safari anbefalinger søges
Fra : ___P.Sir

Dato : 31-05-06 11:33

Vi har en plan om at rejse til enten Tanzania eller Sydafrika til sommer for
en lille safari, og har kig på Ngorongoro krateret, eller Kruger.
Førstnævnte koster ved booking på nettet ca. 1000 us$ p.p.
Spørgsmålet er om det er alt for dyrt, og der er nemmere måder at gøre det
på dernede fra.
Var for mange år siden i Kenya, og der viste det sig, at man kunne købe
safari ture i bunkevis "på gaden" meget billigere.
Er det også sådan i Dar El salaam? Nogle direkte anbefalinger iøvrigt,
f.eks. safari tur arrangør (lokal), steder at se, osv.
Preben

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-05-06 11:46

"___P.Sir"
> [...]
> Er det også sådan i Dar El salaam? Nogle direkte anbefalinger iøvrigt,
> f.eks. safari tur arrangør (lokal), steder at se, osv.

?? det er lidt som at spørge hvad en bil koster, den skal være rød.
Safari kan nydes i en bus med 25 andre glade turister, eller i en
jeep alene med chauffør og guide. Der findes 5 stjernet overnatnings
muligheder og så dem med milliarder af stjerner og en sovepose.
Har i tiden kan det sefølig bookes dernede, lonely planet plejer at have
tips om hvem man skal undgå og hvem der er ok, ellers spørger man
de andre rejsende på stedet - hvis i har tiden.. -max-

Fra : ___P.Sir

Dato : 31-05-06 11:57

, lonely planet plejer at have
> tips om hvem man skal undgå og hvem der er ok, ellers spørger man
> de andre rejsende på stedet - hvis i har tiden.. -max-

Lonely Planet - ja selvfølgelig. Dem checker vi. Men ellers kigger vi efter
en 3-4 dages safari, ikke camping, et sted hvor der er flest mulig dyr, som
jeg forstår Ngorongoro er..
Tid til rådighed? Tja, hvis man kan gå ind fra gaden og booke en tur til
næste dag, så har vi tid nok. Men hvis vi står dernede og alt er udsolgt, så
er det jo selvføglgelig bedre at booke hjemmefra, omend til højere pris. Det
var derfor jeg spurgte om det er som i Nairobi, hvor udbuddet er stort...
preben