Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lille "test" NC 4.4.0 vs. ACR 3.2
Fra : Ole Larsen

Dato : 02-04-06 08:37

Lavede lige en lille "test": Samme Nef i NC (reset all adjustments to
neutral) og i ACR (as shot)betragtet i 200% i CS2:

Lidt mere farvemætning i NC, men samme skarphed og tegning i skygger og
højlys.

Samme fil igen i ACR, men denne gang auto-indstillinger markeret:

Meget lidt mere varme i farver i NC, ellers dødt løb og absolut ikke
forkel i skarphed eller tegning i skygger/lys som jeg bemærkede.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design Febr. 2006

Fra : Deaster

Dato : 02-04-06 09:45

Ole Larsen skrev:
> [...]
>
> Meget lidt mere varme i farver i NC, ellers dødt løb og absolut ikke
> forkel i skarphed eller tegning i skygger/lys som jeg bemærkede.

Har du ikke billederne liggende, så vi andre også kunne se dem?

Mvh
Jesper

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-04-06 11:03

Deaster skrev:

> Har du ikke billederne liggende, så vi andre også kunne se dem?
>
> Mvh
> Jesper
Jo, men ikke uploaded. Der ligger ca 3x så meget på min side som jeg
betaler for og jeg ved ikke hvornår de sætter en stopper for.
Men du kan selv gøre det lige så hurtigt som jeg kan konv. til
jpg.,editere og uploade.

Fra : Deaster

Dato : 02-04-06 15:27

Ole Larsen skrev:

> [...]
> betaler for og jeg ved ikke hvornår de sætter en stopper for.
> Men du kan selv gøre det lige så hurtigt som jeg kan konv. til

Desværre ikke, jeg har kun Canon huse.

Mvh
Jesper

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-04-06 17:01

Deaster skrev:

> Desværre ikke, jeg har kun Canon huse.
>
> Mvh
> Jesper

Ja, der er jo slemt nok i sig selv, stakkel...

Jeg prøvede efter din forespørgsel at "save for web" og...det var ikke
så godt Jeg ved ikke hvad der skete, men seperationen i
mellemtonerne var nu en del bedre i den NC-konverterede, så billedet
virkede mere crisp. Så prøvede jeg at optimere i NC og der ender måske
med at det bliver min creme de la creme konverter. Skal lige have prøvet
lidt mere inden jeg slipper slanterne..

Fra : Michael L

Dato : 03-04-06 14:37

Lige en lille kommentar(skal nok spare dig fra min holdning til NC:),
men hvis du overvejer at købe NC så kan det helt klart anbefales du
lige klapper hesten og venter en måneds tid - Der er en helt ny udgave
af NC på vej der hedder NC NX hvis jeg husker rigtigt og mener den
skulle komme i Maj. De "kloger"(tm) mennesker påstår den skulle være
væsentligt forbedret.

Mvh
Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-04-06 14:51

Michael L skrev:
> [...]
> af NC på vej der hedder NC NX hvis jeg husker rigtigt og mener den
> skulle komme i Maj. De "kloger"(tm) mennesker påstår den skulle være

Jamen tak for tippet.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-04-06 16:46

Michael L wrote:
> [...]
> af NC på vej der hedder NC NX hvis jeg husker rigtigt og mener den
> skulle komme i Maj. De "kloger"(tm) mennesker påstår den skulle være

Jeg håber da at de laver een eller anden form for trade-in, så vi, der
har brugt den "gamle" version i længere tid kan få en opgradering til
fornuftig pris.

Ser frem til den:
http://www.dpreview.com/news/0602/06022203nikoncapturenx.asp

Bo //

Fra : Michael L

Dato : 03-04-06 17:04

Ja det håbe rjeg også fordi jeg må tilstå at jeg godt nok føler
mig noget snydt af det skrammel til de 1000 kr - så håber den nye
version er langt bedre.

- Michael

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-04-06 18:00

Michael L wrote:
> Ja det håbe rjeg også fordi jeg må tilstå at jeg godt nok føler
> mig noget snydt af det skrammel til de 1000 kr - så håber den nye
> version er langt bedre.

Jeg har ingen grund til at være snydt. Den er ikke det hurtigste, men
den virker rigtigt godt.

Bo //