Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fjernudløsning - kompakt kamera
Fra : multiatlet

Dato : 17-03-06 22:56

jeg har længe været på udkig efter et kompakt digitalt kamera til
faldskærmsbrug.. For at være egnet skal kamerat have en indgang til en
fjernudløser/remote plug ( f.eks til en bite switch :
http://www.conceptusinc.com/biteswitch.htm ), dette har ikke været
muligt for mig, at finde på et kompakt digital kamera.. Jeg ved at
flere digitale spejlrefleks kameraer har denne funktion.spejlrefleks
kameraet er derfor meget benyttet i faldskærmverden, men i
bestræbelserne på at spare vægt, leder jeg efter et mindre kamera, med
samme funktion.

Vil høre om der er noget der kender til kompakte kameraer der har
funktionen, eller ved og man kan fjernudløse kameraet igennem en anden
af kameraets indgange ( f.eks. video out, da dette er samme stik)

På forhånd tak.
Dennis knudsen

--
multiatlet
Indlæg sendt via : www.dacor.dk

Fra : J. Jørgensen

Dato : 17-03-06 23:17

"multiatlet" <Djarnis1986@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> funktionen, eller ved og man kan fjernudløse kameraet igennem en anden
> af kameraets indgange ( f.eks. video out, da dette er samme stik)

Hej Dennis

Olympus har visse modeller med fjernbetjening.

Hilsen
Jørgen

Fra : multiatlet

Dato : 18-03-06 09:55

Jamen det er jeg klar over.. Der er bare flere problemer ved
fjernbetjening.. JEg ved ikke hvor god den trådløse forbindelse er
imellem fjernbetjening og kamera i fritfald, og fjernbetjeningen kræver
at jeg har en hånd fri til betjening af kameraet, derfor vil det være at
foretrække med en udløser til munden (f.eks. bite switch)