Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
aps selskab hvor meget
Fra : Allan Spliid Hansen

Dato : 03-06-06 18:33

hej
jeg overvejer at lave et aps selskab med en kammerat til at daytrade på
børsen, er der nogen der ved hvad det kræver i egenkapital, har hørt 125000,
men er ikke sikker.

mvh allan hansen

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-06-06 18:55

Allan Spliid Hansen skrev:
> [...]
> børsen, er der nogen der ved hvad det kræver i egenkapital, har hørt 125000,

Det er korrekt, der kræves indskudte værdier for 125.000 kroner for at
stifte et anpartsselskab.
Bemærk at det ikke behøver at være kontanter.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-06-06 19:42

Den 03-06-06 19.33 skrev Allan Spliid Hansen følgende:

> jeg overvejer at lave et aps selskab med en kammerat til at daytrade på
> børsen, er der nogen der ved hvad det kræver i egenkapital, har hørt 125000,
> men er ikke sikker.

Det er vist ikke kun indskudskapitalen, der er interessant her. Mig
bekendt må et aps ikke have en egenkapital, der er mindre end den
lovpligtige minimumsindskudskapital. Hvis jeg har ret, kan det blive et
problem i forbindelse med tab, hvis I kun indskyder minimumsbeløbet.

Snak med en revisor.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-06-06 23:16

> [...]
> lovpligtige minimumsindskudskapital. Hvis jeg har ret, kan det blive et
> problem i forbindelse med tab, hvis I kun indskyder minimumsbeløbet.

Så skal de vist tabe "en del" ;)

Det afhænger jo af hvor meget der skal "leges" med...

--
Mvh/TK
sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-06-06 00:24

Den 04-06-06 00.16 skrev Thomas Krath følgende:

> Så skal de vist tabe "en del" ;)
> Det afhænger jo af hvor meget der skal "leges" med...

Næh, hvis jeg har ret i den ovenstående, og de kun indskyder
minimumsbeløbet, er det jo nok at selskabet taber 1 krone. Spørgsmålet
er så, om jeg har ret - og det har jeg vist ikke. Jeg kan i hvert fald
ikke finde noget herom i Anpartsselskabsloven.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til sikkerhedskopiering.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 08:56

> [...]
> så, om jeg har ret - og det har jeg vist ikke. Jeg kan i hvert fald ikke
> finde noget herom i Anpartsselskabsloven.

Som jeg husker det, har lige været til iværksættermøde hos Skat, så er det
blot værdier der skal være der på registreringstidspunktet, men man vil
selvfølgelig til hver en tid hæfte for den lovpligtige indskydelse
størrelse, altså i dette tilfælde de 125K

Det er for så vidt ligegyldigt at du indrager din bil for at opnå de 125K og
så to min efter du har forladt advokaten/revisoren, sølger den til din nabo,
eller hvem det nu måtte være, bare du husker at du til hver en tid hæfter
for gæld op til 125K.

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : nvm

Dato : 04-06-06 09:13

> [...]
> eller hvem det nu måtte være, bare du husker at du til hver en tid hæfter

Det lyder da godt nok lempeligt. Kan du finde et link til skat.dk, der
bekræfter ovenstående??

Blander du i øvrigt ikke selskabslovgivningen sammen med momslovgivningen??

Fra : alexbo

Dato : 04-06-06 10:14

"Carsten & Ann" skrev

> [...]
> nabo, eller hvem det nu måtte være, bare du husker at du til hver en tid

Det hænger jo ikke sammen,
hvis bilen er en del af anpartskapitalen, kan "man" ikke sælge den, det kan
kun anpartsselskabet, og så er værdien stadig til stede i selskabet.

Indsat nederst § fra anpartsloven.

mvh
Alex Christensen
Kapitaltab

§ 52. Efter reglerne i § 28 skal selskabets øverste ledelsesorgan senest 6
måneder efter, at selskabet har tabt 40 pct. af sin anpartskapital, redegøre
for selskabets økonomiske stilling over for anpartshaverne. Ledelsesorganet
skal endvidere stille forslag til beslutning, der fører til fuld dækning af
anpartskapitalen, eller stille forslag til beslutning om opløsning af
selskabet

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-06-06 11:43

Den 04-06-06 11.14 skrev alexbo følgende:

> Indsat nederst § fra anpartsloven.

Ah, der var den. Jeg syntes ellers, jeg havde været gennem alle
relevante paragraffer.

> § 52. Efter reglerne i § 28 skal selskabets øverste ledelsesorgan senest 6
> måneder efter, at selskabet har tabt 40 pct. af sin anpartskapital

Nå, men 40 procent er ikke helt så galt, som jeg huskede det. Omend det
ikke er et uopnåeligt mål, når man daytrader.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : alexbo

Dato : 04-06-06 12:12

"Kim Ludvigsen" skrev

> Nå, men 40 procent er ikke helt så galt, som jeg huskede det. Omend det
> ikke er et uopnåeligt mål, når man daytrader.

Næh, de er hurtigt tabt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 20:54

> [...]
> Ledelsesorganet skal endvidere stille forslag til beslutning, der fører
> til fuld dækning af anpartskapitalen, eller stille forslag til beslutning

Hmm, det var da en væsentlig ting som de glemte at fortælle synes jeg...

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : alexbo

Dato : 05-06-06 16:24

"Carsten & Ann" skrev

> Hmm, det var da en væsentlig ting som de glemte at fortælle synes jeg...

Tja, omvendt synes jeg også at man kan indse at man ikke bare kan sætte
kapitalen over styr, eller direkte fjerne den uden konsekvens.
Indskudskapitalen er kreditorenes eneste sikkerhed for deres kredit.
Det er forøvrigt også det der gør at mange leverandører slet ikke giver
kredit til APSèr.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Spliid Hansen

Dato : 05-06-06 21:36

tak for svarene allesammen,
men der kan vil ikke blive problemer med kreditorere og brug af egen
egenkapital osv. , når det er ens egen opsparing man vil bruge til det.

mvh allan

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-06-06 21:37

Allan Spliid Hansen skrev:
> tak for svarene allesammen,
> men der kan vil ikke blive problemer med kreditorere og brug af egen
> egenkapital osv. , når det er ens egen opsparing man vil bruge til det.

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål?

Hvis du skylder penge væk personligt kan dine kreditorer vel kræve at du
sælger/likviderer din virksomhed, så du kan betale din gæld?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-06-06 21:57

Den 05-06-06 22.35 skrev Allan Spliid Hansen følgende:

> tak for svarene allesammen,
> men der kan vil ikke blive problemer med kreditorere og brug af egen
> egenkapital osv. , når det er ens egen opsparing man vil bruge til det.

Hvis du taber på investeringerne, så bliver der jo netop brugt af
egenkapitalen. Ved et nystartet firma vil egenkapitalen typisk være det
samme som anpartskapitalen, så der er Anpartselskabslovens § 52, som
Alexbo citerede, yderst relevant.

Du bør helt klart tale med en revisor, også for at få styr på sådan
noget som beskatning i forbindelse med overskud/underskud. Jeg er ikke
sikker på, at I er bedst stillet med at tjene pengene i et
anpartsselskab, medmindre I allerede betaler top-skat, og det er for at
udskyde skattebetalingen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : alexbo

Dato : 05-06-06 22:18

"Allan Spliid Hansen" skrev

> tak for svarene allesammen,
> men der kan vil ikke blive problemer med kreditorere og brug af egen
> egenkapital osv. , når det er ens egen opsparing man vil bruge til det.

Indskudskapitalen i et APS er ikke din egenkapital, den tilhører APSèt
uanset at det er din opsparing du har brugt til indskuddet.
Du kan ikke tage dem tilbage eller bruge dem som du synes.
Hvis APSèt forretningsområde er at handle værdipapirer, så må det
selvfølgelig gøre det, men hvis der tabes mere end 40%, skal du enten putte
flere af dine sparepenge ind i APSèt, eller lukke det.
Når det så er lukket får du de penge der er tilbage når alt andet er betalt.

Det er muligt der er nogen skattemæssige fordele ved at bruge et APS til
investeringer, men de regler der gælder for "rigtige" APS firmaer gælder
også for et lille investerings-APS.
D.v.s. offentligt regnskab, revisorkrav o.s.v.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-06-06 22:49

alexbo skrev:

> [...]
> også for et lille investerings-APS.
> D.v.s. offentligt regnskab, revisorkrav o.s.v.

Hmm, er revisionskravet ikke ved at være fjernet?

Fra : alexbo

Dato : 06-06-06 07:41

"Anders Christensen" skrev

> Hmm, er revisionskravet ikke ved at være fjernet?

Jo, det havde jeg lige glemt.

Indsat nederst klip fra
http://www.sanktpetri-advokater.dk/ditselskab/ivaerksaetter.html

mvh
Alex Christensen

Fra 1. april 2006 er der kommet nye regler, der for de selskaber der
opfylder betingelserne, gør det muligt at drive selskabet uden anmeldt
revisor. Selskabet skal naturligvis fortsat indlevere et regnskab til
styrelsen. Regnskabet er blot ikke længere revideret af en revisor.

