PS2 til USB-adapter - er det ægte USB?
Fra : Jakob

Dato : 26-05-06 20:51

Hej

Jeg har en gammel bærbar med kun ét USB-stik og en PS2-stik, men hvis jeg
sætter et PS2 til USB adapter til PS2-stikket kan det ikke bruges til eks
webcam eller usb-wifi.

Er der en måde hvorpå dette PS2 stik kan brugs som rigtig USB?

Jeg har købt en USB hub til at løse problemet men det kører ikke så godt når
det er USB 1.1 med både internet forb. og webcam på samme..

På forhånd tak.
Jakob

Fra : Kent Friis

Dato : 26-05-06 21:04

Den Fri, 26 May 2006 21:51:23 +0200 skrev Jakob:
> [...]
> webcam eller usb-wifi.
>
> Er der en måde hvorpå dette PS2 stik kan brugs som rigtig USB?

Nej. PS/2 svarer mere til en gammeldags serielport, bare endnu
langsommere.

> Jeg har købt en USB hub til at løse problemet men det kører ikke så godt når
> det er USB 1.1 med både internet forb. og webcam på samme..

Er det den bærbare eller USB-hubben der kører USB 1.1? Hvis det er
den bærbare, (og det kunne det godt tyde på, når der kun er en USB-port),
er eneste chance hvis du har en PCMCIA/PC-Card/Mini-PCI port du kan
putte et USB-kort i (helst USB 2.0 self). Er det derimod USB-hubben, så
få fat i en USB-2.0 hub i stedet for, de koster ikke mere end USB-1.1.

Mvh
Kent

Fra : Jakob

Dato : 26-05-06 21:42

> Er det den bærbare eller USB-hubben der kører USB 1.1?

Det er den bærbare der kører USB 1.1 - hubben er 2.0 -men hvis jeg nu kunne
få en ekstra usb 1.1 via PS2 stikket ville jeg kunne løse mit problem på en
nem og billig måde...

Fra : Jens G

Dato : 27-05-06 07:22

On Fri, 26 May 2006 22:41:50 +0200, "Jakob" <lamme@hotmail.com> wrote:

>Det er den bærbare der kører USB 1.1 - hubben er 2.0 -men hvis jeg nu kunne
>få en ekstra usb 1.1 via PS2 stikket ville jeg kunne løse mit problem på en
>nem og billig måde...

PS2 stikket er beregnet til en mus eller keyboard. Du kommer slet ikke
til at se det som em USB port i computeren.

USB adaptoren kan få en mus, eller et keyboard, der er født med USB
stik til at virke på PS2 stikket. Men det gør altså ikke PS2 stikket
til en USB port.

Er der ikke nogen udvidelesesslots på den bærbare der kan sættes en
USB2 adaptor i?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.