Rundtur i USA
Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 01-06-06 11:22

Hej

Mig og min kæreste, tager til CA næste år, hvor vi vil tage en rundtur på 3
uger.
Vi lander i L.A hvorefter vi tager direkte ned til San Diego i en lejet bil.
Her vil vi besøg Sea World og en tur til Mexico, hvordan kommer man bedst
til Mexico?
Hvilket hotel ville i vælge i San Diego, er der andre ting der skal besøges,
når vi nu er her?

Efter San Diego, tager vi til Las Vegas et par dage. Den ene dag vil vi ud
til Grand C.
Noget man ellers skal se i Las Vegas?

Herefter går turen tilbage til L.A, i starten vil vi gerne bo i området
omkring Six Flags, Universal, Disney o.s.v samt Hollyword, hvilket hotel
ville i vælge?
Herefter vil vi ud til stranden, omkring Malibu eller Santa Monica, hvilket
hotel ville i vælge?

En ting vi har tænkt lidt, hvordan med vaskning af tøj, kan man få gjort det
på hotellet eller skal man finde et sted i byen.?

Glæder mig vildt meget........

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-06-06 11:45

"Henrik Hedegaard" <post@h-hedegaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lejet bil.
> Her vil vi besøg Sea World og en tur til Mexico, hvordan kommer man

Ikke i en lejet bil. De fleste udlejningsfirmaer forbyder kørsel til
Mexico. Tag bussen i stedet.
Seaworld er godt. Overvej også Zoo (http://www.sandiegozoo.org/), den er
helt fantastisk

> Hvilket hotel ville i vælge i San Diego, er der andre ting der skal
> besøges, når vi nu er her?

Find et tilfældigt motel, de findes overalt ved indfaldsvejene. F.eks.
Super 8: http://www.hotels-rates.com/hotel_chain/San_Diego/CA/usa/SE/

> Efter San Diego, tager vi til Las Vegas et par dage. Den ene dag vil
> vi ud til Grand C.
> Noget man ellers skal se i Las Vegas?

Ikke mig bekendt, men overvej en tur til Hoover Dam:
http://www.sunsetcities.com/hoover-dam.html , men den passerer I også
hvis I kører til Grand Canyon (syd).

> Herefter går turen tilbage til L.A, i starten vil vi gerne bo i
> området omkring Six Flags, Universal, Disney o.s.v samt Hollyword,
> hvilket hotel ville i vælge?

Samme som ovenfor.

> Herefter vil vi ud til stranden, omkring Malibu eller Santa Monica,
> hvilket hotel ville i vælge?

Igen som ovenfor.

> En ting vi har tænkt lidt, hvordan med vaskning af tøj, kan man få
> gjort det på hotellet eller skal man finde et sted i byen.?

De fleste moteller har vask/tørring.

> Glæder mig vildt meget........

Det kan jeg godt forstå, god tur.

mvh
Preben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-06-06 15:17

Preben Andersen skrev i 447ec51a$0$47053$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
dette:

Har I råd, så overvej en flyvetur derud - det er en rimelig lang tur i bil.
Og det meste af turen er imo ikke specielt spændende.

For os almindelige jordboere uden et krævende spillegen: The Strip! For mig
at se, er den største attraktion simpelthen en gåtur nedad The Strip efter
mørkets frembrud. Og lad så endeligt være med at være tilbageholdende men
vad blot med løftet blik ind, hvor der er noget I vil se.

vh

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 01-06-06 20:57

On Thu, 1 Jun 2006 16:16:59 +0200, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

> [...]
>mørkets frembrud. Og lad så endeligt være med at være tilbageholdende men
>vad blot med løftet blik ind, hvor der er noget I vil se.

Fuldstændig enig - der er virkeligt noget for sanserne
Men en aften er da ikke nok til det hele.
Husk også en aften i "Freemont Experience" (Freemont Street) - der er
hotellerne ikke helt så vanvittige, men der er dæleme drøn på.

Hvis man som undertegnede er lidt interesseret i gamle biler må man
ikke snyde sig selv for "The Auto Collection" på hotel Imperial
Palace, ca midt på the Strip.
Bilmuseet findes på 5. sal i hotellets parkeringshus. Adgangen er
gratis, men man skal have en billet, som udleveres i hotellets
information.
Hvis man er lidt kuldskær skal man huske lidt varmere tøj end til
ørkenvarmen udenfor. Museets aircondition har vist kun to
indstillinger: 'for varmt' og 'for koldt'
Af hensyn til bilerne har de så valgt: 'for koldt'.
--
Hilsen Verner

Fra : michael

Dato : 01-06-06 21:48

En ting, der også kan anbefales i Las Vegas(for de, der ikke lider af
højdeskræk) er at tage op i Stratosphere Tower. Her er en fantastisk
udsigt over byen og landskabet omkring. Da det er fladt ørken kan man se
rigtig langt.

Oppe på toppen i ca. 350 meters højde har man så placeret fire
tivoliforlystelser, blandt andet en rutsjebane. Ret vanvittigt og
absolut ikke for de sarte.

http://www.stratospherehotel.com/las_vegas_stratosphere_ride.html

/michael

Fra : jesper outzen

Dato : 01-06-06 16:02

Henrik Hedegaard wrote:
> Hej
>

> Efter San Diego, tager vi til Las Vegas et par dage. Den ene dag vil vi ud
> til Grand C.
Når I skal være afsted i 3 uger vil jeg foreslå at I på vejen Las Vegas
smutter indom Grand C. og derefter kører til Las Vegas. Efter min mening
er Las Vegas kun en aften værd medmindre I er til spil.Derefter
tager I til yosemeti national Park og derefter kører til San Francisco,
som er mere interresant end LA. Derefter af hovedvejen sydpå til LA.
Hvis I altså skal flyve hjem derfra.
jesper o

Fra : Jens B

Dato : 01-06-06 16:02

> [...]
> bil.
> Her vil vi besøg Sea World og en tur til Mexico, hvordan kommer man bedst

Som nævnt må man ikke have udlejningsbilen med over grænsen. Der er et stort
parkeringsanlæg lige ved grænsen, hvor man kan parkere bilen, og så gå over
grænsen. På den anden side af grænsen kan man så tage en taxi til Tijuana
(få km).

> Hvilket hotel ville i vælge i San Diego, er der andre ting der skal
> besøges, når vi nu er her?
Find moteller efterhånden som i kommer frem. Motel6 har jeg altid haft gode
erfaringer med, men der er også massere af andre.

> Efter San Diego, tager vi til Las Vegas et par dage. Den ene dag vil vi ud
> til Grand C.

Hvis i planlægger at køre fra Las Vegas, til Grand Canyon, og tilbage til
Las Vegas igen på en dag, så får i meget kort tid ved Grand Canyon. Jeg vil
forslå, at når i kører fra San Diego, så kør ud mod Phoenix, og overnat her
omkring. Herefter nordpå herfra. Kør så af vejen 'Alt 89' gennem Sedona, og
Red Rocks. Det er en rigtig flot tur.Og herefter videre nordpå til Williams,
hvor i kan overnatte. Næste morgen kan i så køre det sidste stykke til Grand
Canyon, og bruge hele dagen der. (man kan også overnatte i parken, men det
skal bestilles i god tid så).

Nu skriver du at i har 3 uger, hvordan regner i med at bruge dem?
Umiddelbart virker det som at at i planlægger at bruge meget tid i Los
Angeles? Det ved jeg at flere andre her i gruppen vil være enige med mig i,
at der ikke er meget at se i L.A. Så pas på med at sætte for meget tid af
her.

Personligt ville jeg nok, efter at have være i Grand Canyon, køre til Bryce
Canyon, og Zion national park først, og så herefter til Las Vegas.

Har man ikke været i USA før, så er det da fint at sætte noget tid af til,
at se filmstudier og disney. Men pas på ikke at sætte for meget til af til
L.A. Deres nationalparker i USA er SÅ meget mere interessante at bruge tid
på, og der er rigtig mange flotte i det vestlige USA. Så gør jeg selv en
tjeneste, og sæt tid af til national parkerne, det vil i ikke fortryde.

> Glæder mig vildt meget........

Det kan i også roligt gøre. Er selv lige komme hjem fra 5 uger i Australien,
og til trods for at det var en rigtig god ferie, så kommer det ikke i
nærheden af min rundtur i det vestlige USA.

God tur

Jens
www.bjargum.dk - rejsebeskrivelser fra USA.

Fra : BA

Dato : 01-06-06 16:43

> [...]
> på, og der er rigtig mange flotte i det vestlige USA. Så gør jeg selv en
> tjeneste, og sæt tid af til national parkerne, det vil i ikke fortryde.

Enig - Selve LA er den kedeligste storby, jeg har været i i USA.

Hvis I kommer forbi Lake Tahoe, er den også et besøg værd.

Men det bliver garenteret ikke sidste gang i er i USA

Mht vask: På nogle hoteller er der vaskemaskiner, men ellers kan man godt
klare sig med klatvask.
Luften er tørrere end i DK, og man kan faktisk godt klare sig med en T-shirt
i flere dage end når man går på arbejdet.

Man skal jo kun vaske det tøj man har på, og bruger ikke meget andet end
shorts og T-shirt og en tynd kjole til kæresten til specielle lejligheder.
Et par fif:
Lad være med at tage for stor en blanding af farver med - så kan man nøjes
med fx en hvid kogevask og en mørk farvevask.
Ellers kan man vaske fx om aftenen og så er det tørt om morgenen, eller hvis
man vasker trusserne, når man er i bad om morgenen kan de tørre i
bagagerummet på kort tid.
--

PS Nogen relation til Hillerød?

Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 01-06-06 20:53

> [...]
Næste morgen kan i så køre det sidste stykke til Grand
> Canyon, og bruge hele dagen der. (man kan også overnatte i parken, men det

Jeg vil gerne uddybe. Hvis I er til natur, så prøv at se, om I kan få en
plads på lejren i bunden af dalen. Det gjorde vi ikke, hvilket vi har
fortrudt lige siden. Forsøg at få en plads i parken. Gå ned tidligt om
morgenen (solopgang) og så op igen samme dag. Det er dog meget hårdt, så
overvej at nøjes med at gå et lille stykke ned.

> [...]
>
> Personligt ville jeg nok, efter at have være i Grand Canyon, køre til
> Bryce Canyon, og Zion national park først, og så herefter til Las Vegas.

Det kan jeg kun støtte. Jeg vil til gengæld godt advokere for flere dage i
Vegas. Det er stort, flot, Amerikansk og imponerende. Enten hader man det,
eller man elsker det. Vi elsker det!

> Har man ikke været i USA før, så er det da fint at sætte noget tid af til,
> at se filmstudier og disney. Men pas på ikke at sætte for meget til af til
> L.A.

Overvej også de mindre kendte forlystelsesparker. De er meget, meget bedre
end det vi kender i Europa. F.eks. Six Flags eller http://www.knotts.com/
Sidstnævnte er meget overset, men helt forrygende.

God tur

Kennet

Fra : T.Liljeberg

Dato : 02-06-06 07:37

On Thu, 1 Jun 2006 12:21:33 +0200, in dk.fritid.rejse "Henrik
Hedegaard" <post@h-hedegaard.dk> wrote:

> [...]
>til Mexico?
>Hvilket hotel ville i vælge i San Diego, er der andre ting der skal besøges,

Det er svært at give hotel anbefalinger, når vi ikke kender jeres
budget. Coronado skulle være godt

>Efter San Diego, tager vi til Las Vegas et par dage. Den ene dag vil vi ud
>til Grand C.

Som flere andre har sagt, lad være med at snyde jer selv ved at gøre
turen til Grand Canyon til en en-dagstur fra Vegas. I har tre uger,
jeg vil anbefale Bryce og Zion nationalparkerne. Helt fantastiske,
imho, især Bryce.

>Noget man ellers skal se i Las Vegas?

Hoover Dam, måske.

>Herefter går turen tilbage til L.A, i starten vil vi gerne bo i området
>omkring Six Flags, Universal, Disney o.s.v samt Hollyword, hvilket hotel
>ville i vælge?

Six Flags og Disney er vel mindst 100km fra hinanden, så jeg er ikke
sikker på hvilket område det er Og det er forresten 100km på
I-5, så skal vi sige 3 timers kørsel.
Six Flags kan i evt tage på vej tilbage fra Las Vegas, det ligger hvor
14 møder I-5. Ankom om aftenen fra Vegas, overnat i området, Santa
Clarita skulle ikke være for dyr, besøg forlystelsesparken næste dag
og kør videre til LA omaftenen.
For et Disney-besøg er det nok bedst at basere sig i Anaheim. Der er
masser af hoteller i området til rimelig pris, og nogle stykker hvis
budgettet ikke betyder noget.
Universal, Hollywood, West LA, Beverly Hills, Venice, Santa Monica,
osv kan altsammen klares fra samme hotel. Det er fedt at bo på hotel i
Santa Monica, men regningen kan nemt lave store buler i
feriebudgettet. West LA, Westwood, Hollywood, osv er passende centralt
beliggende.

>Herefter vil vi ud til stranden, omkring Malibu eller Santa Monica, hvilket
>hotel ville i vælge?

Malibu kan også klares med samme centralt beliggende hotel. Der er
ikke pokkers meget at se i Malibu, men der er gode restauranter, hvis
man vil spise frokost eller middag ved Stillehavet.

Jeg er overrasket over, at I overhovedet ikke skal længere nord på i
Californien. Som en anden har nævnt er Yosemite meget flot, men
desværre nok lidt overrendt om sommeren. San Francisco er en af mine
personlige favoritter.
Hvis I er vin-interesserede, så kan i køre et par timer nord på fra LA
til Santa Ynez valley (nær Santa Barbara). Det er her filmen Sideways
finder sted.

Tom
Los Angeles, CA

Fra : Lars Ehlers

Dato : 02-06-06 07:51

On Thu, 01 Jun 2006 23:36:34 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>Det er svært at give hotel anbefalinger, når vi ikke kender jeres
>budget. Coronado skulle være godt

Afgjort Har du set restauranten, taget ligner nærmest en gigantisk
træbåd vendt på hovedet? Imponerende!

>Malibu kan også klares med samme centralt beliggende hotel. Der er
>ikke pokkers meget at se i Malibu, men der er gode restauranter, hvis
>man vil spise frokost eller middag ved Stillehavet.

Ja, der er flere gode (både billige og dyre) steder at spise begge
steder. I Santa Monica er der en central gågade med en del
restauranter, og der er masser af restauranter langs kysten i Malibu.
Min kone og jeg fandt en supergod (og dyr) restaurant i Santa Monica
og en billigere, men underholdende mexikansk restaurant i Malibu. Med
egen privat strand.

> [...]
>Californien. Som en anden har nævnt er Yosemite meget flot, men
>desværre nok lidt overrendt om sommeren. San Francisco er en af mine

Tja. Mine top tre byer på den amerikanske vestkyst (i prioriteret
rækkefølge), San Francisco, Seattle og Vancouver. LA ligger langt nede
på listen.

>Hvis I er vin-interesserede, så kan i køre et par timer nord på fra LA
>til Santa Ynez valley (nær Santa Barbara). Det er her filmen Sideways
>finder sted.

Pragtfuldt sted. Selvom jeg nok ville holde mig væk fra Solvang, med
mindre man er til kitch

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : T.Liljeberg

Dato : 03-06-06 04:25

On Thu, 01 Jun 2006 23:51:02 -0700, in dk.fritid.rejse Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Ja, der er flere gode (både billige og dyre) steder at spise begge
>steder. I Santa Monica er der en central gågade med en del
>restauranter,

3rd Street Promenade er lidt for turistet eller "indkøbscenter" til
min smag.

>og der er masser af restauranter langs kysten i Malibu.

Prøv "Geoffrey's" til middag, og bestil bord udenfor med udsigt over
stillehavet. Godt og ikke vanvittigt dyrt (men heller ikke billigt).

>Min kone og jeg fandt en supergod (og dyr) restaurant i Santa Monica
>og en billigere, men underholdende mexikansk restaurant i Malibu. Med
>egen privat strand.

I Santa Monica kan "Giraffe" anbefales, hvis supergod og dyr er på
menuen.

>Tja. Mine top tre byer på den amerikanske vestkyst (i prioriteret
>rækkefølge), San Francisco, Seattle og Vancouver. LA ligger langt nede
>på listen.

Der er ikke meget at se i LA, hvis man laver en liste over
seværdigheder, men der kan være meget at opleve. Selv foretrækker jeg
som sagt San Francisco, eller hvis vi skal have storby, New York

Eller ikke har fået Piratos i 3 år....

Fra : Lars Ehlers

Dato : 02-06-06 07:34

Som andre har nævnt, så bør I måske overveje at bruge knap så meget
tid i LA, det der er værd at se, kan nemt klares på 3 dage. Jeg har
for nyligt nævnt mine ideer til, hvad man kan/bør se i LA, prøv at gå
lidt tilbage i gruppen. San Diego har heller ikke så forfærdeligt
meget at byde på, selvom jeg klart vil foretrække at opholde mig der i
flere dage.

Det nordlige Californien har MEGET mere at byde på, både når det
kommer til storbyoplevelser og natur!

Las Vegas er altid en fed oplevelse, en rigtig partyby. Udover Hoover
Dam er det ikke meget at se, udover selve Las Vegas. Men det skal til
gengæld opleves! Jeg havde både min polterabend (what happens in Vegas
stays in Vegas...), og blev gift der. Jeg har også haft en del held på
spilleautomaterne, på en enkel eftermiddag lykkedes det mig at hive i
alt knap 30.000 kr ud af 4 automater på The Mirage

Mht. til hoteller, så er der flere, der har foreslået at finde
overnatning undervejs, og det kan jeg kun tilslutte mig. Dels er det
billigt at bo på hotel i USA, og dels gør det jeres planlægning meget
nemmere og sjovere. Kun i Las Vegas vil jeg råde jer til at booke i
forvejen, specielt hvis I vil være der i weekenden.

Mht. til tøjvask, så find bare en møntvask. De er allevegne, koster
ikke alverden, og I kan få hele molevitten klaret på et par timer.
Samtidig kan I studere lokalbefolkningen, og det kan være ret
interessant.

Rigtig god tur!

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 02-06-06 12:10

Hej Gruppe medlemmer.

Mange tak for jeres svar, jeg vil også gerne have flere...
Vores tur der over skal være en tur, hvor jeg viser min kæreste, alt det jeg
har oplevet for 10 år siden.
Jeg ved godt mange mener vi skal tage nord på. Men det tror jeg ikke vi når.

Har også et par mennesker, som vi skal besøge der over..Glæder mig vildt...

Hvordan er det med Hollywood, kan vi godt besøge det om aften, eller skal
man holde sig væk der?

Fra : T.Liljeberg

Dato : 03-06-06 04:20

On Fri, 2 Jun 2006 13:10:12 +0200, in dk.fritid.rejse "Henrik
Hedegaard" <post@h-hedegaard.dk> wrote:

>Hvordan er det med Hollywood, kan vi godt besøge det om aften, eller skal
>man holde sig væk der?

Der er Hollywood og der er Hollywood. Spørg på hotellet, hold øjenene
åbne og se jer omkring. USA og LA er ikke nær så farlig som mange
danskere tilsyneladende tror, hvis man ikke gør noget dumt. Hvis du
tænker på restauranter, barer og klubber i den pænere del af
Hollywood, så ville jeg ikke være så bekymret.

Fra : Cyber.

Dato : 03-06-06 15:15

"Henrik Hedegaard" <post@h-hedegaard.dk> wrote in message
> [...]
>
> En ting vi har tænkt lidt, hvordan med vaskning af tøj, kan man få gjort
> det på hotellet eller skal man finde et sted i byen.?

Glem Mexico, der er ikke tiden værd,-der er absolut intet at se lige der ved
grænsen, kun hvis man er nogle gutter som skal feste en weekend dernede
billigt , jeg har selv været over grænsen et par gange på mine USA ture
for at feste i Rocky Point.. Skal man se noget i Mexico skal man et godt
stykke ned,-hvilket jeg selv var for nogle år siden og rejste rundt i Mexico
det var flot, men der skal man helt ned syd for Mexico City..

Husk vandet ved Stille havet er KOLDT også om sommeren!!,-man får et chock
hvis man lige er kommet fra stranden i Miami og vil i vandet ved LA.

Las Vegas,-tja nu har jeg været der nogle gange over årene, og kun med nogle
gutter er det sjovt at feste og fyre den af og vende tilbage, med
kæresten/konen er det bare 'sjovt' at se en gang fordi der er så anderledes,
idag gad jeg ikke tage forbi!.