De omfattede selskaber skal leve op til to ud af tre krav:

.. De har højst en balancesum på 1,5 mio. kr.
.. De har maksimum en nettoomsætning på 3 mio. kr. og
.. De har ikke flere end 12 ansatte

Fra : Allan Spliid Hansen

Dato : 05-06-06 21:59

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål?

Hvis du skylder penge væk personligt kan dine kreditorer vel kræve at du
sælger/likviderer din virksomhed, så du kan betale din gæld?

..
jeg mener, at jeg ikke skylder penge væk af nogen art, og så derfor godt må
bruge løs af af de penge vi har skudt i det.
Grunden til vi overvejer aps. er at vi vil daytrade 2 personer sammen, og så
derfor vil adskille vores privat økonomi så så der ikke bliver rodet en
masse økonomi sammen.

mvh
allan

Fra : Niels Henriksen

Dato : 10-06-06 18:00

"Allan Spliid Hansen" <ahdigital@stofanet.dk> wrote in message
> jeg mener, at jeg ikke skylder penge væk af nogen art, og så derfor godt
> må bruge løs af af de penge vi har skudt i det.

De penge du skyder i et ApS er nogle du da så må have tilgode. Så har dit
ApS en gæld til dig. Er det ikke sådan du mener?

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : Allan Spliid Hansen

Dato : 11-06-06 18:16

"Niels Henriksen" <news@biggs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De penge du skyder i et ApS er nogle du da så må have tilgode. Så har dit
> ApS en gæld til dig. Er det ikke sådan du mener?

jeg mener at vi lægger de 125000 til at starte APS selskabet, derefter
handler vi aktier for alle pengene, det skulle der vel ikke være noget i
vejen for, osse selvom vi skulle tabe pengene.
Det jeg er lidt i tvivl om, er hvordan vi ska gøre det, da vi begge har et
hoved erhverv vi lever af, og vi vil gerne skille det fra vores privat
økonomi, da vi hver især har aktier og ikke vil blande tingene sammen.

mvh allan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-06-06 21:22

Den 11-06-06 19.16 skrev Allan Spliid Hansen følgende:

> jeg mener at vi lægger de 125000 til at starte APS selskabet, derefter
> handler vi aktier for alle pengene, det skulle der vel ikke være noget i
> vejen for, osse selvom vi skulle tabe pengene.

Jo, det er netop et problem, jf. de tidligere henvisninger til loven om
40%-grænsen.

> Det jeg er lidt i tvivl om, er hvordan vi ska gøre det, da vi begge har et
> hoved erhverv vi lever af, og vi vil gerne skille det fra vores privat
> økonomi, da vi hver især har aktier og ikke vil blande tingene sammen.

I kan sikkert stadig lave et aps og bruge det til at handle aktier, I
skal bare være opmærksomme på de problemer, der kan være. Jeg kan
forestille mig, der er flere problemer end ovennævnte. Snak med en
revisor, de par tusinde han skal have er sikkert givet ganske godt ud.

I kan også overveje, om dette måske er det rette tidspunkt at gå ind i
aktiemarkedet, og om I har evnerne til at tjene penge i såvel opgangs-
som nedgangstider. Man skal nærmest have været ekstrem uheldig, hvis man
har tabt penge i de seneste års opgangstid, men hvis vi er på vej ind i
en længerevarende nedgangstid - hvilket nogle mener - så er det
betydeligt sværere at tjene penge på aktier.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Thunderbird til mail, og undgå at få fyldt indbakken med spam.

Fra : alexbo

Dato : 11-06-06 21:29

"Allan Spliid Hansen" skrev
> jeg mener at vi lægger de 125000 til at starte APS selskabet, derefter
> handler vi aktier for alle pengene, det skulle der vel ikke være noget i
> vejen for, osse selvom vi skulle tabe pengene.
Hvis pengene tabes skal selskabet lukkes, eller fyldes op med penge.

> Det jeg er lidt i tvivl om, er hvordan vi ska gøre det, da vi begge har et
> hoved erhverv vi lever af, og vi vil gerne skille det fra vores privat
> økonomi, da vi hver især har aktier og ikke vil blande tingene sammen.
Jeg synes ikke at et APS er løsningen, slet ikke når man har så svært ved at
forstå reglerne for et sådant.
En fælles konto, måske en foreningskonto, lyder mere som noget der kan
håndteres.
Men nu ved jeg jo heller ikke om muligheden er undersøgt og forkastet.
Jeg må indrømme at jeg undrer mig over at nogen der kan tjene penge på at
daytrade, ikke kan finde ud af at skille egen økonomi fra fælles økonomi.

mvh
Alex Christensen