Ændring af billetter ved British Airways
Fra : Merete

Dato : 04-06-06 18:55

Hej gruppe

2 af mine veninder har for længe siden købt billetter til New York t/r.

Den ene af dem er nu ikke i stand til at tage afsted alligevel, og i den
forbindelse overvejer jeg at tage afsted i stedet - men jeg kan kun være væk
i max 10 dage, derfor skal afrejsedatoen og navnet ændres - er dette et
problem?? (jeg betaler selvfølgelig gebyret)

Grunden til jeg spørger er fordi den ene af mine veninder har snakket med
British airways og fået at vide at det ikke er muligt - hvilket jeg dog
tvivler meget på, derfor spørger jeg nu jer. Nogen der har erfaringer i den
retning med British airways?

Ved at jeg kan ringe til dem, og det gør jeg også på tirsdag men der er jo
længe til når man gerne vil have et svar nu

På forhånd tak

Mvh Merete

Fra : Holst

Dato : 04-06-06 19:34

Merete wrote:

> [...]
> tvivler meget på, derfor spørger jeg nu jer. Nogen der har erfaringer i den

Mange gange sælges de billigste billetter, så det ikke er muligt at lave
ændringer. Ønsker man større fleksibilitet, må man købe nogle dyrere
billetter.

Det er faktisk ganske normalt med flybilletter. Da jeg for år tilbage
var i Australien, sørgede jeg også for at få en billet, hvor jeg kunne
rejse hjemrejsedatoen. Jeg kunne sikkert have fået den billigere, hvis
dette ikke skulle have været muligt. Det var også British Airways.

Men meget kunne tyde på, at disse billetter ikke kan ændres, hvis din
veninde har fået det at vide.

Sådant står givetvis i de betingelser, som din veninde sikkert har
modtaget sammen med billetterne.