/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Dual core
Fra : Nicolai


Dato : 31-05-06 13:05

Hej

Man kan vel ikke helt sammenligne, men kan man sige at en Centrino dual core
1.66 ghz er hurtigere end en Centrino 2 ghz cpu?

Nicolai



 
 
Nicolai (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 31-05-06 13:21

> Man kan vel ikke helt sammenligne, men kan man sige at en Centrino dual
> core 1.66 ghz er hurtigere end en Centrino 2 ghz cpu?

Ja, forudsat softwaren du skal bruge understøtter flere tråde...



Nicolai (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 31-05-06 13:39


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
news:447d8a42$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, forudsat softwaren du skal bruge understøtter flere tråde...

Ok, så det er en forudsætning, at softwaren understøtter det? Og indtil
videre er det vel det færreste software der understøtter det? Win XP gør vel
ikke?

Nicolai



Hans Joergensen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 31-05-06 14:02

Nicolai wrote:
>> Ja, forudsat softwaren du skal bruge understøtter flere tråde...
> Ok, så det er en forudsætning, at softwaren understøtter det? Og indtil
> videre er det vel det færreste software der understøtter det? Win XP gør vel
> ikke?

Windows XP kører skam med masser af tråde.. generelt får man en mere
'flydende' oplevelse med dualcore/dualcpu, siger min erfaring mig..

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Nicolai (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 31-05-06 14:07


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrne7r4tp.4iu.haj@HAL6000.bananas.dk...

> Windows XP kører skam med masser af tråde.. generelt får man en mere
> 'flydende' oplevelse med dualcore/dualcpu, siger min erfaring mig..

Ok, så du vil sige at ved alm. arbejde i Win XP og Officepakken, så kører en
Centrino dual core 1.66 ghz hurtigere/bedre end en Centrino 2 ghz?

> // Hans
> --
> Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
> har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Nicolai



Hans Joergensen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 31-05-06 14:13

Nicolai wrote:
>> Windows XP kører skam med masser af tråde.. generelt får man en mere
>> 'flydende' oplevelse med dualcore/dualcpu, siger min erfaring mig..
> Ok, så du vil sige at ved alm. arbejde i Win XP og Officepakken, så kører en
> Centrino dual core 1.66 ghz hurtigere/bedre end en Centrino 2 ghz?

Måske.. :) jeg ved ikke hvor trådet Officepakken er.. men hvis man
kører flere programmer fra officepakken på en gang, og de alle
bruger cpukraft, er det da muligt.

Jeg ved at dele af Adobe Photoshop er trådet.. fx. mener jeg at
huske at min dualcore fint kan bruge begge cores fuldt ud når man
importerer fra Adobe Camera RAW.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Ole Laursen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Ole Laursen


Dato : 31-05-06 15:09

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> writes:

> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
> news:slrne7r4tp.4iu.haj@HAL6000.bananas.dk...
>
> > Windows XP kører skam med masser af tråde.. generelt får man en mere
> > 'flydende' oplevelse med dualcore/dualcpu, siger min erfaring mig..
>
> Ok, så du vil sige at ved alm. arbejde i Win XP og Officepakken, så kører en
> Centrino dual core 1.66 ghz hurtigere/bedre end en Centrino 2 ghz?

Mere flydende, men ikke hurtigere, snarere langsommere.

Der er to forskellige situationer der er tale om her. Den ene er den
situation hvor du ikke kan komme videre før computeren er færdig med
at arbejde på et eller andet du har sat den i gang med - du kan måske
endda nå at tælle sekunderne. Den anden er hvor hurtigt computeren
reagerer når du klikker med musen i et program eller indtaster noget
på tastaturet.

I den første situation er det eneste der hjælper, normalt en hurtigere
processor. Medmindre der er flere beregningstunge ting i gang på samme
tid så de kan fordeles på flere kerner. Dette er under forudsætning af
at processoren er flaskehalsen, og ikke f.eks. netværksforbindelsen
eller harddisken som det gerne er.

I den anden situation kan det hjælpe at have flere kerner. Hvis du har
et beregningstungt (enkelt-trådet) program kørende, så vil den med én
kerne have en tendens til at monopolisere computeren så programmernes
svartider bliver længere. Det kan nogle gange mærkes, især ved
programmer som bruger disken. Men hvis der er to kerner, vil nr. 2 i
denne situation være næsten helt fri og parat til at reagere på dine
museklik - dermed får du samme gode svartider som hvis du ikke kørte
noget beregningstungt. Med andre ord bliver din computer rarere og
mere flydende at bruge.

Hvis du bruger almindelige programmer, så vil de bedre svartider for
en dobbelt-kerne processor sandsynligvis være den eneste forskel du
rigtigt kan mærke. Medmindre du nogle gange laver noget der tager lang
tid for computeren. Men der er forskellen fra 1.66 GHz til 2 GHz nok
så lille at du alligevel ikke kan mærke den store forskel.

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Per Rønne (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-06-06 09:06

Nicolai <news2004@mailme.dk> wrote:

> "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
> news:447d8a42$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Ja, forudsat softwaren du skal bruge understøtter flere tråde...
>
> Ok, så det er en forudsætning, at softwaren understøtter det? Og indtil
> videre er det vel det færreste software der understøtter det?

MacOS X og Linux gør i hvert fald, da det begge er UNIX.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jakob (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 19-07-06 15:40

Det er helt klart en fordel at bruge en dual core hvis du multitasker i
"tunge" programmer.

Mvh
Jakob

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:447d8669$0$60784$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Man kan vel ikke helt sammenligne, men kan man sige at en Centrino dual
> core 1.66 ghz er hurtigere end en Centrino 2 ghz cpu?
>
> Nicolai
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste