Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lagringsenhed til billeder - gode råd...
Fra : hs

Dato : 01-04-06 20:56

Jeg har et Canon EOS 20D og et 2 GB kort.

Skal på safari og har tænkt på at tage den bærbare med for at
læsse billeder
af på, men jeg har begrænset vægt at gøre med og har derfor tænkt
på at købe
en lagringsenhed i stedet for.

Den skal kunne overføre billeder fra kameraet uden strømstik, da jeg
en del
af tiden vil være uden strømstik.

Er der nogle der har erfaringer eller gode råd er jeg meget
interesseret...

Jeg synes godt om Apples Ipod 60 GB, men kan den anvendes til
formålet???

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-04-06 21:25

hs wrote:
> [...]
> interesseret...
>
> Jeg synes godt om Apples Ipod 60 GB, men kan den anvendes til

gider ikke diskutere det een gang til i dag. På indkøbsgruppen har vi
lige været øvelsen igennem

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-04-06 22:06

hs wrote:

> Jeg synes godt om Apples Ipod 60 GB, men kan den anvendes til
> formålet???

Ja, den er faktisk ret god til det, men det kræver tilbehør...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-04-06 08:05

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Ja, den er faktisk ret god til det, men det kræver tilbehør...

Normalt ville sådan et indlæg resultere i en henstilling om at hoppe over i
dk.fritid.foto.indkoeb fra din side, men da du har mulighed for at promovere
Apple/LaCie/Fuji, er det åbenbart ikke vigtigt. Du er uhyre let at
gennemskue, Niels.

Til hs - Apple er notorisk berygtede for dårlige batterier i iPod'erne, og
lydmæssigt er de også flere af konkurrenterne underlegne, men de har været
gode til at markedsføre sig, og lækre ser de da ud. Jeg vil anbefale dig at
købe en helt simpel lagerenhed, f.eks. Vosonic X-Drive, uden dippedutter og
dingenoter og blinkende lygter. Hvis jeg var dig, ville jeg dog nok prøve at
se om jeg i stedet kunne få plads til den bærbare og et læs brændbare skiver
til at lave backup af billederne (dog kun hvis du har brænder i maskinen.)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-04-06 08:31

"hs" <emhedo@yahoo.com> skrev i en meddelelse

[...]

Køb en Vosonic X-Drive i Tyskland (der er de nok billigst) brug den på
ferien og sælg den igen når du kommer hjem. Det er nok den billigste og
letteste løsning, da en bærbar vil være et synligt objekt for tyveknægte
Men lad den op et par gange inden du tager af sted, da de første ladninger
ikke holder helt så længe.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Michael Holm

Dato : 02-04-06 10:08

Leif Langgaard wrote:
> [...]
> Men lad den op et par gange inden du tager af sted, da de første ladninger

Men er batterilevetiden på X-Drive ikke ret latterlig?

Min kan ihvertfald kun tømme 4-5GB på en opladning,så skal jeg finde
strøm. Det er bedre med en bærbar, men jeg ved ikke med iPod?

--Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-04-06 10:54

"Michael Holm"

> [...]
>
> Min kan ihvertfald kun tømme 4-5GB på en opladning,så skal jeg finde
> strøm. Det er bedre med en bærbar, men jeg ved ikke med iPod?

Jeg vil tro jeg kommer op på det dobbelte med min xd3260 eller hva det
nu er den hedder, batterierne er små og billige og kan fint ligge i den
medfølgende "taske" sammen med drevet.
En pakke safari uden adgang til opladning af folks diverse mobile
enheder, den tror jeg ikke på, men derfor skader det jo ikke at
have backup batterier med.
-max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-04-06 15:19

Michael Holm wrote:

> Min kan ihvertfald kun tømme 4-5GB på en opladning,så skal jeg finde
> strøm. Det er bedre med en bærbar, men jeg ved ikke med iPod?

Min iPod kan køre i ca. 7-8 timer på en opladning, og da kortlæseren er
forbundet til iPod'en via FireWire, så går overførslen rimmelig tjept, så
hvis man undlader at gennemse billederne på iPod'ens skærm, så kan jeg
ikke se, at der skulle være noget til hindrer for, at man sagtens kan
overføre 40 Gigabyte til iPod'en på en opladning...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-04-06 10:47

"Niels Riis Ebbesen"

> [...]
> ikke se, at der skulle være noget til hindrer for, at man sagtens kan
> overføre 40 Gigabyte til iPod'en på en opladning...

Min x-drive kører også musik i nogenlunde så lang tid, det er en
anden historie at overføre billeder. -max-

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-04-06 16:34

"Michael Holm" <MichaelHolm@thismaildontwork.com> skrev i en meddelelse
> Men er batterilevetiden på X-Drive ikke ret latterlig?
>
> Min kan ihvertfald kun tømme 4-5GB på en opladning,så skal jeg finde
> strøm. Det er bedre med en bærbar, men jeg ved ikke med iPod?

Er der ikke forskel på diskenes strømforbrug?