E-Mail
webnoob 5265
sms via mailsystem
Fra : knoglen

Dato : 02-06-06 15:19

hej

jeg mener jeg engang har hørt at der er muligt at sende SMS-beskeder via
mailsystemet(outlook, ect) er det korrekt i så fald hvordan

mvh

knoglen

Fra : Holst

Dato : 02-06-06 15:27

knoglen wrote:

> jeg mener jeg engang har hørt at der er muligt at sende SMS-beskeder via
> mailsystemet(outlook, ect) er det korrekt i så fald hvordan

Det tror jeg ikke. I gamle dage kunne man sende en sms ved at skrive en
e-mail til XXXXXXX@sms.tele.dk eller lignende, hvis modtageren var en
TDC-kunde, men det kan desværre ikke lade sig gøre længere.

Fra : GiWeo

Dato : 02-06-06 16:39

Hejsa

>jeg mener jeg engang har hørt at der er muligt at sende SMS-beskeder via
>mailsystemet(outlook, ect) er det korrekt i så fald hvordan

Sonofon:
http://www.sonofon.dk/erhverv/produkter/sms_services/sms_fra_outlook/index.shtml

--

Lars Engelhardt
info@netinkREMOVE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-06-06 17:06

GiWeo <giweoFJERN@hotmail.com> wrote:

> Hejsa

> Sonofon:

<snip>

http://tinyurl.com/n8cnc

Multicast og under 32 øre pr modtager, efter aftale. Kommer snart på en
mobiltelefon nær dig

Fra : SMS4All

Dato : 04-06-06 00:09

knoglen skrev om SMS beskeder

Der findes rimelig mange steder på nettet hvor man kan oprette en
"konto" og sende beskeder via mail...

email2sms.dk og http://www.suresms.com/products/suresmshosted er to
eksempler.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 09-06-06 22:20

On Fri, 2 Jun 2006 16:18:36 +0200, "knoglen" <gb@knoglen.dk> wrote:

>jeg mener jeg engang har hørt at der er muligt at sende SMS-beskeder via
>mailsystemet(outlook, ect) er det korrekt i så fald hvordan

Der er kommet forskellige svar her der egentlig ikke besvarer dit
spørgsmål - lige undtagen svaret fra Holst, der er inde på noget af
det rigtige.

Faktisk har alle mobiltelefonnumre en tilknyttet e-mailadresse som man
kan sende e-mail til, det store problem er at finde ud af hvad den er.

Det er konstrueret således: telefonnummer@noget_netværksbestemt.

Jeg havde engang en liste med hvad der skulle stå efter snabelaet til
de mest almindelige leverandører, men jeg kan ikke finde den.
Det var faktisk på TDCs hjemmeside jeg i sin tid fandt den, men jeg
kan heller ikke finde den der.

Jeg kan kun nummer@sms.telia.dk til mobiltelefoner i telias net.

Det er kun et vist antal tegn der kommer med, men det er rigeligt til
at skrive en forståelig besked.
Ellers kan man jo bare sende flere.

mvh kmo

Fra : Holst

Dato : 09-06-06 22:34

kristian mikael de freitas olesen wrote:

> Der er kommet forskellige svar her der egentlig ikke besvarer dit
> spørgsmål - lige undtagen svaret fra Holst, der er inde på noget af
> det rigtige.

Det er jeg nemlig.

> Faktisk har alle mobiltelefonnumre en tilknyttet e-mailadresse som man
> kan sende e-mail til, det store problem er at finde ud af hvad den er.
>
> Det er konstrueret således: telefonnummer@noget_netværksbestemt.

Men har de stadig det.

Jeg brugte i ny og næ TDC's service i gamle dage, og den virkede ganske
udmærket. Det var også noget i stil med nummer@sms.tdcmobil.dk eller
noget i den retning. Jeg husker det ikke. Jeg har lige haft tændt min
gamle Amiga for at se, om det var gemt der, men de adresser er slettet.

Tjeneste holdt nemlig op med at virke. Jeg har faktisk ladet mig
fortælle, at det skyldtes, at mobiltelefonerne den vej begyndte at
modtage for meget spam.

