hjælp fejlsikret tilstand
Fra : kirsten

Dato : 27-05-06 08:55

Håber det er i den rigtige gruppe.
Min PC er begyndt at åbne automatisk i fejlsikret tilsatand.
Lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke få den normal tilstand.
Kan nogen hjælpe?
mvh. Kirsten

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 10:09

"kirsten" <nospam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min PC er begyndt at åbne automatisk i fejlsikret tilsatand.
> Lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke få den normal tilstand.
Prøv i bios at sætte den til standard , default tror jeg det hedder ,

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-05-06 10:21

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse news:6fa47$44781714$55181ab7$8803@news.arrownet.dk...

> Prøv i bios at sætte den til standard , default tror jeg det hedder ,

Det er da ikke noget man konfigurerer i BIOS ? Det har jeg i
hvert fald aldrig set.

Tryk F8 under boot lige efter dine drev er initialiseret
og se om du kan få en bootmenu frem.
Den gør det jo nok fordi der er noget galt, så prøv at
tjekke dit system igennem for eventuelle fejl.

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 10:28

"Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Det er da ikke noget man konfigurerer i BIOS ? Det har jeg i
> hvert fald aldrig set.

Det kan man i denne pc

Fra : JJ

Dato : 27-05-06 11:50

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> wrote in message

> "Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan man i denne pc

BIOS-en har da ikke noget med Windows at gøre.

JJ

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 11:55

"JJ" <jj@get.kd> skrev i en meddelelse

> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> wrote in message

> BIOS-en har da ikke noget med Windows at gøre.
>
> JJ
Vil du virkelig have problemer så tag en pc til hjælp, de uforklarlige ting
der sker med en sådan skal tit ordnes på en uforklarlig måde , min mus
fryser når jeg trykker på F10 ,jeg går så i bios og starter den op ved at
loade defaults , så virker musen , kan du forklare det ,??

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-05-06 13:03

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse news:28dd6$44783019$55181ab7$14475@news.arrownet.dk...

> [...]
> en uforklarlig måde , min mus fryser når jeg trykker på F10 ,jeg går så i bios og starter den op ved at loade defaults

Du kan ikke starte den op VED at loade BIOS defaults, men du kan
starte den op MED loadede defaults indstillinger. Der er muligt det viker
som ordkløveri, men det er virkelig meget forskel på betydningen ved
den lille forskel.

så virker musen , kan du forklare det ,??

Ja, du har måske rodet med din BIOS og konfigureret den forkert.
I BIOS konfigurerer du det perifere på en PC og til dels nogle
funktioner for windows, da den agerer ud fra hvilken hardware
den bliver "præsenteret" for, som igen bliver til dels defineret ud
fra BIOS konfigurationer.