|
| Vedr: Stofa Surfboard Cable modem Fra : Feta |
Dato : 17-06-01 03:45 |
|
Hej stofabrugere
Jeg har et Surfboard 583100 Cable modem, og jeg har et spørgsmål
desangående.
Når jeg ser på configurations siden http://192.168.100.1/signal.html for
cable modemmet står Power level i upstream på 35 dBmV, jeg har fået af vide
at den skulle stå på ca. 45 dBmV, men Stofa support siger at den står som
den skal.
Jeg har en kammerat med samme Cable modem og hans står på 45 dBmV. Hvad sker
der hvis min står for lavt, og hvordan får man Stofa support overbevist om
at den skal stilles højere, jeg har forsøgt 2 gange med samme resultat, de
siger at signalet er OK og ikke skal justeres højere.
Bent
| |
Jan Chrillesen (17-06-2001)
| Kommentar Fra : Jan Chrillesen |
Dato : 17-06-01 06:11 |
|
Feta <feta@hotpop.com> wrote:
> Jeg har en kammerat med samme Cable modem og hans står på 45 dBmV. Hvad sker
> der hvis min står for lavt, og hvordan får man Stofa support overbevist om
> at den skal stilles højere, jeg har forsøgt 2 gange med samme resultat, de
> siger at signalet er OK og ikke skal justeres højere.
Har du bidt dig fast i størrelsen af et tal, du reelt ikke kender
betydningen af, eller har du problemer med din linie? Hvis du oplever
mærkbart dårligere performance end din kammerat, så kontakt Stofa med det,
og lad dem vurdere hvad problemet er. Hvis din linie fungerer som den skal
er der ikke nogen grund til at genere Stofanets supportere med den slags
henvendelser.
/Jan
| |
Alexander (17-06-2001)
| Kommentar Fra : Alexander |
Dato : 17-06-01 09:28 |
|
HUUUUuuuu . hehehe
Det svar lyder som om du er en af " dem " .
hehe
"Jan Chrillesen" <chrille@isa.dknet.dk> wrote in message
news:9ghe5c$7rk$1@news.inet.tele.dk...
> Feta <feta@hotpop.com> wrote:
>
> > Jeg har en kammerat med samme Cable modem og hans står på 45 dBmV. Hvad
sker
> > der hvis min står for lavt, og hvordan får man Stofa support overbevist
om
> > at den skal stilles højere, jeg har forsøgt 2 gange med samme resultat,
de
> > siger at signalet er OK og ikke skal justeres højere.
>
> Har du bidt dig fast i størrelsen af et tal, du reelt ikke kender
> betydningen af, eller har du problemer med din linie? Hvis du oplever
> mærkbart dårligere performance end din kammerat, så kontakt Stofa med det,
> og lad dem vurdere hvad problemet er. Hvis din linie fungerer som den skal
> er der ikke nogen grund til at genere Stofanets supportere med den slags
> henvendelser.
>
> /Jan
| |
Bertel Lund Hansen (17-06-2001)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 17-06-01 09:37 |
|
Alexander skrev:
>Det svar lyder som om du er en af " dem " .
Det er vist rigtigt nok, men jeg - som almindelig kunde rundt
omkring - så da også helst at supportere ikke blev besværet med
irrelevante spørgsmål. De har nok af fornuftige ting at bruge
tiden på.
Men hvis du ikke har noget mod 45 minutters ventetid når du har
et påtrængende problem, så kan du naturligvis være ligeglad.
--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Alexander (17-06-2001)
| Kommentar Fra : Alexander |
Dato : 17-06-01 09:43 |
|
Bertel , det var ikke sådan jeg mente det .
Bare en forklaring af hvad det betyder ( det han spørg som ) var nok for at
han kunne blive glade af vide hvorfor de vil ikke stille dete højre.
jeg har min på 48 og den kører af helved til.
Så dettt.
Hilsen
Alex.
"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message
news:gtqoitsn61esvmjb3ia74ikigk07a967p4@sunsite.dk...
> Alexander skrev:
>
> >Det svar lyder som om du er en af " dem " .
>
> Det er vist rigtigt nok, men jeg - som almindelig kunde rundt
> omkring - så da også helst at supportere ikke blev besværet med
> irrelevante spørgsmål. De har nok af fornuftige ting at bruge
> tiden på.
>
> Men hvis du ikke har noget mod 45 minutters ventetid når du har
> et påtrængende problem, så kan du naturligvis være ligeglad.
>
> --
> Bertel
> http://lundhansen.dk/bertel/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Jan Chrillesen (17-06-2001)
| Kommentar Fra : Jan Chrillesen |
Dato : 17-06-01 12:27 |
|
Alexander <Araya@e-mail.dk> wrote:
> HUUUUuuuu . hehehe
> Det svar lyder som om du er en af " dem " .
Jeg arbejder ikke for Telia/Stofa, hvis det er det du antyder.
/Jan
| |
Nolimit (17-06-2001)
| Kommentar Fra : Nolimit |
Dato : 17-06-01 10:08 |
|
Hej
Dit modem står som det skal , da der er en +- faktor på 11. det vil sige at
i range fra 45 er det ok fra 34 og op til 56 så du har ikke problemer
mht. din opstream. Hvis du alligevel føler du har problemer kan det være
signal støjforholdet.
Mvh Jesper
"Feta" <feta@hotpop.com> skrev i en meddelelse
news:3b2c192c$0$195$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej stofabrugere
>
> Jeg har et Surfboard 583100 Cable modem, og jeg har et spørgsmål
> desangående.
>
> Når jeg ser på configurations siden http://192.168.100.1/signal.html for
> cable modemmet står Power level i upstream på 35 dBmV, jeg har fået af
vide
> at den skulle stå på ca. 45 dBmV, men Stofa support siger at den står som
> den skal.
>
> Jeg har en kammerat med samme Cable modem og hans står på 45 dBmV. Hvad
sker
> der hvis min står for lavt, og hvordan får man Stofa support overbevist om
> at den skal stilles højere, jeg har forsøgt 2 gange med samme resultat, de
> siger at signalet er OK og ikke skal justeres højere.
>
> Bent
>
>
>
| |
Lars Hansen (18-06-2001)
| Kommentar Fra : Lars Hansen |
Dato : 18-06-01 22:50 |
|
"Feta" <feta@hotpop.com> wrote in message
news:3b2c192c$0$195$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> Jeg har en kammerat med samme Cable modem og hans står på 45 dBmV. Hvad
sker
> der hvis min står for lavt,
Hej,
Hvis du er interesseret i Signal siden kan du kigge på følgende link:
http://homepage.ntlworld.com/robin.d.h.walker/cmtips.html
Vælg "Find" i menuen og søg på "The upstream signal", så kommer du derned
.....
Min egen upstream svinger fra dag til dag fra ca. 48 til 58, hvor 58 er
modemets absolutte max. sendestyrke. Jeg gætter på, at det er når modemet
når ud over de 58, at linjen springer af, og jeg får følgende meddelelser i
loggen:
Alert: Received Async Error Range Failed
Information: HFC: Shutting Downstream Down
Information: *** BOOTING ***
osv.
Stofa kan åbenbart ikke fixe fejlen hos mig, da den er periodisk :(
Lars.
| |
|
|