> [...]
> de mest almindelige leverandører, men jeg kan ikke finde den.
> Det var faktisk på TDCs hjemmeside jeg i sin tid fandt den, men jeg

Jeg tror ikke, TDC har den tjeneste mere.

> Jeg kan kun nummer@sms.telia.dk til mobiltelefoner i telias net.
>
> Det er kun et vist antal tegn der kommer med, men det er rigeligt til
> at skrive en forståelig besked.
> Ellers kan man jo bare sende flere.

Ja. TDC's i gamle dage sendte 1 sms, som så vidt jeg husker er 160 tegn.
Af disse tegn skulle de første bruges på at anføre afsenderens e-mail,
så havde man en lang e-mail-adresse, så var der færre tegn til beskeden.

Nu vi er ved TDC, kan vi jo også lige snakke om det modsatte, for det
virker stadig. Hvis man som kunde hos TDC skriver en sms og starter den
med en e-mail-adresse, såsom:

newsjun06@shelter.dk Hej med dig! Dette
er en mail sendt fra mobiltelefonen.

og sender den til 200, så får modtageren den ind i sin indbakke på
computeren.

De andre teleudbyderen har andre numre, man skal sende sin sms til for
at sende den som en e-mail. Jeg kender ikke disse numre, men her kan
andre måske supplere.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 09-06-06 23:01

On Fri, 09 Jun 2006 23:33:55 +0200, Holst <newsjun06@shelter.dk>
wrote:

>Tjeneste holdt nemlig op med at virke.

Jeg er ret sikker på at det stadig gælder at alle mobiltelefonnumre
har en tilknyttet e-mailadresse.
Det er blot et spørgsmål om hvor let det er at få det oplyst.
Ikke fordi jeg tror udbyderne holder det hemmeligt, men fordi jeg tror
det ikke er noget man kender til i supportsystemet.
Hos discountudbyderne, der blot videresælger tjenesterne, er det slet
ikke sikkert der overhovedet er nogen i firmaet der ved noget som
helst om det.

>Jeg har faktisk ladet mig
>fortælle, at det skyldtes, at mobiltelefonerne den vej begyndte at
>modtage for meget spam.

Muligvis kunne man et eller andet sted bede om en sms, og det er
sikkert fjernet.
Man kan i stedet benytte videresend-funktionen og videresende til
mobilens e-mailadresse - altså fuldstændig som om det er en hvilken
som helst anden e-mailadresse.
Eftersom videresendelse sker før spamfiltrering - hos TDC i hvert
tilfælde - får man en forfærdelig masse spam på mobilen på den måde.
Derfor holdt jeg op med denne metode for lang tid siden.

<om mobiltelefoners e-mailadresse>
>Jeg tror ikke, TDC har den tjeneste mere.

Det var jo ikke ligefrem en tjeneste, blot en forbrugeroplysning, men
den er nok helt væk fra siderne.
Med lidt ihærdighed er det måske muligt at finde en tekniker eller
lignende der ved noget om det.

>Ja. TDC's i gamle dage sendte 1 sms, som så vidt jeg husker er 160 tegn.

Ja, e-mailen blev undervejs konverteret til een sms, hvor kun de
første - du siger, og det skal nok passe, 160 - tegn kom med.

>Af disse tegn skulle de første bruges på at anføre afsenderens e-mail,
>så havde man en lang e-mail-adresse, så var der færre tegn til beskeden.

Jeps.. og teksten i subjectfeltet tæller også med.

>Nu vi er ved TDC, kan vi jo også lige snakke om det modsatte,...

Ja, men det er jo en helt anden sag ... måske.

mvh kmo

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-06-06 00:31

kristian mikael de freitas olesen skrev:

>Man kan i stedet benytte videresend-funktionen og videresende til
>mobilens e-mailadresse - altså fuldstændig som om det er en hvilken
>som helst anden e-mailadresse.

Nej, man kan ej.

Det er lang tid siden det var muligt.
--
Kerim
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne

Fra : Calle.

Dato : 10-06-06 09:06

Kerim Ellentoft wrote:

> Nej, man kan ej.
>
> Det er lang tid siden det var muligt.

nå, det fungerer da fin på min TDC mobil . Via en konto til min teliamobil.
Har bare ændret nummeret til mobilen i sms delen på hjemmesiden.

