Skal jeg købe Den nye Zwilling kniv eller ~
Fra : Basse

Dato : 30-05-06 20:53

jeg håber i kan hjælpe mig.

jeg står meget i køkkenet og vil gerne have noget ordentligt udstyr.

lige nu har jeg en Global kniv (G3) som jeg købt billigt for 400 kr.

jeg er meget intressert i at få et stykke værktøj som jeg kan bruge
resten af mit liv.
jeg er villig til at bruge en del penge på det.

jeg er intresseret i:

http://net-shoppen.dk/group.asp?group=11041&sub=1
3. Twin Cermax Kokkekniv

en ny kniv fra Zwilling fra den Japanske afdeling, med en skarphed på
66 Rockwell. den sælges i en begrænset periode og kommer i en meget
flot æske.
prisen er på 1600 kr

hvis jeg køber den, vil jeg værre EKSTREM forsigtig med den, og
hånd-vaske og tørrer af straks efter brug hver gang. jeg vil passe
på den som var den mit eneste barn.

skal jeg købe den? eller kan i hjælpe mig med at finde andre (rigtig)
gode knive?
er den pengene værd?

på forhånd - Tak

Asger (14 år)

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 21:57

Basse wrote:

> http://net-shoppen.dk/group.asp?group=11041&sub=1
> 3. Twin Cermax Kokkekniv

kniven er tilsyneladende opbygget på samme måde som San Mai klinger er
det. du får ingen eller kun meget få problemer med at kniven skal passes
som en baby.. jeg har flere knive med et højt indhold af kulstod, kun
blotlagt ved æggen, den skal blot tøres af efter brug så er du på plads
med en god kniv i laaaaaaaaaaaaaaaaang tid.

btw: rockwell har ikke noget med 'skarpheden' at gøre... det er hvor
hårdt tryk metallet kan tåle. høj RC er fint, men det gør også kniven en
satan at slibe igen. gør dig selv en tjeneste og sørg for at holde
kniven slebet løbende.

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : SB

Dato : 08-06-06 16:22

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at slibe igen. gør dig selv en tjeneste og sørg for at holde kniven slebet

Prøv at kigge her

http://www.hwl.dk/Default.aspx

selvf. under punktet knive

Søren