Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
filterforvirring...
Fra : KJ

Dato : 21-03-06 18:12

Mit Tamron 28-75 f2.8 er lige landet i dag, og det ser godt nok lækkert
ud. Men den forreste linse skriger næsten "rids mig", så jeg tør ikke
rigtig andet end at købe et UV-filter for at beskytte den. Nu jeg er i
gang, vil jeg nok købe et cirkulart polaroidfilter til det også.

Nu melder alle spørgsmålene sig så... hama versus hoya, flerlagscoating
eller ej... hvad skal man vælge?

Jeg er helt med på, at gode billeder bliver taget bag kameraet og ikke i
det, men omvendt er der vel ikke nogen grund til at købe noget, som jeg
fortryder senere.

Er det hysteri at give mere for flerlagscoatede linser, og er hoya bedre
end hama - og er der noget, jeg har glemt?

På forhånd tak for gode råd og ideer

KJ

Fra : michael bs

Dato : 21-03-06 19:10

"KJ" <mail@nowhere.not> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det hysteri at give mere for flerlagscoatede linser, og er hoya bedre
> end hama - og er der noget, jeg har glemt?

Hvilket mærke er vel nærmest et spørgsmål om religion. Men lad være med at
sætte dårligt glas foran godt glas.
Og tillykke med dit gode glas!

mvh Michael

Fra : Per

Dato : 22-03-06 13:17

"KJ" <mail@nowhere.not> wrote in message
> Mit Tamron 28-75 f2.8 er lige landet i dag, og det ser godt nok lækkert
> ud. Men den forreste linse skriger næsten "rids mig".

Jeg købte samme objektiv i går i skive og det første jeg tænke ved var også
at jeg skulle have et filter til. Men i butikken skulle de have 400kr for et
UV filter. Det syntes jeg var for dyrt.

Fra : KJ

Dato : 22-03-06 17:18

Per skrev:

> Jeg købte samme objektiv i går i skive og det første jeg tænke ved var også
> at jeg skulle have et filter til. Men i butikken skulle de have 400kr for et
> UV filter. Det syntes jeg var for dyrt.

Betalte du så 1999 eller 2250?

Vh. KJ

Fra : Per