The Rock
Fra : Peter Fleinert

Dato : 17-06-01 10:00

Hvorfor er "The Rock" en god film selvom den er dårlig?
filmen er fyldt med klicheer og amerikansk propaganda og patriotisme, men
når jeg ser den er der alligevel fed.
Hvorfor?
Det minder mig om den gamle tråd, der hed "Dårlige film der er gode", eller
noget i den stil.

Peter.

Fra : kunuk

Dato : 17-06-01 08:24

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er "The Rock" en god film selvom den er dårlig?
> filmen er fyldt med klicheer og amerikansk propaganda og patriotisme, men
> når jeg ser den er der alligevel fed.
> Hvorfor?

Måske fordi Sean Connery spiller med sin sædvanlige karisma og afvæbnende
charme.

kunuk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 17-06-01 10:27

"kunuk" <kunukiteq@get2net.dk> skrev:
> Måske fordi Sean Connery spiller med sin sædvanlige karisma og afvæbnende
> charme.

....og Nicolas Cage med sin sædvanlige kronisk bøvede og afslappede charme.

Mvh.
Peter

--
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse
"The simulacrum is never what hides the truth -

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-06-01 10:55

Hej "Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk>

>...og Nicolas Cage med sin sædvanlige kronisk bøvede og afslappede charme.

Og fordi sound-tracket er rigtig godt.

Det er gedigent action håndværk, som få har gjort det bedre.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ole Mølgaard

Dato : 17-06-01 11:24

> ...og Nicolas Cage med sin sædvanlige kronisk bøvede og afslappede charme.

....og her specielt hans lange "I'd take pleasure in guttin' you, boy"
monolog i celle, hvor Connery er ved at bryde ud. Kanon!

Ole

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-06-01 13:11

kunuk wrote:

> Måske fordi Sean Connery spiller med sin sædvanlige karisma og afvæbnende
> charme.

Jeg ville nu nok stemme på Ed Harris som den mest karisma-fulde (?) i
The Rock. Nicolas Cage er IMHO til tider en smule pinlig, den der
rocket-man onliner er da for plat.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 17-06-01 19:08

Lars Hoffmann skrev:

> den mest karisma-fulde (?)

Karismatiske.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Søren Rohde

Dato : 17-06-01 08:37

Psst! Du skal lige stille dit ur.

Sean Connery er god, men jeg synes desværre ikke har kan opveje at Nikolas
Kage er med (ved da godt at han hedder det med C, men det lyder bedre på
dansk, og jeg kan ikke rigtig klare den mand). Er det bare mig, eller har NC
lidt svært ved at se "rigtig" hård u`? Jeg var ved at gå i spåner da jeg
skulle se "Leaving Las Vegas"...

Men The Rock har da en rimelig handling, og ok effekter - derfor fænger den
nok allligevel.

Og så ikke et ord om 60 sek., som jeg selv har købt på video (men hold
kæft - undskyld - hvor er der for meget Elvis om NC, da han sætter opgaven
igang).

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 17-06-01 10:41

Peter Fleinert skrev i meddelelsen
> [...]
>Hvorfor?
>Det minder mig om den gamle tråd, der hed "Dårlige film der er gode", eller

Fordi det er en film, som du kun har set, når du var i humør til det. Det er
en af den slags film, som kun er god, når man i det humør. Den appellere til
drengerøven i en, netundertrøje og dåseøl osv. Indenfor kategorien "dårlige
film" - er det en af de bedre.

Jørgen

Fra : René Schnoor

Dato : 17-06-01 16:24

Min far, som har været ovre at se Alcatraz for et par år siden undrede sig
forresten over alt det der var i undergrunden af Alcatraz da han så filmen,
det så han ikke på rundturen

René

Fra : D. Hamigen

Dato : 18-06-01 08:14

René Schnoor <remisc@mail.tele.dk> undrede sig i
en news:9gii28$lg5$1@news.inet.tele.dk...
> Min far, som har været ovre at se Alcatraz for
et par år siden undrede sig
> forresten over alt det der var i undergrunden af
Alcatraz da han så filmen,
> det så han ikke på rundturen

Tænk sådan er det vist ofte med film.

--
Mvh.: JG
Nye heder & oppe dateringer på Hamigen's HomePage:

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-06-01 21:08

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> wrote in message
> [...]
> når jeg ser den er der alligevel fed.
> Hvorfor?
> Det minder mig om den gamle tråd, der hed "Dårlige film der er gode",

Det er fordi der er action og gang i den i vanlig Bruckheimer stil. Både den
og "Bad Boys" står på min DVD hylde.

Fra : Jes Jensen

Dato : 18-06-01 09:53

Hallo, prøv lige at få gang i The Rock Critetion Collection den eneste grund
til at Connery er med i filmen er Cage, da han hørte at Cage var med, så
ville han godt selv spille rollen som Mason, selom det slet ikke var
meningen.
Cage spiller kanon godt, men det skyldes også at han er overfor hamrende
gode bi-roller (anser Goodspeed som hovedrollen).

MVH
Jes

Fra : Zeki

Dato : 18-06-01 10:13

> Cage spiller kanon godt...

I forhold til hvad? Andre Bruckheimer-film? Con Air? Leaving Las Vegas?

, men det skyldes også at han er overfor hamrende
> gode bi-roller (anser Goodspeed som hovedrollen).

"Hamrende gode biroller?" Skulle vi nu ikke lige spare lidt på
superlativerne her. 'The Rock' er jo langt fra Oscar-materiale.
I følge min mening er det mest positive i 'The Rock' , Sean Connerys
karisma. Alle de negative ting, orker jeg ikke at skrive om.

Zeki

Fra : Ole Sørensen

Dato : 20-06-01 09:19

> I forhold til hvad? Andre Bruckheimer-film? Con Air? Leaving Las Vegas?

Måske Face Off (Ikke at det er en Bruckheimer-film), men her levere han
(& John Travolta) da en præstation i høj klasse!

> [...]
> I følge min mening er det mest positive i 'The Rock' , Sean Connerys
> karisma. Alle de negative ting, orker jeg ikke at skrive om.

Tja.... Smag & behag er heldigvis forskellig, The Rock står for mig som en
af de bedste Action Film gennem tiden! Oscar materiale ell. ej!

& Klasse Skuespillere som
Sean Connery
Nicolas Cage
Ed Harris
John Spencer
David Morse
William Forsythe
Michael Biehn

Levere, efter min mening, alle varen i The Rock........ JMHO