--
*** Calle ***

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-06-06 11:21

Calle. skrev:

>nå, det fungerer da fin på min TDC mobil . Via en konto til min teliamobil.

Ja, til en Telia Mobil, det er jo også det, andre har skrevet.

Men det er ikke muligt til andre mobiludbydere.

Fra TDCs mailkonto, så skal der jo blot ske en videresendelse og
om det er den ene eller anden form for mailadresse er
underordnet.

Men mobiludbyderen skal så acceptere modtagelsen og det er der
kun Telia, der stadig gør.

Fra : Calle.

Dato : 14-06-06 14:49

Kerim Ellentoft wrote:

> Ja, til en Telia Mobil, det er jo også det, andre har skrevet.
>
> Men det er ikke muligt til andre mobiludbydere.

læs nu hvad jeg skriver. TIL EN TDC MOBIL

--
*** Calle ***

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-06-06 16:08

Calle. skrev:

>læs nu hvad jeg skriver. TIL EN TDC MOBIL

Det er svært at vide om du mener det ene eller andet, når du
skriver:

» nå, det fungerer da fin på min TDC mobil . Via en konto til min
teliamobil«.

så du burde måske forklare, hvordan det fungerer, jeg gætter:

1. Mail bliver sendt først til din Teliamobil

2. Din Teliamobil videresender så sms'en til til din TDC Mobil.

Men du vil ikke kunne videresende en mail direkte fra din
mailkonto til en TDC Mobil uden at du bruger beskedrobot.

Fra : Calle.

Dato : 14-06-06 20:16

Kerim Ellentoft wrote:

> [...]
>
> 1. Mail bliver sendt først til din Teliamobil
>
> 2. Din Teliamobil videresender så sms'en til til din TDC Mobil.

nej, den går direkte til min TDC.
jeg havde en til min telia telefon, hvilken jeg kunne oprette uden at de
skulle kende noget til mit abb.
Da det var tilfældet prøvede jeg at oprette en til min TDC tlf. på samme
måde, den gik fint igennem systemet, og fungerer endnu.

--
*** Calle ***

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-06-06 20:46

Calle. skrev:

>Da det var tilfældet prøvede jeg at oprette en til min TDC tlf. på samme
>måde, den gik fint igennem systemet, og fungerer endnu.

Så fortæl dog, hvordan.

Det er jo det jeg prøver at få dig til.

Fra : Calle.

Dato : 15-06-06 14:38

Kerim Ellentoft wrote:

> Så fortæl dog, hvordan.
>
> Det er jo det jeg prøver at få dig til.

kan ikke huske hvor det var, man skulle ind på en speciel side, som jeg
desværre ikke har linket til længere.

--
*** Calle ***

Fra : Holst

Dato : 10-06-06 09:52

> Jeg er ret sikker på at det stadig gælder at alle mobiltelefonnumre
> har en tilknyttet e-mailadresse.

Tjah. I hvert fald må TDC have skiftet adresserne, for dem jeg normalt
sendte til holdt op med at virke.

> Ja, e-mailen blev undervejs konverteret til een sms, hvor kun de
> første - du siger, og det skal nok passe, 160 - tegn kom med.

Ja, er en sms ikke på 160 tegn?

> Jeps.. og teksten i subjectfeltet tæller også med.

Jeg mener ikke subject-feltet overhovedet kom med, når man sendte til en
TDC-mobil.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 10-06-06 13:03

Holst <newsjun06@shelter.dk> wrote:

>Jeg mener ikke subject-feltet overhovedet kom med, når man sendte til en
>TDC-mobil.

Var der ikke valget mellem subject eller body, ved sidstnævnte skulle subject
være tom?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Michael

Dato : 10-06-06 13:17

Ove Kjeldgaard skrev:

>Var der ikke valget mellem subject eller body, ved sidstnævnte skulle subject
>være tom?

Jo

Fra : Holst

Dato : 10-06-06 13:45

Ove Kjeldgaard wrote:

> Var der ikke valget mellem subject eller body, ved sidstnævnte skulle subject
> være tom?

Lyder ikke usandsynligt. Det er år siden jeg sidst brugte det, så jeg
husker det ikke rigtig.