Farve patroner til IP5200 med Garenti
Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 02-06-06 15:02

forhandler som sælger uorginale patroner til Canon IP5200 til ca 10kr pr
stk. Er ikke svært at finde, men jeg vil hellere give tre gange så meget til
en forhandler som stiller garenti for at ens printer ikke bliver defekt ved
brug af deres uorginale farve patroner ?
Min Canon S900 døede P.G.A uorginale patroner. Så jeg tør ikke bruge de
uorginale på min nye IP5200 hvis ikke jeg finder en forhandleren der vil og
kan stille den garenti.
Er der nogen som bruger uorginale patroner til deres IP5200 ?

Fra : Hagar

Dato : 02-06-06 15:51

"Glenn Hagedorn" <glenn@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og kan stille den garenti.
> Er der nogen som bruger uorginale patroner til deres IP5200 ?

Ny har jeg godt nok ikke en ip5200, men en ip4000, og jeg kører med
uoriginale. Det skal dog siges, at det første hold jeg brugte ikke var så
heldigt, for den lille sorte, den løb ud i de andre farvepatroner, hvordan
ved jeg ikke. Nu har jeg så købt nogle andre, og er spændt på at se
resultatet fra dem.
Det skal lige siges, at de første hold var på 4 patroner til hver farve, og
det skete med en sort at den løb ud i de andre, men det gider jeg ikke igen.

Hagar

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-06-06 16:09

Glenn Hagedorn wrote:
> de uorginale på min nye IP5200 hvis ikke jeg finder en forhandleren
> der vil og kan stille den garenti.

Det får du nok besvær med at finde .

Der er flere der giver garanti på blækket og patroner til de gamle modeller
IP3000, IP4000, IP5000 osv - der var det ikke noget problem at køre med
uoriginale patroner.- jeg har gjort det på min IP4000 siden den var ny og
den kører stadig uden problemer.

De nye IP4200 og IP5200 har en indbygget chip, der ikke må kopieres, så der
skal man tage chippen fra den gamle patron og sætte over på den nye - og
derefter vil printeren ikke selv kunne finde ud af, når den er tom - så
derfor kan jeg ikke forestille mig at nogle vil give garanti.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 02-06-06 20:02

Tak for svar
Jeg har hørt der er forskel på kvaliteten af de uorginale patroner Hagar.

At chipen skal flyttes tror jeg er en smal sag, og gør man det før
patronerne er helt tom burde den vel kunne rigistrere
sidste blæk stand. Jeg ved at IP3000/4000/5000 og IP8500 køre fint
med uorginale patroner. Men er det med undtagelse af IP8500 samme dysehoved
der sidder på IP4200 og IP5200 ?
Jeg vil stadig meget gerne høre fra folk der har prøvet uorginale patroner
på IP5000 ?
Jan har sikkert ret i at jeg får svært ved at finde en forhandler som også
vil give garenti
på at min printer ikke bliver ødelagt ved brug deres uorginale patroner.

Fra : Nick

Dato : 10-06-06 15:51

For 3 dage siden stod jeg og talte med en producent af uoriginale chips til
blæk- og tonerpatroner.
HP, Minolta, Canon... you name it.
Han kunne levere i containere, med eller uden selve patronerne.

Men man skulle købe noget der svarer til en 40-fods container af gangen, og
det overstiger mit personlige forbrug en smule

/Nick