Bytning af ram
Fra : Bjarne K.

Dato : 02-06-06 11:31

Er der nogen der lige ved om man normalt kan få byttet ram hos f.eks SHG,
hvis det er det forkerte man har fået købt? Altså vil jeg skulle have åbnet
for kassen/posen og testet klodserne.

Jeg flåede mine 2*512 klodser ud her til morgen, og troede at jeg kunne
finde oplysninger om kompatible ram på Fujitzu's hjemmeside (inden jeg begav
mig afsted mod en forhandler for at købe 2*1024)
Men ingen oplysninger uden serienummer o.s.v, som jeg selvf. ikke fik
skrevet ned.

Nu er jeg jo ret sikker på at det nye ram nok skal passe, men alligevel vil
det jo være rart at kunne returnere hvis og så fremt det ikke skulle passe.

Det gamle ram er forøvrigt:

Samsung PC3200 CL3 (PC3200u-30331-Z M368L6423FTN-CCC) står der

Og jeg påtænker at købe

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350892
eller
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350522
eller
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350660

Til en 3,4 ghz p4 der ikke skal overclockes. Nogen der har en ide om hvad
jeg bør købe. Noget helt 3. måske.

p.s. har selvf. checket salgsbetingelser mm. men synes ikke jeg kan finde
noget 100% klart om emnet.

Bjarne K.

Fra : MN

Dato : 02-06-06 12:53

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der lige ved om man normalt kan få byttet ram hos f.eks SHG,
> hvis det er det forkerte man har fået købt? Altså vil jeg skulle have
> åbnet for kassen/posen og testet klodserne.

Ingen problemer i det hos SHG.
Du har 14 dage til afprøvning og returnering.

Mogens

Fra : MN

Dato : 02-06-06 12:56

> [...]
> hvis det er det forkerte man har fået købt? Altså vil jeg skulle have
> åbnet for kassen/posen og testet klodserne.

Ingen problemer i det hos SHG, hvis de er bestilt over internettet/telefon.

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-06-06 13:30

"MN" <willemoesFJERNDETTEgade@gmail.com> wrote in message

> Ingen problemer i det hos SHG, hvis de er bestilt over
> internettet/telefon.
> Du har 14 dage til afprøvning og returnering.
>
> Mogens

Ok, tak. Der var nemlig hvad jeg havde tænkt mig, og det ville jo være lidt
sent at finde ud af det, når jeg tog derud for at afhente.

Bjarne K.

Fra : Hans

Dato : 02-06-06 13:32

Bjarne K. wrote:

> Ok, tak. Der var nemlig hvad jeg havde tænkt mig, og det ville jo
> være lidt sent at finde ud af det, når jeg tog derud for at afhente.

Det skal du helst ikke. Returretten gælder kun ved fjernsalg.

Hans

Fra : Søren Blom

Dato : 02-06-06 17:51

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev
> Det skal du helst ikke. Returretten gælder kun ved fjernsalg.

Men SHG er ret fleksible hvad det angår, bare lige nævn det ved køb, så er
der ingen problemer i at få byttet tingene som er købt ved afhentning.

Men med programmet Everest Home Editor
http://www.soft32.com/download_103978.html kan du se hvilken type ram du
bruger nu og dermed være kommet et stykke længere i spørgsmålet om hvilken
type ram du skal bruge.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-06-06 23:56

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev
>>

> Men SHG er ret fleksible hvad det angår, bare lige nævn det ved køb, så er
> der ingen problemer i at få byttet tingene som er købt ved afhentning.

Jeg har tit privat og gescheftlich brugt SHG uden problemer, men har
faktisk aldrig været ude for at skulle aflevere noget tilbage, så derfor mit
spørgsmål.

> [...]
> bruger nu og dermed være kommet et stykke længere i spørgsmålet om hvilken

Vil jeg prøve at se på. Nu endte det jo lykkeligt, ja nærmest overlykkeligt
med mine 3gb, så må vi jo håbe at jeg også får brug for dem en dag. Har sat
dem i de rigtige slots (blå 1gb, hvid 512, blå 1gb, hvid 512), så jeg går ud
fra at hvis mit mb overhovedet understøtter dual channel, at de er placeret
rigtigt

> --
> VH
>
> Søren Blom

Tak for svarene

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-06-06 23:43

> Det skal du helst ikke. Returretten gælder kun ved fjernsalg.
>
> Hans

Jeg bestilte og betalte via internet, men valgte at afhente i butikken-. Så
det skulle være det samme som fjernsalg. Og altså med 14 dages returret. Det
har jeg prøvet før, men modsat før, var jeg idag ikke sikker paa at det
nysindkøbte ville virke, så derfor mit spørgsmål om forretningen ville have
noget imod at modtage en pakke med ramklodser som tydeligvis havde været
åbnet.

Det skal lige siges at jeg købte det billigste Kingston value ram, og at det
virkede fortrindeligt. Desuden opdagede jeg at der faktisk var 4 ram slots i
min maskine, så p.t kører jeg med 3gb ram.

p.s tak for alle svar

Bjarne K.

Fra : Aksel

Dato : 04-06-06 00:16

> Det skal du helst ikke. Returretten gælder kun ved fjernsalg.
>
> Hans

Hvis du bestiller og betaler på hjemmesiden har du fjernsalgsrettighederne.

Hilsen Aksel