Batteri problemer til bærbar - kan det
Fra : dav

Dato : 03-06-06 12:16

Hej

Jeg roder lidt med en ældre HP Onibook xe 4500.
Vedkommmende har ikke brugt den et stykke tid - og det kunne se ud til
at batteriet er dødt. Den kan ihvertfald ikke køre uden strøm fra stikket.
Er der nogen måde man kan genoplive sådan et batteri?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jes Petersen

Fra : Klaus H

Dato : 03-06-06 13:46

dav wrote:
> [...]
> at batteriet er dødt. Den kan ihvertfald ikke køre uden strøm fra
> stikket. Er der nogen måde man kan genoplive sådan et batteri?

Køb et nyt. www.batterier.dk

Klaus H

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-06-06 14:38

Den Sat, 3 Jun 2006 14:45:54 +0200 sendte "Klaus H"
<hebs.ud@esenet.dk> følgende røgsignaler:

>Køb et nyt. www.batterier.dk

1079 bananer....damn, godt det ikke er mig der skal betale.

Og når man tænker at man kan få mærkevare-bærbare til 5000 kr fra ny i
dag, så virker prisen på batteriet pludselig en anelse pebret.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : dav

Dato : 03-06-06 15:05

Hr. Jensen wrote:
> [...]
>
> Og når man tænker at man kan få mærkevare-bærbare til 5000 kr fra ny i
> dag, så virker prisen på batteriet pludselig en anelse pebret.

Ja det er en ret sindsyg pris - jeg overvejer også om jeg overhovedet
vil ofre det på sagen.

Vh. Jes

Fra : Deaster

Dato : 03-06-06 14:27

dav skrev:
> [...]
> at batteriet er dødt. Den kan ihvertfald ikke køre uden strøm fra stikket.
> Er der nogen måde man kan genoplive sådan et batteri?

Nej.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 22:44

Deaster wrote:

> Nej.

Et gammelt fif er at pakket lortet i en plastikpose og en tur i fryseren
natten over, men om det virker på nye li-ion batterier skal jeg ikek
kunne sige, måske et forsøg værd.

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : dav

Dato : 05-06-06 07:10

> Et gammelt fif er at pakket lortet i en plastikpose og en tur i
fryseren
> natten over, men om det virker på nye li-ion batterier skal jeg ikek
> kunne sige, måske et forsøg værd.

Ja jeg har også hørt om den mulighed - måske skulle jeg gøre et forsøg

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 08:25

dav wrote:

> Ja jeg har også hørt om den mulighed - måske skulle jeg gøre et forsøg

Du må gerne melde resultatet tilbage.

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 05-06-06 11:43

Fryseren virker ikke særligt godt
men det gør nedenstående

f.eks 12v batteri 4Ah
lades normalt med 10%(0,4A) i 14 timer
prøv at lade med
f.eks 4 A i 5 eller 10 eller 20 minutter altså kraftig overladning i
kort tid, derefter normal ladning
Det er klart det er en nødløsning, og batteriet har ikke godt af det.
Pas på varmeudvikling, og mulighed for eksplotion.

Fra : dav

Dato : 05-06-06 13:45

complexFJERNES@pc.dk wrote:
> [...]
> Det er klart det er en nødløsning, og batteriet har ikke godt af det.
> Pas på varmeudvikling, og mulighed for eksplotion.

Jeg tror bare jeg køber et nyt - det andet lyder lidt farligt.

Vh. Jes