GeForce2 GTS kæmpe prisforskel
Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-06-01 21:58

hejsa,
jeg har overvejet at købe mig et 64 MB DDR PixelView GeForce2 GTS PRO
w./TV-Out for 1809 kr hos prc-data.

Men så var det at jeg lige så hvor meget et tilsvarende ASUS kort kostede og
undrede mig over den store forskel.

Er der andet end mærkenavnet der kan berettige forskellen i prisen?

Umiddelbart er specs for kortene ens, men derfor behøver performance jo ikke
være det.

Links eller personlige erfaringer modtages med kyshånd

tak for hjælpen
Flemming

Fra : DaWizeGuy

Dato : 17-06-01 11:28

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der andet end mærkenavnet der kan berettige forskellen i prisen?
>
> Umiddelbart er specs for kortene ens, men derfor behøver performance jo

Performance i spil er identisk, hvis ellers RAMene er clocket ens (400MHz).
Der hvor der måske kan være en forskel er kvaliteten i 2D og TV-out. Men jeg
har endnu ikke hørt noget negativt om Pixelviews kort, så jeg tvivler på, at
deres kort skulle være dårligere end Asus.

---
Mvh. Anders

Fra : Kim Hansen

Dato : 17-06-01 16:16

On Sat, 16 Jun 2001 22:57:40 +0200, "Flemming Joensson"
<joensson@cs.auc.dk> wrote:

> [...]
>være det.
>
>Links eller personlige erfaringer modtages med kyshånd

Jeg har et, godt nok uden tv out.
Jeg er vældigt godt tilfreds, også med 2D.
Jeg har ikke haft nogen problemer med mit, og det har kørt
et stk. tid oc til: core 450 mem 440. Det kørte fint med
det også, nu kører jeg standardt, men det skulle jo lige
prøves

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-06-01 23:44

> DaWizeGuy
og
> Kim Hansen

Takker for jeres erfaringer, det lyder jo ganske betryggende, så næste gang
der er løn i posen tror jeg hellere at jeg må få mig et sådant - utroligt at
to så ens kort har så forskellige priser.
Jeg har tidligere kørt Asus både TNT1 og TNT2, men jeg synes ikke at der
dengang var billige alternativer (i hvert fald ikke så meget billigere), men
det kan jo være at jeg ikke så mig godt nok for. Men det er det slut med, nu
må jeg vove mig over i et nyt mærke og prøve lykken.

mvh
flemming

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-06-01 06:54

> [...]
nu
> må jeg vove mig over i et nyt mærke og prøve lykken.

Lige inden du køber....

Husk et et GF2 kort godt vil ha' en go' CPU i ryggen. Hvis du "kun" har en
AMD K6 eller en ældre Pentium II, er det ikke sikkert du kan se den store
forskel.

Jeg har set skuffede folk der sad med en K6-2 500 og et GF2. Det kørte
dårligere end med et Voodoo Banshee. Løsningen var yderligere 4000,- kr.
væk.... dvs. en opgradering.

- Lars

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-06-01 22:45

> [...]
> AMD K6 eller en ældre Pentium II, er det ikke sikkert du kan se den store

Jeg har en AMD k7-750 (Socket A model) og et Asus K7M, samt 256MB RAM.
Er det "godt nok" - hvis ikke vil jeg selvfølgelig gerne vide det.

> Jeg har set skuffede folk der sad med en K6-2 500 og et GF2. Det kørte
> dårligere end med et Voodoo Banshee. Løsningen var yderligere 4000,- kr.
> væk.... dvs. en opgradering.

Håber da ikke det bliver aktuelt med 4000 - et nyt mb og cpu skulle da gerne
blive under det halve (min RAM er pc133 apacer og resten i maskinen er godt
nok), men jeg skal lave hovedfag og speciale på uni inden for VR og 3D det
næste års tid, så hvis der er behov for en merinvestering er jeg
selvfølgelig villig til at ofre pengene. Er der nogen der på forhånd kan
sige mig om et K7M og Geforce2 kører godt sammen?

På forhånd tak
Flemming

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 18-06-01 07:48

Hvad bundkort bruger i til det kort ?

Jeppe Jensen
jeppejensen@12move.dk

Fra : Bruun

Dato : 18-06-01 23:17

Hejsa,
"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> wrote in message
[SNIP]> >

> [...]
> et stk. tid oc til: core 450 mem 440. Det kørte fint med
> det også, nu kører jeg standardt, men det skulle jo lige

Hvilken skærm anvender du til kortet?! Har du prøvet det i høje
opløsninger?! Hvad med spil?! Nogle hindringer i forhold til evt. Asus. Der
må være en forskel, når prisen siger det :)

Mvh Kim Bruun

Fra : Kim Hansen

Dato : 19-06-01 15:49

On Tue, 19 Jun 2001 00:17:09 +0200, "Bruun"
<dikkedarer@hotmail.com> wrote:

> [...]
>opløsninger?! Hvad med spil?! Nogle hindringer i forhold til evt. Asus. Der
>må være en forskel, når prisen siger det :)

Jeg har en Samtron 17" ( Samsung )
Det højeste jeg har kørt i opløsning er 1024*768, det kører
jeg i det hele og det gør det uden problemer. Men jeg kan da
godt prøve at se,om jeg har et spil der kan gå højere op.
Min skærm kan max gå til 1280*1024.

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Kim Hansen

Dato : 19-06-01 17:13

On Tue, 19 Jun 2001 16:49:25 +0200, Kim Hansen
<ksh@webnet.dk> wrote:

> [...]
>jeg i det hele og det gør det uden problemer. Men jeg kan da
>godt prøve at se,om jeg har et spil der kan gå højere op.

Har lige spillet U.T. 1 times tid med 1280*1024 i OpenGl.
Det kørte fint, tror jeg prøve at gå så højt op som muligt i
alle mine spil for eftertiden , det gi'r jo et helt fint
billede.

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF