svinekød
Fra : (-Peter-)

Dato : 31-05-06 19:39

hej..

hvad bruger man hakket svinekød til hvis man vil have lidt mere smagfuld
mad end frikadeller og karbonader??

/peter

Fra : Leo

Dato : 01-06-06 06:09

Hvad forstår du ved smagfuld - mad med mere smag eller "finere madlavning"?

Fra : (-Peter-)

Dato : 01-06-06 09:47

Leo skrev:
> Hvad forstår du ved smagfuld - mad med mere smag eller "finere madlavning"?

øh... mere krydret.. måske sydlansk inspireret..

mvh
peter

Fra : Max

Dato : 01-06-06 10:05

Hej Peter

> øh... mere krydret.. måske sydlansk inspireret..

Måske græske frikadeller, frikadeller med ost i,
fyldte peberfrugter, farseret porrer/forårsløg,
farseret blomkål o.s.v.

Mvh Max

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 01-06-06 09:01

Forloren hare eller farsbrød med grøntsager i?

Fra : (-Peter-)

Dato : 01-06-06 09:51

lonekjaer@hotmail.com skrev:
> Forloren hare eller farsbrød med grøntsager i?

forloren hare opfatter jeg også som "jævnt kedelig" i smagen... men det
med grøntsager kunne være en mulighed..

evt nogle opskrifter??

/peter

Fra : Hauge

Dato : 01-06-06 16:52

Hej
(-Peter-) wrote:
> forloren hare opfatter jeg også som "jævnt kedelig" i smagen...

Har du tænkt på at tage på et kursus, hvor man lærer at lave mad?

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060601155139@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : (-Peter-)

Dato : 01-06-06 19:17

øHauge skrev:
> Hej
>

> Har du tænkt på at tage på et kursus, hvor man lærer at lave mad?
>
> Mvh Hauge

øh..

nej..

hvorfor??

så vidt jeg ved er der ikke nogle specielt smagsgivende ingredienser i
forloren hare..

/peter

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-06-06 10:05

On Wed, 31 May 2006 20:39:23 +0200
"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> wrote:

> hej..
>
> hvad bruger man hakket svinekød til hvis man vil have lidt mere
> smagfuld mad end frikadeller og karbonader??

hvad med smagfulde frikadeller eller karbonader? Det er jeg kun dig
selv der sætter grænsen for hvad der kommes i af kryderier, grønsager
osv. Smagløs mad kommer af inkompetence og manglende kreativitet i
køkkenet.

Vi laver f.eks. ofte frikadeller med en eller flere af følgende:
timian, rosmarin, finthakket peberfrugt, revet gulerod, hakket oliven,
feta, mozzerella, kapers, paprika, karry, persille, chili,bacon, og
hvad vi ellers lige har liggende af krydderier, krydderurter osv.

MVH
Kim

Fra : (-Peter-)

Dato : 01-06-06 11:11

Kim Schulz skrev:

> [...]
> feta, mozzerella, kapers, paprika, karry, persille, chili,bacon, og
> hvad vi ellers lige har liggende af krydderier, krydderurter osv.

bacon lyder godt :)

men tja.. kan du jo have ret i..

man er jo bare vant til mors kedelige frikadeller... :)

/peter

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-06-06 09:46

"Leo" <fupkonto@hotmail.com> on torsdag 1. juni 2006 at 7:08 +0100 wrote:
>Hvad forstår du ved smagfuld - mad med mere smag eller "finere
>madlavning"?

))))

Prøv at krydre med eksempelvis denne blanding - passer til 200 g.: 2 fed
finthakket hvidløg, 4-6 friske blade basilikum, finthakkes, 1/2 tsk stødt
koriander, finthakket frisk chilli efter smag, 1/2 tsk kardemomme og en
anelse stødt ingefær.
Rør din fars på normal vis med revet løg og et par æg, salt og peber.
Form farsen til små deller, steg dem i rigelig olie - tag dem op, læg dem
på fedtsugende papir.

Skær et løg i helt tynde skiver, striml en rød peber og lade det klare i
en gryde med en skvæt olie. Tilsæt en blanding af spidskommen(1tsk),
koriander(1 tsk), gurkemeje(2 tsk) og stødt chilli(1/2 tsk). Tilsæt en
stor dåse kokosmælk og læg forsigtigt dine deller i. Lad det koge op,
tilsæt lidt fløde og lad det simre til det så småt tykner. Smag til med
salt og server med jasminris. Drik en god ale til. Velbekomme!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : (-Peter-)

Dato : 01-06-06 11:10

Frank Løkkegaard skrev:

> [...]
> tilsæt lidt fløde og lad det simre til det så småt tykner. Smag til med
> salt og server med jasminris. Drik en god ale til. Velbekomme!

lyder interessant.. vil jeg prøve..

/peter