig med at du med alle midler
forsøgte at bekæmpe den.

Tro mig: Den rest af troværdighed, du havde inden opsplitningen af gruppen,
forsvandt som dug for solen. Nu fremtræder du blot som en ynkelig personage,
der intet har at byde på andet end dine evindelige forsøg på at sætte lus i
skindpelsen.

> Men du gør jo hvad du kan for at dyrke din "oppositionspolitik", til
> skade for gruppen, og ikke mindst dig selv.

Den lader vi lige stå et øjeblik.

> Du vil selvfølgelig få min fulde støtte hvis du laver et OTD med en
> bedre løsning en den vi har nu.

Ha! Du er så fuld af løgn, langård, at det kvarte kunne være nok.

> Hvis du ikke har nogle forslag til ændring af fundatsen, så lad dog i
> det mindste være med at forstyrre den ellers gode tone i gruppen, du
> kan nemlig meget let komme til at lyde som en der er blevet trådt på.

Den lader vi lige stå et øjeblik.

> Jeg er for øvrigt beæret over at jeg har fået plads i din signatur,
> ligefrem byttet ud med reklamen for din salgsside, er du sikker på at
> det ikke kommer til at koste dig penge?
> Drømmer du også om mig om natten?

Ligesom du drømmer om NRE om natten? Du har jo skiftet signatur for længe
siden bare for at genere NRE.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Jakob (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 19-04-06 18:01

In article <44420FD8.9050801@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Ja... der er en jubelidiot, der har foreslået en opdeling

Ja det var vel dig der startede det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Ole Larsen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 16-04-06 09:30

> Allan < skrev:
> Hejsa.
> Jeg skal have fundet mig god all-round optik som jeg kan have som stort set
> fast optik paa min Canon Rebel.
> Har kigget lidt paa Tamron AF 18/200 (se subject).
>
> Er det noget der kan bruges - evt. test med videre er meget velkomne.
>
> Mvh
> Allan
>
>
Prøv at søge på google (716000 hits)
Mere generelt:
zoom er et kompromis
meget zoom er meget kompromis
Ken Rockwell mener at 2 Nikon zooms, dækkende tilsammen samme område
giver bedre kvali til lavere pris. Måske tilsvarende for Canon?
-stort set fast optik? - Måske var du bedre tjent med en mega-zoom-p&s?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design April. 2006
http://home.tiscali.dk/muggler

"> Allan (17-04-2006)
Kommentar
Fra : "> Allan


Dato : 17-04-06 06:48

>> Jeg skal have fundet mig god all-round optik som jeg kan have som stort
>> set fast optik paa min Canon Rebel.

> zoom er et kompromis
> meget zoom er meget kompromis
> Ken Rockwell mener at 2 Nikon zooms, dækkende tilsammen samme område
> giver bedre kvali til lavere pris. Måske tilsvarende for Canon?
> -stort set fast optik? - Måske var du bedre tjent med en mega-zoom-p&s?

Hej.
Okay. Men kan jeg saa blive peget i retning af hvad jeg boer indkoebe som
min all round zoom. Jeg har ikke taenkt mig at skifte min optik dagligt. Jeg
har en 300D med kit linsen paa og den har tjent mig vel indtil nu. Ud over
denne har jeg en 50 mm 1.4 som jeg bruger til indendoers foto som f.eks.
koncerter og portraetter. Men nu har jeg saa en ca. 3 - 5000 kr til
raadighed. Maaske lidt mere - og vil gerne have fundet mig den bedste all
round optik - maalt paa kvalitet/pris.

Jeg har indtil nu haft kig paa primaert canon original optikker. Det drejer
sig om:
17-85 F4.0 IS USM
28-135 F3.5 IS USM og saa den seneste
17-55 F2.8 IS USM som dog er en sjat dyrere.

Saa var det at jeg begyndte at se paa Tamron og Sigma og her ser det ud til
at man faar en del mere tele for pengene. Saa det er altsaa kvalitet/pris
jeg ser paa... Det er jo et stort marked og jeg har svaert ved at gennemskue
hvor jeg skal ligge mine penge.
Hvad bruger i som standard all-round optik? og jeg henvender mig primaert
til dem af jer der ikke medbringer en rygsaek med 40 kg F2.8 glas - naar i
spadsere en tur i fjaeldet...

Der er jo maaasser at se paa..

Tamron XR 28-200 Compact Zoom Lens ?
Sigma 24-135mm F2.8-4.5
Sigma 28-200 f3.5-5.6 IF
Sigma 18-125mm AF F3.5-5.6
Sigma 28-300mm f3.5-6.3

Mvh
Allan

P.S. Har lidt svaert ved at se om mit indlaeg hoerer til her eller i
indkoeb.. Evt. FUT dertil hvis du er gruppens politi mand :)



Ole Larsen (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 18-04-06 09:13

> Allan < skrev:

> Okay. Men kan jeg saa blive peget i retning af hvad jeg boer indkoebe som
> min all round zoom. Jeg har ikke taenkt mig at skifte min optik dagligt. Jeg
> har en 300D med kit linsen paa og den har tjent mig vel indtil nu. Ud over
> denne har jeg en 50 mm 1.4 som jeg bruger til indendoers foto som f.eks.
> koncerter og portraetter. Men nu har jeg saa en ca. 3 - 5000 kr til
> raadighed. Maaske lidt mere - og vil gerne have fundet mig den bedste all
> round optik - maalt paa kvalitet/pris.


Kunne man ikke omformulere dit spørgsmål til:
Du har en all-round i din kit-linse (17-55?)der"har tjent dig vel", men
vil gerne kunne række længere.?
Køb en ca. 70-200 og accepter at du skal skifte en gang imellem. Det
giver imo det bedste kompromis.



--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design April. 2006
http://home.tiscali.dk/muggler

Peter Fjelsten (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 16-04-06 10:23

Allan skrev i Message-ID: <Pcm0g.27489$WI1.19832@pd7tw2no>:

> Er det noget der kan bruges - evt. test med videre er meget velkomne.

<http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/tamron_18200_3563/index.htm>

- hvor der er masser af reviews.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>


Mogens Hansen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Mogens Hansen


Dato : 16-04-06 10:28


"> Allan <" <jawa350@___hDELotmailETE.com> wrote in message
news:Pcm0g.27489$WI1.19832@pd7tw2no...

[8<8<8<]
> Er det noget der kan bruges - evt. test med videre er meget velkomne.

http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/170/sort/7/cat/all/page/3

Venlig hilsen

Mogens Hansen



John Sahl (16-04-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 16-04-06 15:29

> Hejsa.
> Jeg skal have fundet mig god all-round optik som jeg kan have som
> stort set fast optik paa min Canon Rebel.
> Har kigget lidt paa Tamron AF 18/200 (se subject).

Hvis den bare er tilnærmelsesvis af samme optiske kvalitet som
deres AF28-300mm som jeg faldt over billigt, så ville jeg springe
over og finde noget bedre.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



KsK (17-04-2006)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 17-04-06 00:45


"> Allan <" <jawa350@___hDELotmailETE.com> skrev i en meddelelse
news:Pcm0g.27489$WI1.19832@pd7tw2no...
> Hejsa.
> Jeg skal have fundet mig god all-round optik som jeg kan have som stort
> set fast optik paa min Canon Rebel.
> Har kigget lidt paa Tamron AF 18/200 (se subject).
>
> Er det noget der kan bruges - evt. test med videre er meget velkomne.
>
> Mvh
> Allan
ja den jeg had på min d70 hvad jeg super tilfreds med kniv skarp ,,, men da
den røg over på min d2x .. hvad den nærmest ubrugelige
KsK



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste