E-Mail
webnoob 5265
fjerne spam-blokering i Mozilla Thunderbir~
Fra : Armand

Dato : 04-06-06 01:58

Jeg er kommet til at slette en mail ved at fejl-klikke på en af
knapperne i "sorter efter spam-status"-søjlen
Men mailen er hverken til at finde i spam-mappen eller i papirkurven -
Hvor hulen er den endt, og hvorledes finder jeg den frem igen??

Afsenderen er en person jeg forventede at skulle korrespondere med i
nærmeste fremtid, men hvis mail's fra hans hånd blokeres er jeg jo ilde
stedt, så det er mig magtpåliggende at få rettet op på fejlen - men
igen: Hvordan??

--
Armand.

Fra : Holst

Dato : 04-06-06 08:49

Armand wrote:

> [...]
> Men mailen er hverken til at finde i spam-mappen eller i papirkurven -
> Hvor hulen er den endt, og hvorledes finder jeg den frem igen??

Hvis du bare har sorteret efter spamstatus, er den så ikke bare endt
allernerdst i listen i den pågældende folder.

> [...]
> nærmeste fremtid, men hvis mail's fra hans hånd blokeres er jeg jo ilde
> stedt, så det er mig magtpåliggende at få rettet op på fejlen - men

Alternativt til det er der i Tools-menuen en "Junk Mail Controls...",
men jeg bruger det ikke selv, så jeg skal ikke kunne sige, hvordan det
virker, og hvad du måtte finde der. Men du kan måske der rette op på din
fejl.

Fra : Armand

Dato : 11-06-06 21:51

Holst skrev:

> Hvis du bare har sorteret efter spamstatus, er den så ikke bare endt
> allernerdst i listen i den pågældende folder.

Nej. Det var på indlægslinien ved mærket i spam-søjlen

> [...]
> men jeg bruger det ikke selv, så jeg skal ikke kunne sige, hvordan det
> virker, og hvad du måtte finde der. Men du kan måske der rette op på din

Jup!
Jeg kunne ikke finde nogen liste over blokerede som jeg kunne hvidliste
navne fra; men jeg fandt en funktion á "godkend altid afsendere der
findes i adressekartoteket" at sætte et flueben i og derefter indskrive
vedkommende i adressenkartoteket!
For en sikkerheds skyld bad jeg vedkommende om at dobbeltposte á også
til fruens adresse; hvilket har vist sig ganske unødvendigt: Det virker
her hos mig!

--
Armand.